Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Kul och Grattis
    Tycker också det är helt rätt att läta "naturen ha sin gång". Alltför många drar upp sina yngel utan att varken ha plats eller tid för ynglen som skall dras upp. Det ger dålig kvalitet - nu överlever de bäst lämpade
    Tack Kjell. Jag hoppas, att det finns någon stark överlevare bland dessa.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag kollade runt lite på fejan idag, och såg VF A.borellii från Uruguay(förutsätter jag att det var). Riktigt snygga var de, och jag hade inte en aning om att de även fanns där. Eller det är kanske därifrån de kommer?
      Många olika tetror, Ancistrusarter och corydpras man aldrig sett eller hört talas om. Får no ha helt tomma kar hemma om det blir en resa...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Om du hade vänligheten att filma det hela så behöver inte heller vi en TV
        Jag har liksom inte tagit tag i det här med film och YT än, eftersom jag har fått för mig att det är hur krångligt som helst. Jag har bara filmat så där lite till husbehov.

        På mitt räkkar, som jag köpte är bakgrundsglaset blått, som jag inte vill ha. Så jag har just pysslat med att sätta dit svart solfilm. Det blev jättebra, inte ett endast veck - utan slätt och fint. När jag placerade karet som det ska stå, ser jag att det fortfarande är samma blåfärg på insidan av karet - känner mig aningen fånig...hjärnkontoret var nog inte riktigt påkopplat.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag kollade runt lite på fejan idag, och såg VF A.borellii från Uruguay(förutsätter jag att det var). Riktigt snygga var de, och jag hade inte en aning om att de även fanns där. Eller det är kanske därifrån de kommer?
          Många olika tetror, Ancistrusarter och corydpras man aldrig sett eller hört talas om. Får no ha helt tomma kar hemma om det blir en resa...
          ...jag kanske också har ett tomt kar då.
          Anders, nu är jag på år 2010 i din Dennerle-tråd. Sist jag kollade I den här tråden tittade jag bara på bilderna - nu läser jag...också.
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • kaj.p
              • June 2002
              • 2952

              Ursprungligen postat av Inger H
              ...å nu är kull nr.2 frisimmande

              //Inger
              Grattis känns som om Sundsvall blir Norrlands diskusmetropol
              Nordiska Diskus Sällskapet
              Hallandsakvaristerna
              BAK Gcg Maf NCS

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av kaj.p
                Grattis känns som om Sundsvall blir Norrlands diskusmetropol
                Ja, det är jättekul. Trodde faktiskt aldrig att det skulle kläckas några discusägg i vårat vatten. Det jag läst mig till, är att viltfångat är mer kinkiga med PH-värdet än odlat. Vi har ett PH, som ligger på drygt 8 - så enligt "dom kunniga" i litteraturen (även odlat) ska varken lek, äggkläckning eller ens yngel gynnas av så pass högt PH som vi har.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Inger, grattis och så roligt att ha lite att läsa när man kikar till zoopet en annan har legat på latsidan hela dagen i solen, men det är ju semester och då får man lov
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Tack Pia. Ja, det händer så mycket i discuskaret nu - och jag bara surrar på. Tror bestämt att jag ska ge tråden lite semester ett tag.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Tack Pia. Ja, det händer så mycket i discuskaret nu - och jag bara surrar på. Tror bestämt att jag ska ge tråden lite semester ett tag.

                      //Inger
                      nänä, blir inget med det, Det är så kul läsning
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Nä, ös på nu Inger! Det är ju inga andra trådar igång!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Nä, ös på nu Inger! Det är ju inga andra trådar igång!
                          Det blir ju så jädrans tjötigt - är det inte apisar så är det discus, fast snart blir det räkor också.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Då blir det mycket att skriva om. Räklingar får man i parti och minut


                            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Då blir det mycket att skriva om. Räklingar får man i parti och minut


                              Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                              Det återstå att se....

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                                Till och med jag har fullt av räkbebisar i mina räkkar
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...