Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, Discussuget finns där alltid. Jag kan få riktigt svindlande lust att dra igång en stor grupp Discusar när jag funderar på vad jag skall ha i "storkaret" senare.
    Vad är det för bild eller film du sett på "världens snyggaste" Discuskar? Kan du inte länka så man får ta en kik? Och det är säkerligen ingen större konst att få till något liknande - bara att kolla hur dom har gjort och göra likadant!

    Varför inte skaffa lite större, fina tetror till subbarna. Dolkstick har du väl redan, tror jag..? Men ett fint "stim" med Sorgmantel kanske? Eller något i den stilen.


    Edit; Kongotetror kan ju vara en idé!
    Vet inte hur man länkar från YT. Du har säkert kollat på den: "five minuters of discus life..."

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Vet inte hur man länkar från YT. Du har säkert kollat på den: "five minuters of discus life..."

      //Inger
      Kan du kolla vad titeln på filmen är exakt - kunde inte hitta något som hette five minutes of discus life... kunde vara kul att se detta.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Kan du kolla vad titeln på filmen är exakt - kunde inte hitta något som hette five minutes of discus life... kunde vara kul att se detta.
        Amazon Biotop Wild Discus.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Japp, den här filmen har man sett några gånger. Det är verkligen ett snyggt kar. Det ser ut som att karet är ganska djupt.
          Det där går att "härma" enkelt - det gäller bara att ha lite utrymme i baljan!

          Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Japp, den här filmen har man sett några gånger. Det är verkligen ett snyggt kar. Det ser ut som att karet är ganska djupt.
            Det där går att "härma" enkelt - det gäller bara att ha lite utrymme i baljan!

            http://www.youtube.com/watch?v=WePH5XHp4NM
            Ja, det verkar vara en kub - å utrymme har jag ju.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Jag tror minsann, att det börjar hända lite i scalarklanen. En hel del gruffande, utom mellan dessa två - där den ena, hela tiden föser undan dom andra. En kille å tjej, som har fattat tycke för varandra kanske.
              Wow! Vilka fina skalarer! Nästan så man blir sugen på lite vildform... Vi har bara 2 st marmorerade kvar, som inte alls kommer överens... De här var vackra, och vilka bra bilder!
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Knax
                Wow! Vilka fina skalarer! Nästan så man blir sugen på lite vildform... Vi har bara 2 st marmorerade kvar, som inte alls kommer överens... De här var vackra, och vilka bra bilder!
                Det är inga vildform - "bara perualtum", men dom duger gott åt mig.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Få trådar jag läser numera, men detta är helt klart en av dem
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Få trådar jag läser numera, men detta är helt klart en av dem
                    Tack för det c90.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Lite uppdatering så här i slutet av veckan.

                      Mina sex nya kurvciklider, gillar jag väldigt mycket. Dom är inte det minsta skygga, ett par har bildats - kul är det, för dom ser bara varandra.
                      En annan kurvis, har fattat tycke för en av bolivianerna - hmm, kanske inte så bra, men jag lägger mig inte i.
                      Några bilder på hona/hane kurvciklid, några bilder också på deras släkting L. dorsigera, som jag gillar lika mycket.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Fina bilder på fina fiskar!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ser du äppelsnäckorna där i bakgrunden Anders, dom växer så det knakar.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Coolt, hur känns det att vara sådär halvolaglig?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Det känns...coolt.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Mitt uppi mitt cyanosurr, så struntar mitt dorsigerapar i det - cyano eller inte, vi är i lektagen ändå.
                                Sketadåliga bilder - hann inte ställa in kameran riktigt! Det är få fiskar som får så snygg lekdräkt som dorsigeran.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...