Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Nu har jag använt macrot, är faktiskt ganska överens med det nu - fast bilderna blev många. Sen kunde ju inte jag få skärpa på alla tetror förstås. Så här kommer några provbilder.
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Mycket fina, Inger! Marco och blixt?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Fina bilder! Beckfordi är ju smått hopplösa att fotografera Så där blir det ju en rejäl bunt bilder innan hela fisken blir skarp. Vill du ha mer av fisken skarp som i denna bild:
        Klicka på bilden för större version

Namn: N Beckfordi 1.jpg
Visningar: 4
Storlek: 126,0 KB
ID: 2148286
        Så gjorde jag så att jag använde blixt som jag ställde på max effekt. Nästan alla blixtar kan ställas in så. Sedan ställde jag manuellt in tiden på 1/125 sek och hade bländare 22 eller nåt sånt. Tror på din kamera att det stod Mv eller nåt sånt på ratten för olika inställningar. Då blev skärpedjupet så stort att hela fisken blev skarp.
        Samtidigt tycker jag det är läckert när skärpedjupet blir så litet att bara ett öga är riktigt skarpt t.ex.
        Den andra Apiston var en riktig goding!
        Bifogade filer
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Psst Pia, macro + blixt och auto.
          Jag testade dom andra inställningarna också, men då fick jag för mycket gulstick och även andra stick i diverse färger. Så då är jag där igen med inställningar hittan å dittan. Jaja - jag vet att det går att ställa in - men av någon anledning (min å Pias), så finns trots allt Autoläge.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Ok. Då slutar jag tjata Det är det sköna med att vara vuxen. Man får göra som man vill.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Ok. Då slutar jag tjata Det är det sköna med att vara vuxen. Man får göra som man vill.
              Nejdå, jag vill att du tjatar - jag lär mig ju då.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Fantastiska bilder ni tar!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Fantastiska bilder ni tar!
                  Det gör du också.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Trodde väl aldrig i min vildaste fantasi, att jag skulle bli intresserad av räkor och små nanokar. Jag får skylla på Mats och hans nyinköpta blå räkor.Gick igenom "min fisklista" igår kväll - och blev förvånad över, att det fanns så många räkor med vackra färger.
                    Jag har inte en aning om hur man sköter räkor, om dom är känsliga o.s.v. Å dom där minikaren, hur sjutton kan dom vara så dyra.
                    Det skulle pass perfekt, med ett minikar bredvid datorn här på mitt skrivbord.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Klart du skall ha ett litet räkkar, de är så mysiga och de är lättskötta och kräver inte mycket, det enda man behöver se upp med (tror jag) är koppar i vattnet och vissa växtgödningsmedel men jag tror det är mest till Crystal-räkorna som man behöver tänka på detta Röda rilisar är mycket fina med.
                      Bifogade filer
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Haha, det var väl det jag tänkte !
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Håller med dig Pia. Tycker små räkkar är riktigt roliga att hålla på med. Lite häftigt att tänka smått istället för stort i inredningen. Allt är smått i nanot: kostnaden, skötseln. Att se ett gäng räkor Go Bananas när maten är isläppt är riktigt underhållande. Dessutom fungerar det ju som en städpatrull också. Har faktiskt räkor i samtliga kar, även blivande discuskaret.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Haha, det var väl det jag tänkte !
                            Vadå tänkte - du har liksom bara "väntat ut mig".
                            Nu får ni berätta ALLT som är värt att veta om räkor - bara så ni vet! Soil, som alla verkar ha - är det viktigt?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Klart du skall ha ett litet räkkar, de är så mysiga och de är lättskötta och kräver inte mycket, det enda man behöver se upp med (tror jag) är koppar i vattnet och vissa växtgödningsmedel men jag tror det är mest till Crystal-räkorna som man behöver tänka på detta Röda rilisar är mycket fina med.
                              Fin - det där prickiga "där bak", är det rom?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Nä, just denna bilder har räkan en pigmentsfläck.
                                Den röda har en äggfläck (början till rom) och den gula är rombärande
                                Bifogade filer
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...