Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Du Inger, hur har du trivts med Aqua-Kraut? Tycker du dig se någon effekt?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Du Inger, hur har du trivts med Aqua-Kraut? Tycker du dig se någon effekt?
      Tubifex doppat i Aqua-kraut, är ett av favoritfodret. Vad menar du med effekt?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Tycker du att aqua-kraut gör något för fisken när det gäller hälsan eller färger etc.? Du ger det säkert av något skäl
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Tycker du att aqua-kraut gör något för fisken när det gäller hälsan eller färger etc.? Du ger det säkert av något skäl
          Jag har faktiskt inte tänkt på, om det gör någon verkan på färger eller hälsa, jag ger det bara för att dom gillar det skarpt.
          Trivs Discusarna i ens kar, så behöver man nog inte tillsätta något alls, för att dom ska få sin rätta färg.
          Det jag tillsätter, är endast Catappaextrakt, bara för att jag har fått för mig, att det gynnar deras hälsa. Märk, att jag skriver "har fått för mig".
          Jag duttar även i lite då å då till minisarna.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Hur blir det Inger, någon ny beställning?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Hur blir det Inger, någon ny beställning?
              Japp, vi kommer att få äta blodpudding varvat med havregrynsgröt framöver - sen hoppas jag, att vänner byts av och bjuder på mat, ett bra tag framåt. Kläder och diverse andra nödvändigheter, det får vänta. Undrar egentligen, om man är riktigt hundra...kompisar undrar faktiskt.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det räcker ofta att vara 99!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • lofstrog
                  • November 2009
                  • 989

                  Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Japp, vi kommer att få äta blodpudding varvat med havregrynsgröt framöver - sen hoppas jag, att vänner byts av och bjuder på mat, ett bra tag framåt. Kläder och diverse andra nödvändigheter, det får vänta. Undrar egentligen, om man är riktigt hundra...kompisar undrar faktiskt.

                  //Inger
                  Blodpudding och gröt är inte så dumt Nya kläder behövs inte när man ändå inte vill lämna hemmet när man fått nya fiskar

                  Ska bli kul att se vad det blev.
                  Discus for life

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tror du gör helrätt Inger, ändå. Folk som är hundra har ändå inte så här kul I ett annat land hade du varit en intressant person som gjorde personliga val. Här ska vi göra vanliga saker och inte sticka ut. Tycker nog snarare det är lite rockigt att göra så här
                    Jag kan skicka över lite thepåsar och sånt om det kniper. Finns säker andra som kan skicka lite makaroner och så. Klart vi hjälps åt när du nu skaffar Cobolter.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Japp, vi kommer att få äta blodpudding varvat med havregrynsgröt framöver - sen hoppas jag, att vänner byts av och bjuder på mat, ett bra tag framåt. Kläder och diverse andra nödvändigheter, det får vänta. Undrar egentligen, om man är riktigt hundra...kompisar undrar faktiskt.

                      //Inger
                      Hehe, jag brukar inte tala om vad fiskarna kostar, då är det lätt att bli helt/halvt idiotförklarad för de som inte fattar..
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • lofstrog
                        • November 2009
                        • 989

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Hehe, jag brukar inte tala om vad fiskarna kostar, då är det lätt att bli helt/halvt idiotförklarad för de som inte fattar..
                        Det är bäst att tala tyst om vad de kostar. Kommer väl män i vita rockar och hämtar en annars
                        Discus for life

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Men det är lustigt egentligen. Du kan köpa en ajfån för 3000:- utan att folk reagerar. Men tusen spänn på fisk skapar paralyserat chocktillstånd.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag får nog gå ut och kolla vad skogen ger, jag kan ju frysa in bär å sånt. Sen kan jag ju göra lite andra luriga saker (vill ej skriva om dom här), så det där med maten löser sig.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • lofstrog
                              • November 2009
                              • 989

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Men det är lustigt egentligen. Du kan köpa en ajfån för 3000:- utan att folk reagerar. Men tusen spänn på fisk skapar paralyserat chocktillstånd.
                              Ska man vara helt ärlig med priserna så kan jag köpa en iPhone för 6000kr och ingen höjer på ögonbrynen men ett stim diskus för 12000kr får man tala tyst om. Speciellt om man har ett par stim redan
                              Discus for life

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                (O)tur att det finns barn som läser här
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...