Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Så du fick köpt det karet din spjuver...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Så du fick köpt det karet din spjuver...
      Japp, jag förhandlade mig till ett pris...så det blev i princip "gratis".

      240- literskar (jag gillar skarpt den storleken på kar), som var tre år gammalt + ett fluval ytterfilter, två stora monpanirötter (stavning), som kommer att delas till mindre små, en tung avlång sten, som såg kul ut (kommer att prydas med anubias), en dyr bakgrund m.m.

      Du ser rummet där karet står Anders - det är det, som kommer att bli mitt eget, fast det blir lite pyssel en trappa upp först.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Så, Håkan har gått med på det nu?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Så, Håkan har gått med på det nu?
          ...kvinnans list.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Jaha, då håller jag på att planera vilka fiskar det kommer att bli i detta kar - såklart blir det dvärgciklider.
            Jag har läst på om Thomasciklid och kollat på YT - sen är jag även lite sugen på kurvciklid.

            Dom kommer ju från olika världsdelar iof, men skulle dom funka tillsammans tro?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ett gäng Kongotetror och ett par P.teneatus "kienke" så har du något att vila ögonen på....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Ett gäng Kongotetror och ett par P.teneatus "kienke" så har du något att vila ögonen på....
                Är det någon art av paletttciklid det där?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Jajamen! Alla arterna av P.teneatus är jäkligt snygga, och har ofta lite trevligare humör än de "vanliga" paletterna.
                  Vuxna Kongotetror ska vi inte snacka om, klart den absolut snyggaste tetran jag vet....!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Jajamen! Alla arterna av P.teneatus är jäkligt snygga, och har ofta lite trevligare humör än de "vanliga" paletterna.
                    Vuxna Kongotetror ska vi inte snacka om, klart den absolut snyggaste tetran jag vet....!
                    Du hade glömt ett i - det var därför jag inte hittade den. Funkar dom tillsammans med någon annan art?

                    Vad är det för fel på dom som jag nämde då?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Kongotetror är så rackarns snygga synd att dessa var lite stressade och inte färgat ut för de var i bra storlek.
                      Bifogade filer
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Inget fel på dem, men lite vanligare än paletterna...
                        Många gillar inte paletter pga ryktet, men det finns så många olika sorter som kan vara svårt att få upp ögonen för.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • lillfrasse
                          • February 2002
                          • 2228

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Inget fel på dem, men lite vanligare än paletterna...
                          Många gillar inte paletter pga ryktet, men det finns så många olika sorter som kan vara svårt att få upp ögonen för.
                          Vi såg ju några ruskigt fina i Tyskland sist.
                          Simma lungt..
                          Lillfrasse..

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ja, jag hade vanliga paletter för några år sen - jättesnygga var dom, men fruktansvärt aggresiva när dom hade yngel.

                            P.taeniatus, finns inte hos någon av dom två grossisterna, som "mina" affärer handlar ifrån - så det blir nog till att handla fiskar, som är "vanliga"...som vanligt.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Kul med nytt kar ! Håller med de andra, kör paletter
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Kul med nytt kar ! Håller med de andra, kör paletter
                                Ja tycker, att det skulle vara kul med ett Afrikatema, men kan liksom inte gå på, att dom är snygga - eftersom jag inte vet vad jag ger mig in på. Så "kör" paletter, är jag lite osäker på!

                                Jag avskyr, när fiskar bråkar med "livet som insats", även om dom är snygga att titta på. Självklart, vet jag att det blir kiv när/om det blir bebbar, och det är helt okey .

                                Jag har kollat på P. subocellatus (imazo har dom på sin lista nu) - å dom ska visst vara av en vänligare palett.

                                Anders: kongotetran blir det nog.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...