Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Aha - dom finns på imazos fisklista nu - så varför vänta. Fast kanske det är dom som går i karantän?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Aha - dom finns på imazos fisklista nu - så varför vänta. Fast kanske det är dom som går i karantän?

      //Inger
      aha, där har jag inte ens kollat på utan jag köper dem nästan som "privat" . Vet ej om han levererar till Imazo...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        aha, där har jag inte ens kollat på utan jag köper dem nästan som "privat" . Vet ej om han levererar till Imazo...
        Japp, jag förstår att du handlar "privat" och från vem - mycket bättre så.
        Själv har jag bara koll på "listorna", dom är det närmaste "privat" jag kan komma.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Några nyss spontntagna bilder av diverse kvalitet, från två av mina kar.
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Åh så fina bilder. Du har verkligen lyckats med dina akvarium. Snyggt!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Åh så fina bilder. Du har verkligen lyckats med dina akvarium. Snyggt!
              Tack, men ett av dom, har jag inte lyckats med speciellt - du vet vilket!

              Nu är det en del, som har diskuskar på gång, och jag hoppas verkligen, att dom lyssnar på dom som har/haft dessa juveler - å jag kan erkänna, att jag får diskusabstinens efter att ha avvecklat två diskuskar under årens lopp. När man ser Mats filmer återigen - och vet hur personliga dessa fiskar blir, så rör det om i hjärtetrakten.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Tack, men ett av dom, har jag inte lyckats med speciellt - du vet vilket!

                Nu är det en del, som har diskuskar på gång, och jag hoppas verkligen, att dom lyssnar på dom som har/haft dessa juveler - å jag kan erkänna, att jag får diskusabstinens efter att ha avvecklat två diskuskar under årens lopp. När man ser Mats filmer återigen - och vet hur personliga dessa fiskar blir, så rör det om i hjärtetrakten.

                //Inger
                Inom psykologin säger man att det enda sättet att egentligen genomgå utveckling är när vi gått igenom någon form av kris. Nu kanske liknelsen är överdrivet djup men tror att de kar vi misslyckats med (som vi upplever det själva) kan ge inspiration till andra insikter inom akvaristiken. Vet inte ens om det är möjligt att helt bemästra naturen. Ibland gör den kanske som den vill och vi fattar ingenting

                Det kanske bara blir fel ibland utan att vi egentligen gör fel.

                Jag tycker det ska bli intressant hur du reagerar sedan när Diskusbilderna ökar ännu mer i antal. Jag har själv en bindning till Nyckelhålsciklider och känner en genuin lycka när de finns i mitt hem. En del fiskar flyttar liksom in i hjärtat och bosätter sig där.

                Det är väl ändå fint på nåt vis.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Så är det, en gång diskusar så har man dessa varmt om hjärtat . Jag skulle inte bli förvånad om både du och jag har diskus inom ett par år igen...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Bluewing: diskusbiler, är nog inte avgörande i sig - tror jag i alla fall. Det är liksom handhavandet av diskusen, som berör mig. Som du säger, man gör rätt, tror man i alla fall - fast ändå blir det fel ibland.

                    Du nämner dina "nycklar" - det är ungefär som med ens hundar, som man har haft genom åren. Man älskar dom alla, men ändå, så finns det vissa, som fastnar i hjärtat av olika anledningar. Så är det för mig och diskusen.

                    Anders: Mmm - ett par år...så länge.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Förresten Inger, ser först nu din signatur, Vilken fin!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Klass1-varning i Sundsvall.
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Mysigt med snö bara man slipper skotta
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Det där såg ju inget vidare ut...tur du hunnit plocka eklöven!
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tror det har kommit fyra dm. sen igår kväll, så nu är det dags att tanka snöslungan. Håkan har det han gör idag - själv tar jag lilla snöskyffeln och putsar till snökanterna.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Här nere i Universums Rôvhål; Göteborg, ligger snön finfint nu, och kommer väl att göra så fram till mitten av juni ungefär. Skottade idag också. Här på Vä(r)stkusten är det inte bara snö och svinkallt - det blåser också. Bingo - alla fel!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...