Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Fina foton gör inget att det är repriser
    Snarare som så att på nätet så måste man uppprepa sig: ett inlägg på Zoopet lever väl några dagar - kanske en vecka, ett inlägg på Facebook lever på sin höjd några timmar.

    Så därför instämmer jag med föregående talare - fina foton på fiskar som gärna kan repriseras
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Blev "flygande jakob" middag mellan inläggen - å till det lite "gott i glaset" Pia.
      Japp Bluewing, borellii är för mig, som en god whisky - vill liksom inte vara utan dom, eftersom jag har haft dom i så pass många år - kanske är dom lite beroendeframkallande.

      Tack snälla Pia, Mats & Kjell för pepping - uppskattas.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Mmm, jag skall ha "lite gott i glaset" med idag, det är ju fredag men whisky är bläää, det får Gobben ha för sig själv
        Apistos överlag är beroendeframkallande för mig
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Mmm, jag skall ha "lite gott i glaset" med idag, det är ju fredag men whisky är bläää, det får Gobben ha för sig själv
          Apistos överlag är beroendeframkallande för mig
          Whisky är för mig också blääää. Man är ju ingen "finsmakare" precis.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Äsch så där säger ni bara för att ni inte smakat rätt sort till att börja med och att ni dricker den på fel sätt så att det smakar massa alkohol. Testa t.ex. en japansk whisky typ Yamazaki ta in lite i munnen. Sedan ska whiskyn glida till bakre delen av tungan sedan fram över tungan mot framtänderna. Först sedan sväljer du. Sedan får vi se om det är blä.
            Tar man bara in den i munnen och sväljer smakar det mest alkohol. Inte whisky...
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Äsch så där säger ni bara för att ni inte smakat rätt sort till att börja med och att ni dricker den på fel sätt så att det smakar massa alkohol. Testa t.ex. en japansk whisky typ Yamazaki ta in lite i munnen. Sedan ska whiskyn glida till bakre delen av tungan sedan fram över tungan mot framtänderna. Först sedan sväljer du. Sedan får vi se om det är blä.
              Tar man bara in den i munnen och sväljer smakar det mest alkohol. Inte whisky...
              Aha, det är så man gör.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Jepp
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Tror inte det hjälper på mina smaklökar tyvärr för det är synd att en så vackert färgad dryck kan lukta och smaka så illa...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Tror inte det hjälper på mina smaklökar tyvärr för det är synd att en så vackert färgad dryck kan lukta och smaka så illa...
                    Har hört den kommentaren av många kvinnor. Men många kvinnor omvärderar whiskyn efter 50. Så hoppet är inte ute....
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      ja, då får jag vänta några år till....
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Igår kväll kom äntligen den något försenade tomten...från CyberPhoto.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Då är helgen räddad skulle jag tro?
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Då är helgen räddad skulle jag tro?
                            Ja, nu blir det till att träna med extern blixt.

                            Anders, tror du jag törs byta ut lite växter i "tollkaret" - en del ser bedrövliga ut efter cyanon. Jag menar, det blir ju lite bök i gruset då, som kanske inte är så bra?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Det kan du gott göra, det lilla "böket" gör ingenting.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Det kan du gott göra, det lilla "böket" gör ingenting.
                                Ok.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...