Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Mina två bitaniata honor har gjort så där vi ett par tillfällen, är det vanligt att honor fajtas så?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ja, honorna är bra mycket större. Det är ju en ganska så ny hane (köpt för c:a två mån. sedan) - den rätte Mr. borellii dog ju knall å fall. Jag har haft en kull efter den här nya också - men inga yngel blev kvar. Han är inte lika ståtlig, som sin föregångare. Jag får liksom inget hull på honom - sen växer han långsamt tycker jag.


      Efter att dom här bilderna togs, så leker dom som bara den...mysko.
      Dom betedde sig exakt som mina bolivanerhannar brukar göra - fast jag tror att dom här var snäppet värre.
      Tack för dina bilder, så fina.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Vsen
        • June 2012
        • 333

        Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Måste fråga, hur går det med dina Ap. Nijsseni?
        Sedan även vilka fiskar dessa tuffingar delar kar med?

        Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Vsen
          Måste fråga, hur går det med dina Ap. Nijsseni?
          Sedan även vilka fiskar dessa tuffingar delar kar med?

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
          Det går ganska så bra. Jag har ju 1+2 - men som C90 skrev, så brukar den undergivnare honan jagas in i ett hörn - så även i mitt kar.
          Dom går tillsammans med tre bolivianska fjärilsciklider - även om dessa också jagas lite "tamt" - så är det inget större problem, fast bolivianerna är inte vuxna ännu.

          Som du säger, är Nijsseni ganska så tuffa - fast med det sällskap dom har, så funkar det...än så länge.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Idag spöregnar det - passar ju bra då, att börja med den vansinnigt trista grussköljningen.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Det pisseregnar i Borås med får väl ladda kameran eller nåt så att man får nåt kul att göra
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Det pisseregnar i Borås med får väl ladda kameran eller nåt så att man får nåt kul att göra
                Behöver jag säga något...?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nää, och visst fasiken visste jag att du skulle kommentera detta men det bjuder jag på
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Sundsvall just nu. Jag som inte ens har hamstrat eklöv - nog dags att göra det lite snabbt.
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Blä....förra vintern hade jag iaf Thailandsresan att se fram emot, i år är det tyvärr inte så.
                      Jag hade nog haft svårt att fixa ett boende norröver, men det som allt annat är säkert bara en vanesak.
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Blä....förra vintern hade jag iaf Thailandsresan att se fram emot, i år är det tyvärr inte så.
                        Du får åka lite söderöver i januari iallafall , inte så långt men det är söderöver...
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jag gillar vintern om det är snö och kallt inte det här *pip* regnet och eventuell slask, fy...

                          det skall vara gnistrande snö och ca 5-10 minus och strålande solsken, då är det fint
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Blä....förra vintern hade jag iaf Thailandsresan att se fram emot, i år är det tyvärr inte så.
                            Jag hade nog haft svårt att fixa ett boende norröver, men det som allt annat är säkert bara en vanesak.
                            Ja Anders, då är det bara till att bita ihop i vinter utan Thailandresa.
                            Förmodligen gillar jag vintern, eftersom min mormor härstammar från dom finska samerna - fast jag är född 08, så det blev lite korståg där.

                            Läste i Pias tråd, att det blir afrikaner, du har ändrat inriktning då i 540L - eller fattar jag helt galet.
                            Den du nämde blir jag inte alls avis på....

                            Jag kommer också hela tiden tillbaka till paletter - dom är ju faktiskt ursnygga. Tur att jag bara har tre arter, att välja på.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Inte som läget är nu, så ligger T-ciklider högt upp på listan i 540-litaren. Det är sovrumskaret som jag hade funderingar på snäcklekare och något mer som istället får bli ett troligen sällskapskar, om jag nu inte ramlar på en grupp trevliga afrikanska tetror...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Inte som läget är nu, så ligger T-ciklider högt upp på listan i 540-litaren. Det är sovrumskaret som jag hade funderingar på snäcklekare och något mer som istället får bli ett troligen sällskapskar, om jag nu inte ramlar på en grupp trevliga afrikanska tetror...
                                Har man en Kent i Nol, verkar det vara hur enkelt som helst för er söderöver. Ni behöver inte sukta det minsta.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...