Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    10 dagar kvar... Kommer du att kunna sova, arbeta och allt annat som man måste göra dessa dagar?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Pia, jag fattar faktiskt inte varför jag blir så här - fast kan erkännas, att jag blir densamma när nya apisar ska komma. Allt annat, som måste göras under väntans tider - det får liksom stå tillbaka...i mitt undermedvetna.
      Tänk dig Håkan - irrande runt där nere, på en plats som dessutom är platt (skåne) - utan berg å dalar. Han kommer att bli något förvirrad är jag rädd. Fast å andra sidan har han ett bra lokalsinne!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Det blir nog alla tiders!
        Kort svar, så det är väl bra då.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jo, jag känner igen det

          hörrududu, skulle han inte till Varberg?? Det ligger inte i Skåne...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Kort svar, så det är väl bra då.

            //Inger
            Ja.

            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Ursprungligen postat av Inger H
              Nu blir det lite/mycket OT, men kan inte bara låta bli. Min ständiga skugga fyller 10 år idag. Zoya har varit med om många operationer - jag trodde väl aldrig, att jag skulle få behålla henne så här länge. Vi har tävlat lydnad under årens gång - varit 1½ enhet från uppflyttning till elitlydnaden - inte illa det för att vara en vimsig flatcoated retriever. Nu är hon pensionerad sen några år tillbaka - men fortfarande lika vimsig.

              //Inger
              Tänk att få en så lång tid med en sån härlig hund. Verkligen nåt att fira!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Jo, jag känner igen det

                hörrududu, skulle han inte till Varberg?? Det ligger inte i Skåne...
                Nää, jag vet att inte Varberg ligger i Skåne - du liksom Anders har inte haft full koll.
                Håkan ska hämta en bil i Skåne (flyga dit) - sen på väg hem, kommer han att hamna lite överallt b.l.a. hämta mina fiskar hos Kaj.

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 26 May 2013, 19:49.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Nää, jag att inte Varberg ligger i Skåne - du liksom Anders har inte haft full koll.
                  Håkan ska hämta en bil i Skåne (flyga dit) - sen på väg hem, kommer han att hamna lite överallt b.l.a. hämta mina fiskar hos Kaj.

                  //Inger
                  Du har allt en riktigt bra karl du Är inte det kärlek så säg. Och så du då som är orolig för att han går och kör vilse. Rart!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Nää, jag att inte Varberg ligger i Skåne - du liksom Anders har inte haft full koll.
                    Håkan ska hämta en bil i Skåne (flyga dit) - sen på väg hem, kommer han att hamna lite överallt b.l.a. hämta mina fiskar hos Kaj.

                    //Inger
                    Aha, då är jag med! det kanske är ett " släktdrag " för oss som bor i Varberg, vissa bor ju där mer och andra mindre
                    Senast redigerad av PiaJo; 26 May 2013, 19:51.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Aha, då är jag med! det kanske är ett " släktdrag " för oss som bor i Varberg, vissa bor ju där mer och andra mindre
                      Mmm - men du bor ju inte i Varberg - jag "läser", att du bor "mycket" i Varberg...också.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Nja, jag "bor" där lite, ca 5 veckor på ett år i husvagn
                        Senast redigerad av PiaJo; 26 May 2013, 20:53.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Nja, jag "bor" där lite, ca 5 veckor på ett år i husvagn
                          Aha, då förstår jag vad du menar.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Varning, nu kommer en massa bilder - Bluewings fel.
                            240-liters startades i fjol i oktober - och fortfarande är det tomt upptill, eftersom jag inte har fått tag på lite smalare red-morerötter än.
                            Lilla hörnkaret är inte heller klart, det bytte ju rum för några månader sedan... Jag har planterat vallisar, som jag fått av Pia i bakkant och efter sidorna - så insug och utblås kommer inte att synas bara det blir fart på växterna.
                            220-liters går av sig själv - har inte gjort något åt det karet sen uppstart.
                            I kommande diskuskar, ska det bara flyttas lite hängande rötter, som inte riktigt vill hänga som är tänkt - sen inga händer mer i det karet...ingen bild. Sen bilder på (inte alla) fiskarna, som jag har i karen.
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              ...mer
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Fina bilder, Inger!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...