Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Bara att gratulera, de är skitsnygga!
    Ja, det ska bli kul.


    Animaniac : har du några bilder på dina?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Ja, det ska bli kul.


      Animaniac : har du några bilder på dina?

      //Inger
      Japp
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Animaniac
        Japp
        Fina - tack för dom bilderna.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av gullefjun
          Fina - tack för dom bilderna.

          //Inger
          Tack Ja, jag gillar dem, nog en av mina favoriter när det gäller taeniatus. Skulle vara kul om ynglen klarade sig.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Nu ut i djupa skogen med kaffetermos och tom två fyrbenta, för att plocka eklöv. I morgon kommer (förhoppningsvis) fiskar och växter - fast fiskarna får gå i 54 -liters några dagar tills det större är färdiginrett å vattnet klart.

            Bakgrunden är silikonad å gruset är färdigsköljt - gruvar mig lite som vanligt med inredningen.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Oroa dig inte utan fortsätt på den inslagna vägen, den har du ju verkligen lyckats hitta!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Nu ut i djupa skogen med kaffetermos och tom två fyrbenta, för att plocka eklöv. I morgon kommer (förhoppningsvis) fiskar och växter - fast fiskarna får gå i 54 -liters några dagar tills det större är färdiginrett å vattnet klart.

                Bakgrunden är silikonad å gruset är färdigsköljt - gruvar mig lite som vanligt med inredningen.

                //Inger
                Tänk om vi hade bott närmare varandra... här står säckar med torra, fina eklöv... men de kommer väl till pass senare, kan jag tänka mig.
                Det låter iallafall gôtt med en skogspromenad! Vad är det du gruvar dig över, inredningsmässigt?

                Jag inredde lite stenigt och rotigt till mina taeniatusar - lite "flod/bäckbottenliknande", så att de fick långa längsgående ytor att hålla till på - med massor av mindre avskärmade "grottor" här och var.
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Tänk om vi hade bott närmare varandra... här står säckar med torra, fina eklöv... men de kommer väl till pass senare, kan jag tänka mig.
                  Det låter iallafall gôtt med en skogspromenad! Vad är det du gruvar dig över, inredningsmässigt?

                  Jag inredde lite stenigt och rotigt till mina taeniatusar - lite "flod/bäckbottenliknande", så att de fick långa längsgående ytor att hålla till på - med massor av mindre avskärmade "grottor" här och var.
                  Det är väl det där med, att få till det åtminstone lite biotopiskt, som jag är lite osäker på.
                  Jag tänker avända lite större rötter i detta kar, än vad jag har i dom andra - ser, att du också har det på bilderna.

                  Nu håller jag på att provfylla, håll nu tummarna så att det är tätt - man vet aldrig med blocketkar!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Det blev inga Pelvicachromis t. "nigeria red" idag tyvärr (kände det på mig) - dom var restnoterad, varför kan man ju fråga sig. Antingen ser dom inte bra ut, eller så är dom helt enkelt slut. Konstigt är det i alla fall, eftersom jag beställde dom samma dag dom kom in på listan - och dom finns fortfarande kvar där. Så det kanske blir dom vanliga, som finns på affärerna här som jag köper.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • gonzo44
                      • October 2007
                      • 2770

                      lite otur där inger dom är vackra du kanske skulle lägga en ny beställning.. skam den som ger sej..
                      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av gonzo44
                        lite otur där inger dom är vackra du kanske skulle lägga en ny beställning.. skam den som ger sej..
                        Beställningen ligger fortfarande kvar tills jag vet varför dom inte skickats.
                        Jag har bett min affär kolla upp det här med "varför". Det är inte första gången min beställning blivit restnoterad - kort därefter är "beställningen" borttagen från listan.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Nu har jag stått i två timmar och tagit bort stenull från växterna - lika tråkigt, som att skölja grus. Gruset är i karet och arbetsmaterialet ligger på bordet - så nu är det bara att klia sig i huvvet och börja "bygga".
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            Vilken fin bakgrund på nya karet. Vad är det för sort?

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Falconer
                              Vilken fin bakgrund på nya karet. Vad är det för sort?
                              Det är BTN Amazonas för mindre kar.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Nu har jag stått i två timmar och tagit bort stenull från växterna - lika tråkigt, som att skölja grus. Gruset är i karet och arbetsmaterialet ligger på bordet - så nu är det bara att klia sig i huvvet och börja "bygga".
                                Då har du ju det trevligaste och roligaste framför dig
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...