Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    Finns i bakgrunden. Läser och håller tummarna
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Fanbyalperna
      Finns i bakgrunden. Läser och håller tummarna
      Om du blir sugen igen - om dom nu överlever kommande månader, så har du ju en kort resa till mig.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        Ursprungligen postat av Inger H
        Om du blir sugen igen - om dom nu överlever kommande månader, så har du ju en kort resa till mig.

        //Inger
        Det låter bra det Just nu har jag en helt annan inriktning på karet, växter och kardinaltetror främst, men man vet aldrig vad framtiden bör i sitt sköte.
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Fanbyalperna
          Det låter bra det Just nu har jag en helt annan inriktning på karet, växter och kardinaltetror främst, men man vet aldrig vad framtiden bör i sitt sköte.
          .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Nu drar vi snart mot Tony, Ingrid...eller vad hette du nu igen?
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Nu drar vi snart mot Tony, Ingrid...eller vad hette du nu igen?
              Jag känner mig också pirrig för Johnnys skull, ska bli så himla spännande att se vad det blir.
              Kör försiktigt nu.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Här är fisk som kanske skulle passat fru Inger...
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0526.jpg
Visningar: 3
Storlek: 113,4 KB
ID: 2148734Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0530.jpg
Visningar: 2
Storlek: 88,5 KB
ID: 2148732Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0527.jpg
Visningar: 2
Storlek: 97,6 KB
ID: 2148733

                De som jag skulle kolla efter var mindre än en snusdosa, men jäkligt fina.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Här är fisk som kanske skulle passat fru Inger...
                  [ATTACH=CONFIG]63133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63131[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63132[/ATTACH]

                  De som jag skulle kolla efter var mindre än en snusdosa, men jäkligt fina.
                  Jag ska inte ta upp en massa utrymme i Bluewings tråd, så jag skriver här i stället. Tack Mats och Anders för filmer och bilder - dom uppskattas verkligen ska ni veta. Jag har kollat på dom om å om igen mellan vattenbyten.
                  Har ni några bilder på Cobolt tro?
                  Tror, jag PM:ar er bägge.

                  Anders: jag är inte "fru" - jag lever i synd.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Som lite omväxling till alla discusbilder, tänkte jag, att det skulle vara kul att lägga upp några bilder på mina nya fiskar, som inhandlades igår. Så fina Endlersguppys - men dom går bara inte att fota, är ju inte stilla en sekund.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nä, de är värre än Duracellkaniner.
                      Jag hade faktiskt Endlets i växtkaret med diskus, och där blev de många...precis som körsbärsräkorna jag trodde skulle bli extrafoder till plattisarna. Tji fick jag!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Nä, de är värre än Duracellkaniner.
                        Jag hade faktiskt Endlets i växtkaret med diskus, och där blev de många...precis som körsbärsräkorna jag trodde skulle bli extrafoder till plattisarna. Tji fick jag!
                        Mina går tillsammans med dina pygmeér och pennfiskar i 140-liters, där jag hade Borelliisarna förut. Blir nog ett fisksoppekar innan det är klart.
                        Aha, det går att ha räkor tillsammans med discus, jag trodde inte att dom klarade det varma vattnet.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Mina går tillsammans med dina pygmeér och pennfiskar i 140-liters, där jag hade Borelliisarna förut. Blir nog ett fisksoppekar innan det är klart.
                          Aha, det går att ha räkor tillsammans med discus, jag trodde inte att dom klarade det varma vattnet.

                          //Inger
                          Jag har Amano och Körsbärsräkor i mitt Discuskar. Det är hysteriskt röda...
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jag har Amano och Körsbärsräkor i mitt Discuskar. Det är hysteriskt röda...
                            Då ska jag också försöka få fatt på ett gäng.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Klart du ska. Just Körsbär och Amano tål tempen och Amano blir så dj-a kaxiga så man baxnar i dessa temperaturer. De letar ju efter mat på mina händer när jag rensar i karet. Körsbären blir som röda stopplyktor (honorna).

                              Det enda jag tänker på är att Tony var väldigt allvarlig kring vad det innebär för Discusen när man introducerar nya fiskar och annat i ett Discuskar. Men nu tål ju räkor Multicura har jag läst. Så mina räkor får ju samma medicinering som allt annat.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Klart du ska. Just Körsbär och Amano tål tempen och Amano blir så dj-a kaxiga så man baxnar i dessa temperaturer. De letar ju efter mat på mina händer när jag rensar i karet. Körsbären blir som röda stopplyktor (honorna).

                                Det enda jag tänker på är att Tony var väldigt allvarlig kring vad det innebär för Discusen när man introducerar nya fiskar och annat i ett Discuskar. Men nu tål ju räkor Multicura har jag läst. Så mina räkor får ju samma medicinering som allt annat.
                                Jag har bara två mil bort (privat) till körsbär/amano.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...