Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Jag har köpt från Amy på Ebay:


    Köpte en 200g påse sist
    Discus for life

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      Jag har också köpt från henne. Trevligaste affären jag gjort på ebay och bra löv.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Ja Amy är helt otroligt service minded
        Discus for life

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Håller på att koppa in tio Nannostomus beckfordi, samt en påse med en stackars ensam liten borelliihona. Hoppas nu att det blir bättre fart i detta kar med två honor...och att den nya överlever.
          Nyss varit å kollat på min mygglarvsuppfödning - den går inte bra, endast några döda flugor + en fjäder.

          //Inger
          Senast redigerad av Inger H; 22 May 2013, 19:03.
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Håller på att koppa in tio Nannostomus beckfordi, samt en påse med en stackars ensam liten borelliihona. Hoppas nu att det blir bättre fart i detta kar med två honor...och att den nya överlever.
            Nyss varit å kollat på min mygglarvsuppfödning - den går inte bra, endast några döda flugor + en fjäder.

            //Inger
            Det skall gå bra - med både myggor och fisk!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Det skall gå bra - med både myggor och fisk!
              Tror jag med . Fast jag är ju ingen hejare på det här med mygglarveruppfödning precis ...men tanken är ju god.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Tror jag med . Fast jag är ju ingen hejare på det här med mygglarveruppfödning precis ...men tanken är ju god.
                //Inger
                Men, Kresus Jistus, tösabit... Har ni inte en miljard mygg per kubikmeter (eller hur man nu säger) luft däruppe? De är la bara att ställa ut en tunna vatten, så har du mygglarver för hela sommarn å hösten..?

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Men, Kresus Jistus, tösabit... Har ni inte en miljard mygg per kubikmeter (eller hur man nu säger) luft däruppe? De är la bara att ställa ut en tunna vatten, så har du mygglarver för hela sommarn å hösten..?
                  ...ja Jesus Kristus, jag har ju gjort det - men var så säker, dom kommer. Trodde bara, att dom skulle komma snabbt som attan.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    ...ja Jesus Kristus, jag har ju gjort det - men var så säker, dom kommer. Trodde bara, att dom skulle komma snabbt som attan.

                    //Inger
                    Du vet, det där med tålamod... Fan, du kommer att kunna fryspacka mygglarver, vänta bara!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Idag, har jag köpt lite fler corysar - så nu är dom sexton. Hur många bör jag ha egentligen, för att picka upp matrester efter discusar - om det nu blir några...matrester? Jag snålar ju på corysar enligt vissa.
                      Vecka 23, hoppas jag att det händer saker - fjärilar i magen Pia, vete fasen vad jag har i min mage, inte fjärilar i alla fall. Någonting mycket mer burdust är det i alla fall.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • lofstrog
                        • November 2009
                        • 989

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Antalet Corrysar är väl mest en fråga om tycke och smak. Hur stort är akvariet dom går i? Corrysarna själv gillar att vara många 16 är inte dåligt

                        Vecka 23? Nu blev man nyfiken. Är det dagen D då?


                        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                        Discus for life

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          540-liter. Förhoppningsvis blir vecka 23 dagen D . Mardrömslik väntan - om att allt kommer att klaffa.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Vad kul Inger! Jag håller tummarna för dig! Blir det från Kaj?
                            540liters - då får du plats med rätt många till om du vill. Men det är väll lättare att fylla på med corrysar efter hand än att hitta D uppe hos dig


                            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Du går i mardrömslik väntan, Pia har rejäla fjärilar i magen. Själv har jag en förvirrad bisvärm i huvudet. Det är kul med fiskar, Inger
                              Tror det kommer att bli en spännande tid här på Zoopet när alla drömmar och mardrömmar omvandlas till härliga fiskar och nya upplevelser och problem. Skitkul.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Åh, vilken skön julaftonsstämning det är i trådarna nu, förväntningarna står som jultomten i backen - riktigt kul!
                                Inger, peta du i några corysar till i 540-baljan. I 960-discuskaret hade jag styvt 100 stycken...
                                Bifogade filer

                                Kommentar

                                Arbetssätt...