Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Tror 5-56 kan angripa viss typ av plast och gummi och att det kan lösa upp befintligt smörjmedel. Kör själv med Eheims egen Silikonspray.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Likan
      • April 2012
      • 2611

      Ursprungligen postat av Bluewing
      När det gäller noja för ytterfilter brukar ju koll på slangar och regelbunden silikonspray på packningarna göra det också hyggligt riskfritt.
      Vad menas med regelbundet tro?
      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Ursprungligen postat av ansjo
        Akvariumsomsprickerochvattenpåparkettgolvetspöket....
        Jo tack, jag kan inget annat än lida med dig och förstå dig. Men men, jag försöker tänka på hur tråkigt livet vore utan de små liven. Det lättar upp lite. Antar att du gör något liknande.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Likan
          Jo tack, jag kan inget annat än lida med dig och förstå dig. Men men, jag försöker tänka på hur tråkigt livet vore utan de små liven. Det lättar upp lite. Antar att du gör något liknande.
          Jadå, plus att man har en intressant akvarieresa ner till Tyskland om några veckor att se fram emot, och då bör det finnas plats om man hittar något kul.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Dom här är ju nästan omöjliga att fota, kan den här damen vara gravid tro - eller är hon bara tjock ändå. Mina allra första endler/guppy, så vet inte hur dom ser ut som gravida.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Garanterat snart yngel där...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Garanterat snart yngel där...
                Okey.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Dom här är ju nästan omöjliga att fota, kan den här damen vara gravid tro - eller är hon bara tjock ändå. Mina allra första endler/guppy, så vet inte hur dom ser ut som gravida.
                  Det ser att bli många yngel
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    ...å dom lär väl bli mat åt två apisar, pennfiskar och Anders pygméer.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      ...å dom lär väl bli mat åt två apisar, pennfiskar och Anders pygméer.

                      //Inger
                      ja, vissa blir det säkert, men det är nyttigt käk och sen så skall du nog vara glad för det är risk att det blir mååånga yngel
                      har du gott med flytväxter så brukar en hel del klara sig, de är mästare på att gömma sig
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Nu är minisarna snart två månader - dom som är kvar. Några har kanske läst boken om dom "tio små negerpojkarna" - samma förlopp händer i minikaret. Självklart hade jag i åtanke att jag, med min ringa erfarenhet inte skulle ge mig på det här med att föda upp discusbebbar. Jag har försökt efter "konstens alla regler", ang. matning och vattenbyten så långt jag nu hinner - men kanske, att det måste till mycket mer. Det finns varken nitrit eller nitrat i karet, men något är det som är fel?
                        Det är bara sex kvar, en av dom har vuxit till sig så himla bra - den har redan en rund och fin form, men är en jäkel att "mobba" dom lite svagare.
                        Jag tror inte, att detta "projekt" kommer att sluta så bra...tyvärr. Jag säger som Bluewing "det känns lite som ett misslyckande".

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Moving Waves
                          • August 2010
                          • 1403

                          Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                          Men shit Inger, du drar, på första försöket upp 6st, och kallar det misslyckande?
                          Hur många tror du moder jord fixar per kull, 2-3? Och hon har övat länge...
                          Sluta trycka ned dig själv nu, det går ju skitbra!
                          - - -
                          540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Moving Waves
                            Men shit Inger, du drar, på första försöket upp 6st, och kallar det misslyckande?
                            Hur många tror du moder jord fixar per kull, 2-3? Och hon har övat länge...
                            Sluta trycka ned dig själv nu, det går ju skitbra!
                            Mmm, du har kanske rätt MW, jag har bara inte tänkt i dom banorna.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • lofstrog
                              • November 2009
                              • 989

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Mmm, du har kanske rätt MW, jag har bara inte tänkt i dom banorna.

                              //Inger
                              Klart att MW har rätt Tänk sedan på så mycket du har lärt dig tills det är dags för nästa kull


                              Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                              Discus for life

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av lofstrog
                                Klart att MW har rätt Tänk sedan på så mycket du har lärt dig tills det är dags för nästa kull


                                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                                Njaa, nästa kull - det blir nog ingen fler, känns det som just nu i alla fall.
                                Vet väl fanken, om jag har lärt mig något, eftersom jag inte vet vad "felet" beror på. På några, har bukfenorna inte utvecklats som dom borde och på grund av det, så har dom simmat väldigt snett. Andra slutade helt att äta, ställde sig i ett hörn och efter några dagar, så stod dom vid vattenytan. Vi får se, hur det blir med dom som är kvar.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...