Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Ja man blir verkligen inspirerad av allt som är på gång. Det konstiga är att så mycket spännande är på gång nu på försommaren. Brukar inte hösten vara intressetoppen?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Förresten, vad är det där för cool Cory? Ser nästan ut som Rostpansarmalen men med linjen ner över ögat.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Ja man blir verkligen inspirerad av allt som är på gång. Det konstiga är att så mycket spännande är på gång nu på försommaren. Brukar inte hösten vara intressetoppen?
        Jo, sommartid brukar det dö av betänkligt här på forumet. Vinterhalvåret är det mer action. Men nu har ni ju dratt igång det hela - på ett mycket förtjänstfullt sätt - och då blir det änna lite fart! Kul som Fan!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Förresten, vad är det där för cool Cory? Ser nästan ut som Rostpansarmalen men med linjen ner över ögat.
          Jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad de heter... Anders kom med en hink med dessa, ungefär 50 stycken, som åkte ner i baljan. Jag fyllde på med 50-60 stycken vanliga "corydoras fläckig pansarmal" också...
          Anders tittar nog in vad det lider och kan svara på vad de heter. Sorry Johnny!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Om jag inte minns fel var det Corydoras arcuatus...Kjell har/hade sådana i sitt "lilla" kar i källaren med.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Skunkpansarmal Coolt namn och snygg på ett enkelt grafiskt sätt.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • lofstrog
                • November 2009
                • 989

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Det ser allt ut som arcuatus.


                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                Discus for life

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ja, det stämmer - nu kommer jag ihåg - arcuatus! Jävla bra corysar - plöjde omkring som bulldoozers!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Barnsligt förtjust i Hawaii five - 0, så jag har tittat på det nu.
                    Visst är det julaftonsstämmning i vissa trådar nu - så jäkligt kul...å pirrigt .

                    Om allt kommer att funka enligt planerna - törs liksom inte lita på det än - så ska Håkan flyga ner till skåne för att köpa en bil (snacka om timeing). Eftersom det stämmer enligt resplanen, så kommer jag att handla av Kaj. Men som sagt - jag är inte i hamn ännu...

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                      Men planen är bra


                      Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Ok. Så vissa t o m flyger och hämtar sin Discus
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • lofstrog
                          • November 2009
                          • 989

                          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                          Vissa inte bara flyger och hämtar sin diskus de har privatchaufför som kör hem dem också


                          Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                          Discus for life

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Åh fasiken (blir helt grön av avund och oförställd beundran)
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Barnsligt förtjust i Hawaii five - 0, så jag har tittat på det nu.
                              Visst är det julaftonsstämmning i vissa trådar nu - så jäkligt kul...å pirrigt .

                              Om allt kommer att funka enligt planerna - törs liksom inte lita på det än - så ska Håkan flyga ner till skåne för att köpa en bil (snacka om timeing). Eftersom det stämmer enligt resplanen, så kommer jag att handla av Kaj. Men som sagt - jag är inte i hamn ännu...

                              //Inger
                              Och jag gillar Camaron de kör!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Det blir inte den färgvariant på fiskarna, som var tänkt från början - som vanligt kom ju beslutsångesten krypande. Nu är det färdigförhandlat i alla fall...

                                Lite mindre rolig nu. Jag har inte sett min ensamma Ap.nijessini hane på flera dagar, men nu på morgonen visade han sig - flåsande bland växterna, med två stora bölder - den ena sitter på huvudet, den andra en bit nedanför ena ögat. Jag har försökt att håva upp honom, men det är helt omöjligt bland alla växter och rötter.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...