Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Möta dem!
    Men jag kan ärligt säga att det är inget jag önskar någon, det är faktiskt skitjobbigt...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Möta dem!
      Men jag kan ärligt säga att det är inget jag önskar någon, det är faktiskt skitjobbigt...
      Jepp, jag förstår det. Jag börjar faktiskt bli lite nojig jag med på mitt ena Eheimfilter i discuskaret, där justeringen för flödet börjar att gå jäkligt trögt att ställa som jag vill ha det.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av Inger H
        Coboltlekpar, som håller på att putsa en rot. Fast jag gillar inte, att dom fortfarande inte käkar - dom att ha varit hos mig nu i tre veckor.
        Men här tog det fyra veckor innan det släppte.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Varning för OT, för dom som inte vill läsa.

          För bara drygt en vecka sedan, fick min älskade Zoya åka till hundhimlen. Livet har liksom inte varit sig likt sen dess - deppigt värre kan jag säga.
          Vistas man i hundvärlden... också, så känner man varandra sådär lite på avstånd och ryktet går...Inger har inte kvar sin Zoya.
          Jag "ramlade" helt plötsligt på en liten "Lykke-liten", som inte alls var planerad på något sett. Hon har ett litet överbett enligt veterinärbesiktning (som knappt kan ses), så därför lämpar hon sig inte som utställningshund - men vem bryr sig.
          Så nu finns denna lilla Lykke hos mig sedan igår - till min stora glädje, snacka om att vara impulsiv. Dessvärre blir hon uppfostrad av en "bitsk golden retriever" (skojar bara). Hon är bara så helmysig detta lilla charmtroll.
          Såå söt!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Ursprungligen postat av Inger H
            Varning för OT, för dom som inte vill läsa.

            För bara drygt en vecka sedan, fick min älskade Zoya åka till hundhimlen. Livet har liksom inte varit sig likt sen dess - deppigt värre kan jag säga.
            Vistas man i hundvärlden... också, så känner man varandra sådär lite på avstånd och ryktet går...Inger har inte kvar sin Zoya.
            Jag "ramlade" helt plötsligt på en liten "Lykke-liten", som inte alls var planerad på något sett. Hon har ett litet överbett enligt veterinärbesiktning (som knappt kan ses), så därför lämpar hon sig inte som utställningshund - men vem bryr sig.
            Så nu finns denna lilla Lykke hos mig sedan igår - till min stora glädje, snacka om att vara impulsiv. Dessvärre blir hon uppfostrad av en "bitsk golden retriever" (skojar bara). Hon är bara så helmysig detta lilla charmtroll.
            Så himla gullig. Helt rätt väg med hjärtesorg. Botas bäst med hjärteglädje
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Ursprungligen postat av Inger H
              Coboltlekpar, som håller på att putsa en rot. Fast jag gillar inte, att dom fortfarande inte käkar - dom att ha varit hos mig nu i tre veckor.
              Spännande! Tror Tony göder dem och att de kommer att äta snart. Mina Tonysar är enbart Tetrabits-fantaster
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Ursprungligen postat av ansjo
                Akvariumsomsprickerochvattenpåparkettgolvetspöket....
                Jaså det spöket. Är inte det alla akvaristers lite privata helvete det. Vattenskräcken....
                Men tror det går riktigt bra nu med ditt nya kar. Det som skapade läckage sist är ju inte så mystiskt utan där vet du ju orsaken. Bra akvarium, bänk, golv etc. brukar ju se till att det blir torrt.

                När det gäller noja för ytterfilter brukar ju koll på slangar och regelbunden silikonspray på packningarna göra det också hyggligt riskfritt.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Apropå vattenskaor, Gobben gick en kurs om "vattenläckor och dess skador" genom jobbet denna vecka... Men det gick bra jag har kvar mina kar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Apropå vattenskaor, Gobben gick en kurs om "vattenläckor och dess skador" genom jobbet denna vecka... Men det gick bra jag har kvar mina kar
                    Släpp inte iväg honom på såna däringa kurser någon fler gång.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Så Johnny, du tror att jag kanske måste spraya mitt flödesreglage? Sitter det liksom en packning där då.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nää, helst inte...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Akvariumsomsprickerochvattenpåparkettgolvetspöket....
                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Möta dem!
                          Men jag kan ärligt säga att det är inget jag önskar någon, det är faktiskt skitjobbigt...
                          Håller tummarna hårt för att du skall våga möta och konfronteras med dina spöken
                          Senast redigerad av PiaJo; 31 August 2013, 08:34.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Bluewing missade nog min fråga på förra sidan, vad är det för silikonspray, som jag kan använda till "där jag ställer in flödet" - eller hur jag nu ska uttrycka mig.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Har du 5-56 tror jag nog det ska funka eller likaså vanlig symaskinsolja, så länge det inte har kontakt med akvarievattnet.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...