Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av lofstrog
    Hur stort kar ska du ha till diskusarna?
    Det är på 540L.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Himla inspirerande att se hur du jobbar och experimenterar i dina kar. Det märks riktigt att akvaristiska vårkänslor börjar ta fart. Det du skriver nu ett tag innehåller en triggande positiv energi!
      Kul Inger!
      Blir verkligen inspirerad av det du gör i dina kar. Snyggt och lite nya grepp.
      Tack, jag förstod Bluewing, att du behövde lite inspiration.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • lofstrog
        • November 2009
        • 989

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Ursprungligen postat av gullefjun
        Det är på 540L.

        //Inger
        Bra storlek. Ska bli kul att se
        Discus for life

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av lofstrog
          Bra storlek. Ska bli kul att se
          Det tycker jag med, fast det dröjer ett tag än

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Matningsdags, då börjar Ap. trifasciatahonorna att mäta sig med varann - kanske för att kolla vem som är störst, bäst, vackrast och den som "kanske" ligger bäst till hos hanen...eller så är dom bara hungriga!
            Jag har ju en liten TV i mitt hobbyrum, men blickarna dras ändå till något av karen där det alltid händer nåt - så kameran ligger nära till hands.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Moving Waves
              • August 2010
              • 1403

              Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Läcka foton på fina damer!
              - - -
              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

              Kommentar

              • Palmberg
                • May 2010
                • 164

                Hej!

                Du fick till det snyggt i hörnakvariet!

                Ska försöka följa ditt diskusakvarium dessutom. Såg av en händelse två riktigt fina diskusar i en zooaffär i Sundsvall... Blev så sugen på diskusar då! Men jag får nog ge mig till tåls på det. Nybliven akvarist som man är så får man nya planer som man vill expandera med hela tiden!
                Ha det! /Henke
                Mina projekt: Hank's Tanks - 105 liter Asien - 105 liter saltvatten - 20 liter räkor

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av H@nky
                  Hej!

                  Du fick till det snyggt i hörnakvariet!

                  Ska försöka följa ditt diskusakvarium dessutom. Såg av en händelse två riktigt fina diskusar i en zooaffär i Sundsvall... Blev så sugen på diskusar då! Men jag får nog ge mig till tåls på det. Nybliven akvarist som man är så får man nya planer som man vill expandera med hela tiden!
                  Tack du "Bergeforsare", vi bor ju nästan grannar...kul.
                  Ja, nya planer dyker hela tiden upp - fast det är så det ska vara tycker jag.
                  Nu får vi hålla tummarna för Timrå ikväll!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Igår limmades bakrunden i 540, reed-more ligger i blöt, alkvistar ligger på tork - sen skulle jag vilja ha sån där Mini Landscapesten, men dom är för dyra. Jag får vänta tills snön är borta, så jag kan leta stenar som är gratis. Fast egentligen så ser det faktiskt naturligare ut med gratisstenar.
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Var inte ledsen, de stenarna är kalkhaltiga och skulle inte göra saker och ting enklare för dig precis...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Var inte ledsen, de stenarna är kalkhaltiga och skulle inte göra saker och ting enklare för dig precis...
                        Nu är jag inte det minsta ledsen efter ditt inlägg Anders - tur man har någon annan som är uppmärksam när det "impulsiva" delen av mig sticker iväg lite då å då.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Den ensamma Ap. Nijessinn borde få ett par honor, men drar på det eftersom han inte var snäll med dom förra. Jag får se hur jag gör med det. Han är svårfotad som sjutton, eftersom han aldrig är stilla.
                          Mina tre bolivianer som jag har kvar, har äntligen börjat växa och fått lite färg - tyvärr tror jag att det är tre hanar.
                          Curvisarna, tyvärr bara tre kvar av dom också vill inte vara med på bild - dom blir bortjagade av apisen, som tror att det är matdags
                          Äppelsnäcksbebbarna växer som sjutton, å dom är fina allihop. Dessa finns i mitt 220-literkar.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Lite repris, men jag kan inte låta bli att förundras över dorsigerans färgförvandlingar.

                            Så här har dom sett ut i några dagar nu, kanske dags för lite avkommor - i alla fall till äggläggning.
                            Bilder på hona, hane och hur dom ser ut när dom bara "är"...
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Moving Waves
                              • August 2010
                              • 1403

                              Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Ja de är verkligt tjusiga när de är på lekhumör. Även läckra när de vallar yngel, som du snart ska få se..
                              - - -
                              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Moving Waves
                                Ja de är verkligt tjusiga när de är på lekhumör. Även läckra när de vallar yngel, som du snart ska få se..
                                Ja, det skulle vara kul med yngel efter dessa. Två gånger har dom lagt ägg, men dom käkades upp av föräldrarna. Dom gick då tillsammans med scalarerna - kanske det blir annorlunda denna gång...hoppas.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...