Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jag tänkte ta mig till Kaj i sommar med, inte för jag skall ha discusar men bara för att kika har ju inte längre än Anders att åka i sommar
    Åka till Kaj och bara kika, klarar du det Pia? Han har ju snygga opaler ju.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Inger H
      Åka till Kaj och bara kika, klarar du det Pia? Han har ju snygga opaler ju.

      //Inger
      jooo, det blir svårt men jag har inte plats för fler fiskar just nu *snyftar lite* men senare i höst blir det andra bullar (fiskar)
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Kolla, vad jag hittade på våran väg nu på morgonkulan.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Hur hinner du med allt Anders?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Känner mig kluven ...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Känner mig kluven ...
                ...eller klonad.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  ...då hoppar Bluewing å jag från Pias tråd till min egen, så slipper hon läsa en massa kamerasurr i sin egen tråd

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ok. Vad jag förstår så på sidan 252 och 253 står om hur du kan ställa in kameran vid blixt-tagning. Det bra med din kamera är att du kan låsa tiden vid blixt till 1/200 sekund genom att gå in i menyn egen programmering. Den avdelningen börjar på sidan 249 i instruktionsboken.
                    Sedan använder jag hellre manuellt fokus vid närbildtagning istället för autofokus. Men det är nog en vana sedan den tiden jag hade manuella kameror.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Inger, vi har ju likadana objektiv och blixt . Jag skojar inte, men jag kan lätt ta 100 bilder, och då kanske max en handfull blir ok och ett blir bra. Även jag skulle vilja ha bildstabilisering, men testa stativ så blir det stor skillnad. Ute "på fältet" är det bara att bomba minneskortet fullt, så blir där alltid några som blir bra.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Samma sak här, en av femtio blir "godkänd" och en av tvåhundra blir av tävlingskvalitet
                        Sätt på blixten och testa ordentligt med mååånga foton,blixten hjälper även till att få skarpare och mer lyster i bilden
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Ok. Vad jag förstår så på sidan 252 och 253 står om hur du kan ställa in kameran vid blixt-tagning. Det bra med din kamera är att du kan låsa tiden vid blixt till 1/200 sekund genom att gå in i menyn egen programmering. Den avdelningen börjar på sidan 249 i instruktionsboken.
                          Sedan använder jag hellre manuellt fokus vid närbildtagning istället för autofokus. Men det är nog en vana sedan den tiden jag hade manuella kameror.
                          Bluewing, jag måste tyvärr erkänna, att jag inte ens har läst dom sidorna som du nämner. Nu ska här testas under dagen med nya inställningar och bägge objektiven + blixt. Kanske t.o.m. kommer lite bilder senare idag.
                          Vad snällt Johnny, att du har tagit dig tid att läsa på "åt mig".

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Bluewing, jag måste tyvärr erkänna, att jag inte ens har läst dom sidorna som du nämner. Nu ska här testas under dagen med nya inställningar och bägge objektiven + blixt. Kanske t.o.m. kommer lite bilder senare idag.
                            Vad snällt Johnny, att du har tagit dig tid att läsa på "åt mig".

                            //Inger
                            testa mycket så att vi får se lite bilder på dina fina fiskar och jag ser gärna lite helkarsbilder med

                            psst, jag säger inte att det är rätt och att det blir bäst bilder men testa auto-läget men det "skadar" ju inte att testa, iallafall på ett par kort så ser du om det känns bra eller inte.
                            Senast redigerad av PiaJo; 29 June 2013, 11:56.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Inger, vi har ju likadana objektiv och blixt . Jag skojar inte, men jag kan lätt ta 100 bilder, och då kanske max en handfull blir ok och ett blir bra. Även jag skulle vilja ha bildstabilisering, men testa stativ så blir det stor skillnad. Ute "på fältet" är det bara att bomba minneskortet fullt, så blir där alltid några som blir bra.
                              Det blir en massa bilder för mig också - fast jag har inte det tålamodet att ta så många bilder som Pia och du har.
                              Nu har jag letat fram blixten - så Pia å Anders, nu kommer ni att få stora skälvan inför kommande fototävlingar...kanske.
                              Det kommer att bli hur mycket lyster som helst nu framöver på mina firrar - och tänk vilken skärpa sen.
                              Jonnys snabbfotoskola var inte dum alls

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Det blir en massa bilder för mig också - fast jag har inte det tålamodet att ta så många bilder som Pia och du har.
                                Nu har jag letat fram blixten - så Pia å Anders, nu kommer ni att få stora skälvan inför kommande fototävlingar...kanske.
                                Det kommer att bli hur mycket lyster som helst nu framöver på mina firrar - och tänk vilken skärpa sen.
                                Jonnys snabbfotoskola var inte dum alls

                                //Inger
                                Gott!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...