Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av gullefjun
    Ska snart hämta två subbor.

    //Inger
    kan du förklara subbor.. för hos mig är subbor nåt helt annat är fiskar, för det är väl det du koppar in
    Senast redigerad av PiaJo; 07 November 2012, 13:44.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      kan du förklara subbor.. för hos mig är subbor nåt helt annat är fiskar, för det är väl det du koppar in
      [/QUOTE]

      Haha.
      Dom är subbborna är i form av Pelvicachromis sp.aff. subocellatus.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Aha, så kul! De såg fina skall bli trevligt att få se lite bilder på dem när de har blivit hemmastadda
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Aha, så kul! De såg fina skall bli trevligt att få se lite bilder på dem när de har blivit hemmastadda
          Dom här afrikanerna verkar vara svårfotade - har ju inte ens sett minsta lilla bild av Anders nykomlingar än.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Gert.

            ...inkoppning pågår.

            //Inger
            Gert Fylking under tillkännagivandet av Nobelpriset i litteratur....
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              Subba är enligt vissa ordlistor (Ex Wiktionary)

              A) Nedsättande ord för kvinna

              B) Ett annat namn för subwoofer

              C) Ett japanskt bilmärke (Subaru)


              Vem tar på sig rollen och meddelar Witionary att det finns ytterligare minst en betydelse ??




              i övrigt....trelig lite rackare det där.



              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Gert Fylking under tillkännagivandet av Nobelpriset i litteratur....
                ...knäppskalle.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Har inte sett honan sedan inkoppningen - tänk om hon dödde!
                  Hanen har i alla fall varit framme, och satt sig i respekt hos colombiatetrorna.

                  Funderar på hur sjuttsikken jag ska få ner mat, så dom här nya också får i sig något - colombiatetrorna kommer ju att sno allt! Får nog köpa lite snabbsjunkande pellets.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Kryckan
                    • November 2011
                    • 283

                    Funderar på hur sjuttsikken jag ska få ner mat, så dom här nya också får i sig något - colombiatetrorna kommer ju att sno allt! Får nog köpa lite snabbsjunkande pellets.
                    Matar mina dvärgar med en sån där spruta som följer med i exempelvis ph test.
                    Bara att tina frysmat i vatten och sen suga upp. Sen placera där de befinner sig.

                    Kommentar

                    • toggaj
                      • November 2009
                      • 220

                      De kanske har hunnit leka och att honan nu vaktar rommen?

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Hon kommer fram snart, jag skulle gissa att hon står och surar bakom en rot någonstans.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Köpte dyra snabbsjunkande pellets idag, tänkte ju att dom skulle snabbt åka ner till subborna. Colombiatetrorna hann tyvärr med dom också.
                          Så jag får nog fixa någon sorts spruta med en slang på, om subborna också ska få någon mat.
                          Självklart är tetrorna glupska, eftersom jag matar ytterst lite - karet är ju nystartat.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Moving Waves
                            • August 2010
                            • 1403

                            Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Slangspruta är enkel att fixa och ett oumbärligt hjälpmedel. Toppen till att mata artemia till yngel!
                            - - -
                            540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Moving Waves
                              Slangspruta är enkel att fixa och ett oumbärligt hjälpmedel. Toppen till att mata artemia till yngel!
                              Jo, jag vet att jag läst i någon av dina trådar att du - om jag nu minns rätt, hade satt en luftslang på en spruta.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Köpte dyra snabbsjunkande pellets idag, tänkte ju att dom skulle snabbt åka ner till subborna. Colombiatetrorna hann tyvärr med dom också.
                                Så jag får nog fixa någon sorts spruta med en slang på, om subborna också ska få någon mat.
                                Självklart är tetrorna glupska, eftersom jag matar ytterst lite - karet är ju nystartat.

                                //Inger
                                Fast dom är förlåten - så här fint har dom färgat ut nu.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...