Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ja, sacrimontis är ju också fin, i och för sig. Finns även andra Pelvicachromisarter jag aldrig sett i nå´n butik, som jag är ruskigt sugen på.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Anders: gillar ditt svar om "lite ovanligare".

      Kryckan å Animaniac - gillar era också. Det blir till att bestämma sig snart....

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Vill du ha yngel och action i karet så är Nannacara xx (bågfensciklid) det självklara valet.

        En mycket underskattad fisk som ger väldigt mycket glädje när man studerar dem.

        Den enda dvärg som kan dra upp yngel i ett sällskapskar, jag hade nog fiskar av tredje eller fjärde generationen med mina Diskus.

        Men aldrig mer än en hanne i ett akvarium, jag trodde att det skulle fungera med två hannar i mitt välvuxna 540 kar, men hej vad jag hade fel.
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Falconer
          • November 2005
          • 786

          Ursprungligen postat av c90368
          Vill du ha yngel och action i karet så är Nannacara xx (bågfensciklid) det självklara valet.

          En mycket underskattad fisk som ger väldigt mycket glädje när man studerar dem.

          Den enda dvärg som kan dra upp yngel i ett sällskapskar, jag hade nog fiskar av tredje eller fjärde generationen med mina Diskus.

          Men aldrig mer än en hanne i ett akvarium, jag trodde att det skulle fungera med två hannar i mitt välvuxna 540 kar, men hej vad jag hade fel.
          Fungerar dom med andra ciklider då? Har hört att dom ska vara rätt aggro...

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av Falconer
            Fungerar dom med andra ciklider då? Har hört att dom ska vara rätt aggro...
            Ja, de kan vara rätt aggressiva när de leker, framför alla kan honan under yngelvården vara livsfarlig för hanen. Men annars är de inte särskilt aggressiva, nog inte värre än andra dvärgciklider.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Jag måste beställa nya lysrör till karet som skall inredas. I dom andra karen har jag Aquastar sylvania - och är nöjd med dom, men vad är det färgmässigt för skillnad på Aquastar och Grolux?

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Finns en sida där dom jämför en massa olika lysrör över samma kar. Ska se om jag kan hitta den åt dig

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Skadade nackkotor ska man inte leka med - vilket jag gjorde förra veckan, då jag målade och yschlade på - för att få mitt rum färdigt.
                  Så den här veckan, har jag liksom bara varit och försökt att hålla nacken i styr. Tanken den här veckan, var att karet skulle ha varit klart - i alla fall med inredningen.

                  Nu har nacken återgått till sitt ursprungliga onda - så idag har jag rengjort karet. Planerar även att börja tvätta grus i helgen.
                  Bakgrunden silikonas till veckan - lysrör och filter kommer på tisdag, det blev ett Fluval 306. Växter ska också beställas, annars får jag inte dom jag vill ha.

                  Sen vilka fiskar det blir vet jag inte än - jag bara velar på hela tiden.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    ...rent å fint.
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Lite avis är jag allt, det är planeringsstadiet jag gillar bäst...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Lite avis är jag allt, det är planeringsstadiet jag gillar bäst...
                        Håller med.
                        Vilket stadie ä du i - jag menar med planeringen?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ganska lugnt, karet står hemma hos Mats, och jag tänkte hämta upp det när det är Zoopetvästträff om ett par veckor!
                          Karet jag har i sovrummet ska få nytt grus, funderar på att hämta det vid en insjö i närheten...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Ganska lugnt, karet står hemma hos Mats, och jag tänkte hämta upp det när det är Zoopetvästträff om ett par veckor!
                            Karet jag har i sovrummet ska få nytt grus, funderar på att hämta det vid en insjö i närheten...

                            Tänker du följa den planering i Mats kar, som du hade för X antal månader sedan - eller velar du också.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Nä, den planen är än så länga ganska fast, men man ska aldrig....
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Nä, den planen är än så länga ganska fast, men man ska aldrig....
                                Ok.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...