Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Några av dom andas fortfarande lite för snabbt, men såklart fortfarande lite stressigt för dom efter bara ett dygn.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Det brukar inte vara någon större fara om de andas lite snabbt i början, bara de andas likadant med båda gälarna.


      Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
      Discus for life

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av lofstrog
        Det brukar inte vara någon större fara om de andas lite snabbt i början, bara de andas likadant med båda gälarna.


        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
        Jadå, jag har full koll.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • lofstrog
          • November 2009
          • 989

          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

          Bra Inger! Ingen panik alltså

          Edit: Glömde ju att du varit med förr

          Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
          Discus for life

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Verkligen vackra discusar! Vilken storlek är det på dom? Läckert!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Johnny kanske börjar bli sugen nu...?
              Ser bra ut Inger, vänta bara tills de börjar känna sig hemma.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av ansjo
                Johnny kanske börjar bli sugen nu...?
                Ser bra ut Inger, vänta bara tills de börjar känna sig hemma.
                Ja, det kan du ge dig den på att jag är sugen , samtidigt som det känns skönt att ha burken i balans när de kommer.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Hej pojkar, ja det känns jäkligt bra. Storleken, är nog mellan 12-15cm - skitdålig på ögonmått faktiskt. Idag ville dom inte äta, så jag ger dom inget nu på ett par dagar - det är ofta så det brukar vara Bluewing. Corysarna tog reda på den överblivna maten.

                  Fattar inget av min "myggodling" - den går jäkligt dåligt. Kanske jag ska ställa den i skuggan - någon som vet?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Så mäktigt.
                    Inger, jag är egentligen inte så förtjust i Discus men jag måste säga att jag gillar dina! Jättefina!
                    Förresten, vad heter de som är "gula" med ränder? Just de som jag tycker är fina.

                    Samtidigt så är det ett himlans massa Discusprat här på forumet och jag är med och smygläser lite varstans så ett litet intresse har jag allt fått iaf. Från att tycka att de varit "konstiga" och fula fiskar till att faktiskt vara intressanta och fina.
                    & ser jag dem i färger som dina så ja Jättefina!

                    Så tack för det alla ni som pratar Discus nu för tiden! Ni ger ju helt klart en trevlig bild av dessa fiskar!
                    Själv älskar jag att se saker på nya sätt och få bättre inblick i det hela, så det tackar jag för.
                    Senast redigerad av Likan; 07 June 2013, 07:52.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Likan
                      Inger, jag är egentligen inte så förtjust i Discus men jag måste säga att jag gillar dina! Jättefina!
                      Förresten, vad heter de som är "gula" med ränder? Just de som jag tycker är fina.

                      Samtidigt så är det ett himlans massa Discusprat här på forumet och jag är med och smygläser lite varstans så ett litet intresse har jag allt fått iaf. Från att tycka att de varit "konstiga" och fula fiskar till att faktiskt vara intressanta och fina.
                      & ser jag dem i färger som dina så ja Jättefina!

                      Så tack för det alla ni som pratar Discus nu för tiden! Ni ger ju helt klart en trevlig bild av dessa fiskar!
                      Själv älskar jag att se saker på nya sätt och få bättre inblick i det hela, så det tackar jag för.
                      Dom där gula heter "virgin red". Ja, antingen gillar man discus eller inte - vi som gillar dom, gillar dom så där väldans mycker. Det blir lätt så då, att "gillarna" liksom inte kan sluta att prata om dom - och då tar vi lite plats. Kul Likan, att vi håller på att omvända dig i alla fall.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Fanbyalperna

                        • September 2005
                        • 752

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Tack, ge dom en chans till du med.

                        //Inger
                        Har tyvärr inget lämpligt akvarium just nu. Men man vet aldrig, i framtiden kan det kanske bli.
                        Har inte alltid rätt, men fel ibland

                        Kommentar

                        • Palmberg
                          • May 2010
                          • 164

                          Har inget att tillföra diskussionen egentligen, ville bara säga att dom nya Diskusarna var riktigt jäkla läckra! "Grattis" till dom (och dig Inger )!
                          Ha det! /Henke
                          Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Palmberg
                            Har inget att tillföra diskussionen egentligen, ville bara säga att dom nya Diskusarna var riktigt jäkla läckra! "Grattis" till dom (och dig Inger )!
                            Tack Henke - håll nu tummarna du med, att allt kommer att gå bra.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Palmberg
                              Har inget att tillföra diskussionen egentligen, ville bara säga att dom nya Diskusarna var riktigt jäkla läckra! "Grattis" till dom (och dig Inger )!
                              Man behöver inte alltid tillföra något, det är kul att bara få respons!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Blir ju lite småsugen på att skaffa discus igen
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...