Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Hyggligt Inger Du är allt en riktig kompis du! Då har jag något att kolla på sen när jag försöker räta ut fingrarna och smuttar en välförtjänt öl. Perfekt!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Palmberg
      • May 2010
      • 164

      Ursprungligen postat av Inger H
      Ja, en strålande glad sol har vi i Sundsvall idag.

      //Inger
      Håller med Bluewing! En sammanfattning av karen vore roligt att se!

      Precis, strålande väder! Idag är det gräsklippningspremiär i Bergeforsen nu när gräset har kommit upp i acceptabel höjd för första klippningen Passar på att rasta (torka) mitt nyinköpta Ormhassel på altanen samtidigt
      Ha det! /Henke
      Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Det har inte funnits tid för att fota idag, (bilder kommer så småningom) - det ena avlöser det andra. Nu har vi grillat och (jag i alla fall) har haft gott i glaset (Pias uttryck, för gott rött vin ).

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          DNu har vi grillat och (jag i alla fall) har haft gott i glaset (Pias uttryck, för gott rött vin ).
          det har jag med, såå gottit
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Nu blir det lite/mycket OT, men kan inte bara låta bli. Min ständiga skugga fyller 10 år idag. Zoya har varit med om många operationer - jag trodde väl aldrig, att jag skulle få behålla henne så här länge. Vi har tävlat lydnad under årens gång - varit 1½ enhet från uppflyttning till elitlydnaden - inte illa det för att vara en vimsig flatcoated retriever. Nu är hon pensionerad sen några år tillbaka - men fortfarande lika vimsig.

            //Inger
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Grattis till den vackra damen!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Grattis till den vackra damen!
                Tack.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Eller menar du hunden?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Eller menar du hunden?
                    ...ja, du skrev ju vackra.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Det har inte funnits tid för att fota idag, (bilder kommer så småningom) - det ena avlöser det andra. Nu har vi grillat och (jag i alla fall) har haft gott i glaset (Pias uttryck, för gott rött vin ).

                      //Inger
                      Har du hunnit fota idag, nyfiken på hur det blev med växterna
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Har du hunnit fota idag, nyfiken på hur det blev med växterna
                        Jag har fotat lite idag, men man ser stolar, bord, fönster, Inger m.m. i akvarieglasen - vi har ju fönster överallt. Får nog byta ut dom ljusa rullgardinerna mot svarta - sen täcker liksom inte gardinerna riktigt, så ljuset kryper in från sidorna också. Men mörkret infinner sig sakta men säkert efter midsommar - så kanske fram i sept/okt....
                        Flytväxtera är jättefina, det tar ju lite längre tid för vallisen att komma igång. Hur är det med växterna du fick av mig.



                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Växterna är fina och verkade klara postgången bra
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Växterna är fina och verkade klara postgången bra
                            ...mina gröna fingrar.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu börjar jag att bli sådär nojigt förväntansfull - som när min dotter var liten, och väntade på tomten fjorton dagar före julafton.

                              Lite om filtreringen; jag kommer att ha ett eheim 2075 + ett eheim 2217. I det större har jag lite makaroner på botten - samt blå grov filtermatta. I 2217 (kommer till veckan), tänker jag ha Easylife symbiont i botten (läst, att det är bra) och fylla upp resten av filtret med filterkuber). Räcker den filtreringen till - och duger filtermaterialet?
                              ...tio dagar kvar.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Det blir nog alla tiders!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...