Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fanbyalperna

    • September 2005
    • 752

    Ursprungligen postat av gullefjun
    Då vet jag i alla fall att det funkar i så pass stort kar.
    Visst har du diskus Fanbyalperna?

    //Inger
    Nej jag har inte längre diskus. Alla har dött ut. Något hände efter importen vi gjorde på diskusforum. Jag kom aldrig underfund med vad felet var. Nu kör jag tetror och apistos med komplettering av några ancistrus som envisas med att yngla av sig.
    Har inte alltid rätt, men fel ibland

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Fanbyalperna
      Nej jag har inte längre diskus. Alla har dött ut. Något hände efter importen vi gjorde på diskusforum. Jag kom aldrig underfund med vad felet var. Nu kör jag tetror och apistos med komplettering av några ancistrus som envisas med att yngla av sig.
      Så tråkigt med diskusarna.
      Vilka apisto har du?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Här har alla firrar utom borelliisarna fått spatt - tror dom har fått tidiga vårkänslor, trots, att dom har blivit norrlänninga med snö å kallt.
        Curvisarna, har bildat två par, så vackra i sina färger.

        Dorsigeraparet har varit på lekhumör i flera dagar, både hane och hona blir lika snygga i sin färgprakt - ser nästan ut som deras färger är ditmålade med pastellfärg. Fattar inte, varför denna art är så underskattad. Dom är inga veklingar - scalarerna åker all världens väg, när dom är på lekhumör. Dom är faktiskt mycket roligare än mina apisar!

        Dom som har det mest roliga lekbeteendet är dolkstickstetraparet. Rödrosa är dom i sin lekdräkt - "dolksticket", ser ut som ett litet rött hjärta. Sen "dansar" dom runt varandra längs karet. Ett annorlunda lekbeteende, som jag kan sitta lääänge å kolla på.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Fanbyalperna

          • September 2005
          • 752

          Ursprungligen postat av gullefjun
          Så tråkigt med diskusarna.
          Vilka apisto har du?

          //Inger
          Viejitakorsning och fjärilar (räknar dem till samma grupp)
          Har inte alltid rätt, men fel ibland

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag skickade in denna bild till fototävlingen, jag gav den namnet "In the Mood for Love" - förmodligen kom den inte med, därför att jag beskar den för mycket - den blev helt enkelt för liten. Så går det, när man har för lite koll.
            Just nu håller detta dorsigerapar, att lägga ägg på ett javaormbuskblad - kanske cyanon har triggat igån dom.

            Dom sex scalarerna kör dom ilsket bort till andra sidan karet - den svarta färgen är väldigt dominant just nu. Blir så himla sugen att fota, men vill inte störa dom såklart. Förmodligen är äggen borta i morgon.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Det låter konstigt, hur stor var bilden? Annars kan man missa att man ska "godkänna" två gånger för att bilden ska laddas upp, eller att den är för stor.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Härliga färger de har

                ja, det är så kul att fota när man antingen har ny fisk eller att de fått lekfärger mm.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Jag tror jag klickade på allt Anders.
                  Det gör inget - bilden är inte så bra, det går inte att "skärpa" till sig, när jag ska ta en bild på nåt "som bara kanske händer en liten kort stund", som just på denna bild. Jag ville främst visa deras vackra färgprakt.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Snygga som skam är de iaf!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Snygga som skam är de iaf!
                      Japp, visst är dom.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • lillfrasse
                        • February 2002
                        • 2228

                        Bilden måste vara minst 1250 pixlar hög eller bred för att godkännas.
                        Simma lungt..
                        Lillfrasse..

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Bilden måste vara minst 1250 pixlar hög eller bred för att godkännas.
                          Japp, skam den som ger sig.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Hur löste du det med dina tankar om mer cirkulation i akvariet?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Hur löste du det med dina tankar om mer cirkulation i akvariet?
                              Jag har inte löst det än riktigt, jag har försökt bockat till utblåsslangen, så den riktas lite annorlunda.

                              Pumpen du nämnar är kanske för liten för ett 540-literkar.
                              Jag kommer att lägga ner/starta om detta kar - men har inte tagit tag i det än, jag gruvar mig.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Jag har inte löst det än riktigt, jag har försökt bockat till utblåsslangen, så den riktas lite annorlunda.
                                Pumpen du nämnar är kanske för liten för ett 540-literkar.
                                Jag kommer att lägga ner/starta om detta kar - men har inte tagit tag i det än, jag gruvar mig.
                                //Inger
                                Men denna är den minsta. Beror ju på hur strömt du vill har det. Det finns i storlekar så att Vallisnerian ligger vågrätt i burken
                                Vad är det som gör att du gruvar dig för omstarten/nerläggningen?
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...