Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Det händer ingenting i mina kar - har faktiskt inte gjort det på länge, lite trist faktiskt. Jag säger som Pia - kanske nåt är fel på inredningen eller nåt sånt. Jag trodde faktiskt, att "subbarna" var på gång - snygga i sina lekdräkter är dom titt som tätt, men ingenting händer.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Guud va söta, mina nya curvisar. En timme i karet - tänk vilka fina färger längre fram.
      Hoppas allt funkar nu bara!
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Dom var mycket fina Klart det funkar, tänk positivt!
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Dom var mycket fina Klart det funkar, tänk positivt!
          Nu är dom ändå blåare. Kommer nog att gilla dessa lika mycket som släktingen L. dorsigera.
          Tänk positivt...ok!

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jag tror minsann, att det börjar hända lite i scalarklanen. En hel del gruffande, utom mellan dessa två - där den ena, hela tiden föser undan dom andra. En kille å tjej, som har fattat tycke för varandra kanske.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Mycket vackra Skalarer måste jag säga. Men nu måste du väl ändå säga att du fått kläm på fotot med nya blixten! Otroligt fina bilder! Erkänn att du är lite nöjd Inger!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Förresten var bilderna på Kurvcikliderna kanon också. Nu blir man taggad att skaffa nya arter.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Mycket vackra Skalarer måste jag säga. Men nu måste du väl ändå säga att du fått kläm på fotot med nya blixten! Otroligt fina bilder! Erkänn att du är lite nöjd Inger!
                  Bluewing, jag har inte fotat dessa bilder med den externa blixten. Har fotat "som vanligt" med "blixt av". Jag måste träna lite mer på, var jag skall placera blixten, för att hitta fram till dom riktigt bra bilderna.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Bluewing, jag har inte fotat dessa bilder med den externa blixten. Har fotat "som vanligt" med "blixt av". Jag måste träna lite mer på, var jag skall placera blixten, för att hitta fram till dom riktigt bra bilderna.

                    //Inger
                    Men bilderna är väl likafullt tagen av dig? Tycker de var riktigt bra
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Men bilderna är väl likafullt tagen av dig? Tycker de var riktigt bra
                      Tack.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Halloj Inger!
                        Jag har bara varit inne här på forumet sporadiskt den senaste tiden, men måste säga att dina nya fiskar, och bilder, ser jättefina ut!
                        Nu har du väl ändå en skön lunk i baljorna, va?

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Halloj Inger!
                          Jag har bara varit inne här på forumet sporadiskt den senaste tiden, men måste säga att dina nya fiskar, och bilder, ser jättefina ut!
                          Nu har du väl ändå en skön lunk i baljorna, va?
                          Halloj på dig själv Mats.

                          Jodå, det är väl ganska så skön lunk, utom som vanligt i trollkaret - inte med scalarerna, men med annat skrot.

                          Min diskusabstinens är fortfarande svår. Har jag fått något i huvvet, så har jag väldigt svårt för att liksom sopa bort det. Dessutom har jag sett "värdens snyggaste" diskuskar - inga växter, bara stenar, reed-morerötter och diskus. Kan väl inte vara någon konst att få till...säger jag då.
                          Scalarerna är fina dom med, men dom är inte lika "peronliga" och har inte "det", som diskusen har.

                          Sen, skulle jag vilja ha någon fler art tillsammans med "subborna", som går med corysar i 240-literkaret. Dom ser ut att ha det lite trist, tycker jag. Vilken art kan passa med dom tror du?


                          //Inger
                          Senast redigerad av Inger H; 25 January 2013, 13:14.
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Halloj på dig själv Mats.

                            Jodå, det är väl ganska så skön lunk, utom som vanligt i trollkaret - inte med scalarerna, men med annat skrot.

                            Min diskusabstinens är fortfarande svår. Har jag fått något i huvvet, så har jag väldigt svårt för att liksom sopa bort det. Dessutom har jag sett "värdens snyggaste" diskuskar - inga växter, bara stenar, reed-morerötter och diskus. Kan väl inte vara någon konst att få till...säger jag då.
                            Scalarerna är fina dom med, men dom är inte lika "peronliga" och har inte "det", som diskusen har.

                            Sen, skulle jag vilja ha någon fler art tillsammans med "subborna", som går med corysar i 224-literkaret. Dom ser ut att ha det lite trist, tycker jag. Vilken art kan passa med dom tror du?


                            //Inger
                            Ja, Discussuget finns där alltid. Jag kan få riktigt svindlande lust att dra igång en stor grupp Discusar när jag funderar på vad jag skall ha i "storkaret" senare.
                            Vad är det för bild eller film du sett på "världens snyggaste" Discuskar? Kan du inte länka så man får ta en kik? Och det är säkerligen ingen större konst att få till något liknande - bara att kolla hur dom har gjort och göra likadant!

                            Varför inte skaffa lite större, fina tetror till subbarna. Dolkstick har du väl redan, tror jag..? Men ett fint "stim" med Sorgmantel kanske? Eller något i den stilen.


                            Edit; Kongotetror kan ju vara en idé!
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 January 2013, 13:19.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Mmm, vuxna kongotetror är mumma för ögat! Funderar på dessa till mina paletter i sovrummet, får se om man hittar något kul nu i helgen.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Mmm, vuxna kongotetror är mumma för ögat! Funderar på dessa till mina paletter i sovrummet, får se om man hittar något kul nu i helgen.
                                Japps, Kongotetror är verkligen något jag funderar på också. Det skall bli oerhört spännande att få kolla in vad ni hittar i Tyskland!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...