Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    här ser du grenarna jag har, det är de tunna. Det är 3 st hassel och 1 st redwood (?) man kan nästan inte se skillanden.
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ja, inte är de lika Mats gren som är lite grövre. Den är inte lång, men den är smal iaf...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Det börjar bli så många bilder på snygga kar i den här tråden så att man baxnar. Bra inspiration. Fortsätter det så här ska jag också börja leta grenar snart.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag har varit borta ett tag nu (förmodligen kommer nu Anders att kommentera ordet "borta").

          Mats: Tack för länken - var hittar du allt.


          Pia: Det är i "trollkaret" jag har stoppat i rötterna - tänkte att det kanske blir snyggt, bara dom får "rätt" färg.
          Ska testa dom i andra karen också.
          Märk väl Pia, att jag utesluter vissa ord.


          Anders: Mmm - tror jag avstår att kommentera dina inlägg.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Och jag förstår som vanligt ingenting...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Och jag förstår som vanligt ingenting...
              Gå å krama kudden nu.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Nääää... jag fattar ingenting jag heller...
                Här lite ormhassel (utan blad, Pia) i ett räk-kar!
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Tack Mats för bilderna...igen.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Tack Mats för bilderna...igen.
                    //Inger
                    Det vet du, Inger! I aim to please!
                    Det finns så mycket bilder här - dåliga... kassa... och några som funkar hyfsat...

                    Såg faktiskt en kärring här utanför idag som snodde ett knippe ormhassel från busken (tidigare bilder på busken bakåt i tråden).
                    Aset bröt helt sonika av några grenar och drog som en avlöning ner för gatan. Ja, det var bara att gå ut och beskära busken - klippa snittytor, så att nya skott får växa ut...
                    Bättre då att ringa på dörren och fråga om man kan få ta några kvistar, tycker jag. Hon kunde ju plockat från den hög med torkade (sådana som säljs i blomsteraffärerna) som jag redan ansat bort. Här dräller det av ormhasselkvistar i olika storlekar.

                    Nu har jag siktet inställt på lite större grejer dock - jag håller på att sortera ut ett par nedsågade äpple- och plommonträd, vars stammar och grenar är betydligt tjockare än Ormhasseln - och dessa skall förmodligen bli "basen" i det vildvuxna inslaget i det nya projektkaret.
                    Håller på att "föda upp" en liten patrull med riktigt spänstiga Platys också, som kommer att få gå i "projektet" och grisa till det lite senare.
                    Här två hanar som spänner sig;
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Guppy och platy. back to asic kan man verkligen säga...

                      Skön käring det där, tur du är så snäll som du är, jag hade inte varit det!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Guppy och platy. back to asic kan man verkligen säga...

                        Skön käring det där, tur du är så snäll som du är, jag hade inte varit det!
                        Ja... Haha! De guppys och, nu mera, Platys som går här får verkligen bli en "back to basic"-start i nya karet lite längre fram - Fan, jag gillar dessa ändå, på nån vänster!

                        Hade jag bara haft brallorna på mig när jag såg kärring-aset - hade jag sprungit ut och gett henne en sekatör... och inte varit så snäll heller...

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Såg faktiskt en kärring här utanför idag som snodde ett knippe ormhassel från busken (tidigare bilder på busken bakåt i tråden).
                          Aset bröt helt sonika av några grenar och drog som en avlöning ner för gatan. Ja, det var bara att gå ut och beskära busken - klippa snittytor, så att nya skott får växa ut...
                          Bättre då att ringa på dörren och fråga om man kan få ta några kvistar, tycker jag. Hon kunde ju plockat från den hög med torkade (sådana som säljs i blomsteraffärerna) som jag redan ansat bort. Här dräller det av ormhasselkvistar i olika storlekar.

                          Nu har jag siktet inställt på lite större grejer dock - jag håller på att sortera ut ett par nedsågade äpple- och plommonträd, vars stammar och grenar är betydligt tjockare än Ormhasseln - och dessa skall förmodligen bli "basen" i det vildvuxna inslaget i det nya projektkaret.
                          Håller på att "föda upp" en liten patrull med riktigt spänstiga Platys också, som kommer att få gå i "projektet" och grisa till det lite senare.
                          Här två hanar som spänner sig;
                          Kärringen och jag är nog ganska lika på en punkt... vi är båda är jakt efter ormhasselgrenar men jag letar i affärer och skulle aldrig drömma om att sno från en levande buske utan lov från ägaren.
                          Åh, vad man väntar på att du skall få klart den tråkiga med nödvändiga dräneringen så att du kan få upp mega-karet
                          Senast redigerad av PiaJo; 12 September 2012, 15:35.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nu är det precis som jag vill i tråden - ett drömläge.
                            Jag läser inlägg, som jag själv inte skrivit, å tråden rullar på ändå - kanonens.

                            Fast jag har nyss hämtad tolv nya firrar, så det kommer nog en bild ikväll.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Nu är det precis som jag vill i tråden - ett drömläge.
                              Jag läser inlägg, som jag själv inte skrivit, å tråden rullar på ändå - kanonens.

                              Fast jag har nyss hämtad tolv nya firrar, så det kommer nog en bild ikväll.

                              //Inger
                              Ja, det är ju så här det skall vara, fattar inte att du ens tänkte tanken att "avsluta" tråden. Vart skulle vi skriva då
                              12 nya firrar, vad för sort? och bild är ju ett måste!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Ja, det är ju så här det skall vara, fattar inte att du ens tänkte tanken att "avsluta" tråden. Vart skulle vi skriva då
                                12 nya firrar, vad för sort? och bild är ju ett måste!
                                Tetror, vilken sort får du se senare.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...