Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Bara att gratulera, en av de mina favvisar med!
    Hej Anders, kul att du tittar in - tror faktiskt att jag köpte lite med hjärtat - dom såg så himla ensamma ut.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Animaniac
      En av mina favoriter... Nyckelhål alltså

      Har själv ett litet gäng små. Hanar och honor är svåra att se skillnad på, om man inte ser en hane och en hona intill varandra.
      Såklart kul, att du också kollar Animaniac. Jag kanske bara har honor eller hanar, men som sagt det återstår att se.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Inger H
        Såklart kul, att du också kollar Animaniac. Jag kanske bara har honor eller hanar, men som sagt det återstår att se.

        //Inger
        Japp, klart man kollar Kul läsning ju. Har du 6 (nyckelhål alltså) så är nog sannolikheten rätt stor att du har material till i alla fall ett par.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Japp, klart man kollar Kul läsning ju. Har du 6 (nyckelhål alltså) så är nog sannolikheten rätt stor att du har material till i alla fall ett par.
          Japp, hoppas det.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Inger H
            Japp, hoppas det.

            //Inger
            Håller tummarna
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              ...påminner just nu om schackbrädescikliden när den simmar runt lite ryckigt, för att undersöka karet.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Usch och fy för influensa! I lördags tyckte jag, att jag mådde ganska så bra, och då blev det ett besök till fiskaffären och köp av nyckelhålen.
                Den här flunsan verkar inte vara av den lättare sorten att bli av med - så den hänger fortfarande kvar, med en jäkla hosta och en snorig å sårig näsa.
                Jag har försökt att fota mina nya nycklar, men dom är lite skygga än. Dom håller ihop alla sex, så den ensamma nijessiinihanen är inte lika kaxig längre. Jag har försökt fånga honom, men det är helt omöjligt bland alla pinnar, rötter, eklöv och växter, så han får gå kvar.

                Dom nya apisarna lever fortfarande. Dom funkar väldigt bra tillsammans med dorsigeraparet. Den här är av den lite "lugnare" apiston verkar det som - nästan åt borelliihållet, det gillar jag.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                  Stackare! Det var det där som sänkte mig förut. Var rädd om dig och lyssna på kroppen.

                  För att låta dig drömma dig iväg lite från hosta och nässmärta så kan du väl berätta lite om dina kommande Diskusar? Vilken typ har du som favorit? Hur många? Var tänker du köpa dem?

                  Hälsningar från en frisk Diskusfantast (som inte ens har några egna än).
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Tack för omtanken Bluewing.
                    Nu håller jag på med vattenbyte, så det är hopp om livet.
                    Vilken typ av diskus jag har som favorit - självklart viltfångade. Fast där är det helstopp för min smala kassa, men jag är inte ett dugg ledsen för det - utan dom odlade har samma värde för mig. Det är diskusen i sig, som jag gillar - om dom är odlade eller viltfångade bryr jag mig inte det minsta om.

                    Den här gången vill jag ha diskusar åt det blåa hållet och kanske två albino i någon variant - åtta stycken totalt är tanken.
                    Det blir nog senare än vad jag har tänkt, innan dom hamnar här - ibland tänker jag, att allt kommer att gå i stöpet och det blir inga diskusar.
                    Det beror helt på när mina "leverantörer" tänker åka bil till släkten i Uddevalla, å inte åka tåg. Det är inte så långt mellan Uddevalla och Trollhättan, där Tony bor - Kaj bor alldeles för långt bort, och där finns inga släktingar, som ska hälsas på.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Men där finns annat folk du kan hälsa på istället!
                      Annars får du vänta tills nästa höst för att få en hemleverans, då det troligen inte blir någon Norgeresa i år.. (men chippa bilen istället)
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tänk Anders, att jag förstår vilket folk jag kan hälsa på - det vore nåt det. Fattar inte varför så få åker norröver - dom här två diskussäljarna tycker jag ska ta varsin "typ" buss och åka på "säljtrippavdiskusar" norröver - åtminstone till Sundsvall med stopp vid IKEA. Tänk, då skulle alla diskusälskare komma dit - även dom som bor norr om Sundsvall.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Tack för omtanken Bluewing.
                          Nu håller jag på med vattenbyte, så det är hopp om livet.
                          Vilken typ av diskus jag har som favorit - självklart viltfångade. Fast där är det helstopp för min smala kassa, men jag är inte ett dugg ledsen för det - utan dom odlade har samma värde för mig. Det är diskusen i sig, som jag gillar - om dom är odlade eller viltfångade bryr jag mig inte det minsta om.

                          Den här gången vill jag ha diskusar åt det blåa hållet och kanske två albino i någon variant - åtta stycken totalt är tanken.
                          Det blir nog senare än vad jag har tänkt, innan dom hamnar här - ibland tänker jag, att allt kommer att gå i stöpet och det blir inga diskusar.
                          Det beror helt på när mina "leverantörer" tänker åka bil till släkten i Uddevalla, å inte åka tåg. Det är inte så långt mellan Uddevalla och Trollhättan, där Tony bor - Kaj bor alldeles för långt bort, och där finns inga släktingar, som ska hälsas på.

                          //Inger
                          Uddevalla, mina hemtrakter ju det är inte sååå långt till Kaj, de får väl ta ett besök på Ullared
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Uddevalla, mina hemtrakter ju det är inte sååå långt till Kaj, de får väl ta ett besök på Ullared
                            Typ trettio mil eller nåt sånt.

                            //inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              De kan transporteras upp till Västerås. Det är 30 mil mindre t o r. Jag ska ju ner efter sommaren
                              Menar inte att vara påflugen utan bara att det finns flera möjligheter.

                              Så du har siktat in dig på de blå och blivit sugen på albino?
                              Själv har jag gett upp och får se vad jag klickar på hos Tony. Men RödTurkos eller blå varianter är mest intressant idag.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Typ trettio mil eller nåt sånt.

                                //inger
                                Det är inget avstånd i norrland...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...