Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Det var det jag fiskade lite efter. Ökad dos Kno3 brukar ju kunna styra upp kalaset. Jag har själv samma problem, mitt sitter i gruskanten vid frontrutan (lyckades reva glaset på tre! Ställen igår när jag städade, bittert som tusan men det syns inte när jag fotar)

    Hur illa drabbad är du? Sitter det i gruset så kan du vända ner det lite..

    Det borde ge sig..
    Ja, det sitter i gruset och lite upp mot frontrutan - sen är jag även medveten om, att just på "det stället" är det för lite cirkulation.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Ja, det sitter i gruset och lite upp mot frontrutan - sen är jag även medveten om, att just på "det stället" är det för lite cirkulation.

      //Inger
      Pilla bort det med fingertoppen, kör inte ner en algskrapa som jag gjorde. :P

      Jag brukar dra fingret längs hela frontrutan i normala fall, det är effektivt. Jag brukar se det som en effekt av att man sköter karet väldigt bra, mycket nytt vatten till fisken. Gillar dina kar mycket, försök att njuta, då kommer allt annat av sig självt
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag är väl en av dom få, som är på zoopet just nu - dubbelhelg å allt. Sambo Håkan jobbar natt - han går mest runt å muttrar just nu.
        Fast jag vet, att fler väntar på, att gå på sitt nattskift.

        Passar bra, att lägga upp bilder på mitt "nya" 240-liters. Av någon konstig anledning, så blir inredningsstuket ungefär som i mina andra kar - fast det liksom inte är menat från början.
        Det ser ut som kaosinredning både vad det gäller rötter å växter - fast det gör inget.

        Just nu går där tolv colombiatetror - sen vet jag inte just nu, vilka andra invånare det blir.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ser rikigt trevligt ut!
          Och jag ä redan på jobbet, väntar på att beställa pizza om en lien stund....
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • lillfrasse
            • February 2002
            • 2228

            Det finns fler som slösurfar på zoopet i helgkoman. Det ser bra ut nya karet åt vilket håll lutar det med fler invånare.
            Simma lungt..
            Lillfrasse..

            Kommentar

            • Vsen
              • June 2012
              • 333

              Tycker det ser riktigt bra ut, gillar hur du inreder dina kar! Ska bli kul att se vad de blir för fler invånare.
              Ska helt klart plocka inspiration härifrån till min nästa balja, ett ca 60L som skall bli hem åt en sorts apisto.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Ser rikigt trevligt ut!
                Och jag ä redan på jobbet, väntar på att beställa pizza om en lien stund....
                Tack för "trevligt"...vad som nu menas med det.
                Håkan är också på gång - fast han har ätit baconinlindad köttfärslimpa nyss. Fast vem vet, det kanske blir pizza senare.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Vsen
                  Tycker det ser riktigt bra ut, gillar hur du inreder dina kar! Ska bli kul att se vad de blir för fler invånare.
                  Ska helt klart plocka inspiration härifrån till min nästa balja, ett ca 60L som skall bli hem åt en sorts apisto.
                  Tack, kul att kunna inspirera någon.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Det finns fler som slösurfar på zoopet i helgkoman. Det ser bra ut nya karet åt vilket håll lutar det med fler invånare.
                    Jag vill ha någon art av pelvicachromis, men som vanligt går det trögt, när man som jag bor norr om huvudstaden.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Trevligt, jo det kan ju låte lite mesigt. Men när jag tycker ett kar är trevligt kan jag fasta ganska länge framför dessa och bara njuta. Tex mitt sista 960-lites som sprack var trevligt och jag var riktigt nöjd med den layouten, tråkigt att man inte fick njuta av det så länge bara...
                      Mats 960 liters SA-kar var inte bara trevligt utan ytterligare en nivå upp, något som jag aldrig kommer att hamna vid....så trevligt är ett jäklig gott betyg från mig!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Trevligt, jo det kan ju låte lite mesigt. Men när jag tycker ett kar är trevligt kan jag fasta ganska länge framför dessa och bara njuta. Tex mitt sista 960-lites som sprack var trevligt och jag var riktigt nöjd med den layouten, tråkigt att man inte fick njuta av det så länge bara...
                        Mats 960 liters SA-kar var inte bara trevligt utan ytterligare en nivå upp, något som jag aldrig kommer att hamna vid....så trevligt är ett jäklig gott betyg från mig!
                        Gillar "trevligt".

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av gullefjun
                          Gillar "trevligt".

                          //Inger
                          Jepp, jag med!
                          Men å andra sidan brukar jag säga vad jag tycker om någon frågar om sina kar, ser det inte bra ut och det finns förbättringar så säger jag detta oavsett poitiv eller negativ kritik. Ibland får man dock linda in svaren för att det inte ska låta för grymt. Att TS sedan kanske inte lyssnar eller ens bryr sig om att kommentera är en annan femma!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jepp, jag med!
                            Men å andra sidan brukar jag säga vad jag tycker om någon frågar om sina kar, ser det inte bra ut och det finns förbättringar så säger jag detta oavsett poitiv eller negativ kritik. Ibland får man dock linda in svaren för att det inte ska låta för grymt. Att TS sedan kanske inte lyssnar eller ens bryr sig om att kommentera är en annan femma!
                            Japps, jag vet - är liksom van gällande både positiv/negativ kritik från dig, vilket gillas.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • lillfrasse
                              • February 2002
                              • 2228

                              Borde väll gå att hitta bra pelvisar men som du nämner får man kanske vara bered att åka en bit.
                              Simma lungt..
                              Lillfrasse..

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av lillfrasse
                                Borde väll gå att hitta bra pelvisar men som du nämner får man kanske vara bered att åka en bit.
                                Ja, men inte bara en "liten bit".

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...