Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Får du upp en handfull diskus som ser bra ut har du gjort ett bra jobb, trots att det kan kännas tufft att gallra...
    Ja, det är skittufft, man är ju inte direkt någon hårding - det gäller verkligen att bita ihop.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Undrar vad det blir av dessa krabater när dom blir stora. Mamma Virgin Red och pappa RT.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Nu har jag även satt dit ett Aquael Clear 20 hangonfilter, som komplement till det Fluval U2, i minisarna kar. Jag har noll koll ang. det här med att föda upp minidiscusar. Det kanske är overkill till ett 54-liters, men då får det vara så.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

          Bättre med för mycket filtrering än för lite
          Kör bara på med mat och vattenbyte så ofta du orkar så blir det nog bra.
          Har de små kommit igång med att äta artemia och cyklops?
          Discus for life

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av lofstrog
            Bättre med för mycket filtrering än för lite
            Kör bara på med mat och vattenbyte så ofta du orkar så blir det nog bra.
            Har de små kommit igång med att äta artemia och cyklops?
            Japp artemia käkar dom + plus krossad Discus Pro uppblött i vatten. Cyklops, får jag inte tag på här. Man känner sig lite låst faktiskt ang. det här med foder. Jag känner mig jäkligt osäker på, hur mycket av den här skalade artemian , som jag ska tippa i karet. Även fast jag tycker att jag sköljer lite varje gång, så blir det så himla mycket av det som far runt i karet. Det finns en hel del smått å gott i frysen - men dom måste få lite större munnar först.... Det här blir verkligen en utmaning för mig kan jag säga - vi får se hur det slutar.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • lofstrog
              • November 2009
              • 989

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Ja man kan nog ta väldigt lite åt gången av den skalade artemian.
              Det här kommer säkert att gå bra för dig och det som eventuellt inte går så bra har du med dig som lärdom tills det är dags med nästa kull
              Discus for life

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Undrar om det är den där "gobbavärmen" som har infunnit sig i Sundsvall nu. Det är inte ens skönt att vara ute, nästan så man längtar efter några minusgrader.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Troligen, här är redan 29 grader och jag börjar känna mig hemma .
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Nu har det gått några dagar till. Dom är ju aldrig stilla, så bilderna blir därefter. Sen trodde jag, att deras föräldrar ville vila upp sig ett tag, med icke.
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Kul Hoppas de växer upp till stora, fina kastredskap.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • lofstrog
                        • November 2009
                        • 989

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Ser bra ut Inger. Det enda du får hålla koll på är ryggfenornas utveckling.
                        Discus for life

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av lofstrog
                          Ser bra ut Inger. Det enda du får hålla koll på är ryggfenornas utveckling.
                          Japp, jag vet. Jag har tagit bort några, säg till om du ser några fel. Mina otränade ögon, när det gäller discusyngel och deras utseende när dom är så här små, räcker inte långt.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Japp, jag vet. Jag har tagit bort några, säg till om du ser några fel. Mina otränade ögon, när det gäller discusyngel och deras utseende när dom är så här små, räcker inte långt.

                            //Inger
                            Tyckte det såg bra ut annars. Svårt att se bra på bilder på små
                            Mat får de i sig i varje fall
                            När de är så här små är det viktigt att mata mycket men inte mer än att man lyckas hålla en bra vattenkvalitet. Dålig vattenkvalitet brukar avspegla sig i gälproblem eller dåligt utvecklade fenor.
                            Kämpa på så får du säkert några som blir bra
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Tyckte det såg bra ut annars. Svårt att se bra på bilder på små
                              Mat får de i sig i varje fall
                              När de är så här små är det viktigt att mata mycket men inte mer än att man lyckas hålla en bra vattenkvalitet. Dålig vattenkvalitet brukar avspegla sig i gälproblem eller dåligt utvecklade fenor.
                              Kämpa på så får du säkert några som blir bra
                              Jag matar stup i kvart - och byter vatten nästan lika ofta. Det är nästan så att jag glömmer bort dom andra karen.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                                Då kommer det att gå hur bra som helst
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...