Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Men inger. Nu snackar du om spottar hit och dit hela tiden. Man kan inte få se hur det ser ut innan​ allt är fint och vattnet klart fiskarna lyckliga och allting växer utmärkt? Jag är så nyfiken.....
    Ja du Bluewing, jag har försökt, att ta bilder - hur många som helst faktiskt. Det blir bara så mycket speglingar hit å dit - inte kul, att se mig som speglar sig i karet + en massa annat strunt. Det jag gjorde fel, när jag köpte mörkläggningsgardiner, är att jag köpte vita i stället för svarta.
    Vi bor i ett gammalt torp - från jag vet inte riktigt vilket årtal (måste fråga Håkan). Men förmodligen från - när det inte fanns någon el, bara ljuset från stearinljus - därav fyra fönster i köket, som skickar speglar överallt till just detta kar...

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      ...lägger upp dom här nytagna i stället - utan speglingar. Dom enda apisar, som verkar trivas hos mig.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Fina bilder. Mitt tjat efter även usla bilder beror bara på att det är intressant hur folk gör i sin torrinredning och i sitt experimenterande med ljuset. Men förstår att du vill känna dig bekväm med de bilder du vill visa. Jag inväntar tålmodigt att speglingarna går att hantera. Men du verkar ha kul när du experimenterar i torpet
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Fina bilder. Mitt tjat efter även usla bilder beror bara på att det är intressant hur folk gör i sin torrinredning och i sitt experimenterande med ljuset. Men förstår att du vill känna dig bekväm med de bilder du vill visa. Jag inväntar tålmodigt att speglingarna går att hantera. Men du verkar ha kul när du experimenterar i torpet
          Japp kul är det allt, sen tror jag att diskusar kommer att trivas med detta lite dunkla ljus...förhoppningsvis. Jag fortsätter med mitt experiment med ljuset.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Fanbyalperna

            • September 2005
            • 752

            Detta med att inreda och sätta upp karet med alla tillbehör är ju den roligaste delen av allt. Så fortsätt du med dina experiment så att du får det som du vill ha det. Själv höll jag på i flera månader innan jag fick till det som jag ville ha det. Sedan var det inte hundra ändå, utan blev det först när jag läst växter till salu på plantswap ett tag och hittat "nödvändiga" kompletteringar. Sen var jag faktiskt nöjd med mitt verk, som blev personligt och som jag vill ha det. Har man för bråttom blir det alltid mindre bra och man ångrar snabbt att man hastat. Att man sedan så småningom vill göra om igen är ju vanligt och ett bra sätt att hålla intresset vid liv och att utveckla det.
            Har inte alltid rätt, men fel ibland

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Fanbyalperna
              Detta med att inreda och sätta upp karet med alla tillbehör är ju den roligaste delen av allt. Så fortsätt du med dina experiment så att du får det som du vill ha det. Själv höll jag på i flera månader innan jag fick till det som jag ville ha det. Sedan var det inte hundra ändå, utan blev det först när jag läst växter till salu på plantswap ett tag och hittat "nödvändiga" kompletteringar. Sen var jag faktiskt nöjd med mitt verk, som blev personligt och som jag vill ha det. Har man för bråttom blir det alltid mindre bra och man ångrar snabbt att man hastat. Att man sedan så småningom vill göra om igen är ju vanligt och ett bra sätt att hålla intresset vid liv och att utveckla det.
              Jo, det är nog som du säger, att ibland rusar man iväg och har för bråttom och blir inte alls nöjd med resultatet. Sedan går man och blänger på karet och är där och petar hela tiden och stör fiskarna. Måste nog erkännas, att jag hade den förmågan dom första åren.
              Det känns skönt, att man har lugnat ner sig på senare år - och att just detta kar får ta sin tid.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                ... bara så ni vet, så har jag bytt användarnamn, till ett lite mer "allvarligare".

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ok. Men Gullefjun satt som en smäck annars Så det är slutlekt nu? (som den gamla Skalarhanen sa till sin fru.....) Sorry Inger H. Kunde inte låta bli.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Haha, nej det är absolut inte "slutlekt" Bluewing. Jag har egentligen aldrig gillat "gullefjun" - det namnet kom bara spontant, när jag blev medlem på Zoopet (smeknamn på en av våra hundar).
                    Nya medlemmar kan ju liksom tro, att man är "gullig" - vilket jag absolut inte är. Jag är snarare en ganska så besvärlig och tjurig person - enligt vissa.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ah, nytt nick, kan undra vad det betyder...?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Ah, nytt nick, kan undra vad det betyder...?
                        Det betyder ingenting, annat en ett nytt nickname - undrar vad du tänker på egentligen...?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Varberg - giffarna Sundsvall, just nu 0 - 4. Heja Sundsvalls giffar!

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Giffarna Sundsvall vann mot Varberg.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Kan jag aldrig tänka mig, det blev helt andra siffror på reprisen..
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Kan jag aldrig tänka mig, det blev helt andra siffror på reprisen..
                                Hahaaaa, la av ett asgarv här hemma!
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...