Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Hej Inger. Jag vill bara stämma in med övriga andra. Nu gäller det, som du skriver, att minnas det fina!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Men för mig är sorg ett kärlekskvitto. Ju större kärlek ju större smärta. Så det som gör ont nu beror ju på att det varit så bra. Så jag tycker också att det är rätt att snora, grina för att det är rimligt på nåt sätt. Det fina kommer tillbaka mer och mer allt eftersom. Så det är nåt fint med smärtan också. Men det är så jag ser på det hela. Jag har sympati-lipat jag också Inger ikväll Sköt om dig nu.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Men för mig är sorg ett kärlekskvitto. Ju större kärlek ju större smärta. Så det som gör ont nu beror ju på att det varit så bra. Så jag tycker också att det är rätt att snora, grina för att det är rimligt på nåt sätt. Det fina kommer tillbaka mer och mer allt eftersom. Så det är nåt fint med smärtan också. Men det är så jag ser på det hela. Jag har sympati-lipat jag också Inger ikväll Sköt om dig nu.
        ...å Pia sympatilipade på fejjan. Livet går vidare utan min älskade hund, vi har kvar lilla Zamba, som blir dubbelt älskad nu i stället.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          ...å Pia sympatilipade på fejjan. Livet går vidare utan min älskade hund, vi har kvar lilla Zamba, som blir dubbelt älskad nu i stället.

          //Inger
          ja.. det gjorde jag
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            Tråkig läsning.Jag sympatiserarmed dig. Saknar min hund som gick bort för 8 år sedan. Den saknaden är lika stor som för alla andra vänner som har gått bort genom åren.
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Fanbyalperna
              Tråkig läsning.Jag sympatiserarmed dig. Saknar min hund som gick bort för 8 år sedan. Den saknaden är lika stor som för alla andra vänner som har gått bort genom åren.
              Tack för omtanken.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Inger H
                ...å Pia sympatilipade på fejjan. Livet går vidare utan min älskade hund, vi har kvar lilla Zamba, som blir dubbelt älskad nu i stället.

                //Inger
                F**n, vad jag stavar dåligt. Sympati...visade Pia.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Jag fortsätter med lite tråkigheter, men sen får det vara slut med dom.
                  Min fina Ap. Borellii "opalhanne" som jag köpte av Kaj, hittade jag flytande död i måndags, samt även min sista Bolivianska fjärilsciklid. Nu är det bestämt, det blir inga fler Apistogramma i Ingers kar. Jag har haft apisar sen jag började för sju år sedan, men känner att nu är det stopp - jag får dom helt enkelt inte att trivas av någon anledning tråkigt nog.

                  Lite kul har hänt också. Jag har köpt nya räkor (nu drar Anders på smilbanden), Körsbärsräkor och Amano finns nu också i mina kar. Dom sistnämnda har jag inte sett röken av. Inte kan väl nycklarna och dom två dorsigererna käkat upp dom - storleken på dessa är dryga 2cm.
                  Körsbärsräkorna går tillsammans med crystal red/black i lilla räkkaret.

                  Minisarna växer, äter och skiter mest hela dagarna.
                  Dom nya Cobolterna är fortfarande lite blyga, bara en av dom äter...fast lite blygsamt det också. Det leks både åt höger och vänster - en lite annan fördelning har skett mellan paren...som vänstrar "hej vilt".
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Jag fortsätter med lite tråkigheter, men sen får det vara slut med dom.
                    Min fina Ap. Borellii "opalhanne" som jag köpte av Kaj, hittade jag flytande död i måndags, samt även min sista Bolivianska fjärilsciklid. Nu är det bestämt, det blir inga fler Apistogramma i Ingers kar. Jag har haft apisar sen jag började för sju år sedan, men känner att nu är det stopp - jag får dom helt enkelt inte att trivas av någon anledning tråkigt nog.

                    Lite kul har hänt också. Jag har köpt nya räkor (nu drar Anders på smilbanden), Körsbärsräkor och Amano finns nu också i mina kar. Dom sistnämnda har jag inte sett röken av. Inte kan väl nycklarna och dom två dorsigererna käkat upp dom - storleken på dessa är dryga 2cm.
                    Körsbärsräkorna går tillsammans med crystal red/black i lilla räkkaret.

                    Minisarna växer, äter och skiter mest hela dagarna.
                    Dom nya Cobolterna är fortfarande lite blyga, bara en av dom äter...fast lite blygsamt det också. Det leks både åt höger och vänster - en lite annan fördelning har skett mellan paren...som vänstrar "hej vilt".
                    Härligt att höra/läsa om dina kar!
                    Jag tycker gott att du kan ta en paus med apor ett tag - jag har varit där också. Det är ett jädrans flyt ett tag och sedan surnar det och man kan känna att man tröttnar. Du är snart tillbaka till dessa, tror jag - det brukar bli så - men man kan vara betjänt av en paus ibland.
                    Testa lite nya grejer (som räkor) och njut - det finns ju så mycket kul att prova på!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Härligt att höra/läsa om dina kar!
                      Jag tycker gott att du kan ta en paus med apor ett tag - jag har varit där också. Det är ett jädrans flyt ett tag och sedan surnar det och man kan känna att man tröttnar. Du är snart tillbaka till dessa, tror jag - det brukar bli så - men man kan vara betjänt av en paus ibland.
                      Testa lite nya grejer (som räkor) och njut - det finns ju så mycket kul att prova på!
                      Ja, det här med räkor är kul - för inte så länge sen, fattade jag inte att någon kunde tycka det.
                      Sen har jag ett tomt 240-literskar, som jag inte har en aning om vilka invånare som ska "befolka" det. Alla förslag mottages tacksamt.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Ja, det här med räkor är kul - för inte så länge sen, fattade jag inte att någon kunde tycka det.
                        Sen har jag ett tomt 240-literskar, som jag inte har en aning om vilka invånare som ska "befolka" det. Alla förslag mottages tacksamt.
                        //Inger
                        Ta två ton sten och lägg i karet, Inger! Nä, skojar bara - det finns ju så många härliga, t.ex. ciklider att välja på.
                        Jag själv är sugen på att uppleva 40-år gamla minnen med Zebraciklider - tänk, bara en sån grej..?

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Kul med en lite uppdatering oh tråkigt att dina apor dör, men hur är det med Gehpyran ( stavning??) har du kvar dessa skönheter?

                          Nu fattas det bara bilder med på karen så är uppdateringen fulländad
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Fanbyalperna

                            • September 2005
                            • 752

                            Amanoräkor är lite knepiga. Jag köpte ett gäng och koppade in dem. Sedan såg jag inte skymten av dem, inte en endaste en, men efter 4-5 månader kom de fram och sedan dess syns de hela tiden. Lite tålamod eller mycket så blir det nog bra.
                            Har inte alltid rätt, men fel ibland

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                              Amanoräkor är lite knepiga. Jag köpte ett gäng och koppade in dem. Sedan såg jag inte skymten av dem, inte en endaste en, men efter 4-5 månader kom de fram och sedan dess syns de hela tiden. Lite tålamod eller mycket så blir det nog bra.
                              Okey, det var bra att få reda på det. Min räkkunskap är obefintlig, men jag läser på.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Kul med en lite uppdatering oh tråkigt att dina apor dör, men hur är det med Gehpyran ( stavning??) har du kvar dessa skönheter?

                                Nu fattas det bara bilder med på karen så är uppdateringen fulländad
                                Ap. Gephyr lever, men där händer ingenting - dom bara...är.
                                Du ska få dina bilder ikväll Pia - speglingar å allt det där du vet.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...