Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Håkan tog nyss med sig hundarna å gick till skogs - han har drabbats av resfeber, å jag med fast jag ska vara hemma.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ja, det är skillnad på resfeber hos karlar och vi tjejer iallafall om man ser till hur jag blir när jag skall resa.. Jag springer runt som en yrer höna och vet tills slut varken ut eller in, tur man har lugn karl vid sin sida Hur yttrar sig din "resfeber"?
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Det kommer att gå så bra Inger. Tänk vad nervösa dina Discusar ska vara då. Det är nästan pirrigt att vänta så här i forumet också. Så spännande att se vad du valt för Discus.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Ja, det är skillnad på resfeber hos karlar och vi tjejer iallafall om man ser till hur jag blir när jag skall resa.. Jag springer runt som en yrer höna och vet tills slut varken ut eller in, tur man har lugn karl vid sin sida Hur yttrar sig din "resfeber"?
          ...min resfeber yttrar sig som så b.l.a. - det blir åska på tisdag, med lång långt strömavbrott som följd, hundarna får fästingar som jag hatar (alltid Håkan som plocka bort dom), sen att Håkan far åt fel håll när han ska hem - fast han har GPS.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            ...min resfeber yttrar sig som så b.l.a. - det blir åska på tisdag, med lång långt strömavbrott som följd, hundarna får fästingar som jag hatar (alltid Håkan som plocka bort dom), sen att Håkan far åt fel håll när han ska hem - fast han har GPS.

            //Inger
            Aha, känner igen lite av det med
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Jag tror jag vet hur du kommer att vara när du vet att Håkan bara har några mil kvar att åka innan han är hemma igen
              Senast redigerad av PiaJo; 02 June 2013, 20:36.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jag tror jag vet hur du kommer att vara när du vet att Håkan bara har några mil kvar att åka innan han är hemma igen
                Då håller jag på att fixa inkoppningsslang med kran på.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Då håller jag på att fixa inkoppningsslang med kran på.

                  //Inger
                  Smart ta gärna en bild så att jag får se hur du gjort.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Smart ta gärna en bild så att jag får se hur du gjort.
                    Ska göra det om jag kommer ihåg. Nu är en lite pirrig sambo på väg - och här är det åskskurar.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • kaj.p
                      • June 2002
                      • 2952

                      Sambon är nu nerbäddad o fisken överflyttad i en kingscab. Skulle tro att resan hemåt startar långt innan vi normala vaknar.
                      Nordiska Diskus Sällskapet
                      Hallandsakvaristerna
                      BAK Gcg Maf NCS

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av kaj.p
                        Sambon är nu nerbäddad o fisken överflyttad i en kingscab. Skulle tro att resan hemåt startar långt innan vi normala vaknar.
                        Tack Kaj. Den här resan kan man väl kalla "två flugor i en smäll" - bil och discus. Skulle tro, att han stannar och tar några minitupplurar också.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Kaj, pratade nyss med Håkan (passerade då Göta kanal), som bestämt ville påpeka, att det inte är någon "riskokare" - utan en chevrolet pickup.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Snart hemma då
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Snart hemma då
                              Nja, inte snart precis. Nu vet jag i alla fall, hur en "osalig ande" känner sig.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Åh så spännande Inger. Hur gör du inkoppningen efter en så lång resa sedan? Jag kommer ju själv att göra samma sak efter sommaren.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...