Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Jag har vitfenade rosentetror, och hade dem med scalarer ett tag (just nu har jag dock inga scalarer), och det funkade utmärkt, har inte för mig att de bet på scalarernas fenor, inte mer än i början i alla fall. Nu går tetrorna med bl.a blåciklider och flaggciklider.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Tack för era svar.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag har nog kommit i mål med "Mot nya dvärgciklider...å lite annat" - känns det som.

        Det är inte kul, för dom som kollar i tråden - att man upprepar sig hela tiden. Så innan tråden blir allt för pinsam, så väljer jag att avsluta den.

        Kramizar till er som stöttat, gett råd å kommit med "glada hejarop" - speciellt några av er "är guld värda".
        Kanske kommer jag igen med en ny projekttråd...nån gång.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Näää, inte kan du hoppa av nu, Inger?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            hon får ärna hoppa av, under den förutsättningen att hon startar enn nytt kar i samma storlek.

            behöver dock inte vara samma inriktning....kan ex vara madagaskar....det är det inte många som har kört....



            .
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Näää, inte kan du hoppa av nu, Inger?
              ...joo.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • c90368

                • September 2006
                • 5973

                Hallå!

                I ett 540 kar med Scalar så är det Dolkstickstera det som gäller.

                En stor fin tetra med personlighet dessutom.





                Senast redigerad av c90368; 07 September 2012, 22:33.
                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  Ursprungligen postat av gullefjun
                  Jag har nog kommit i mål med "Mot nya dvärgciklider...å lite annat" - känns det som.

                  Det är inte kul, för dom som kollar i tråden - att man upprepar sig hela tiden. Så innan tråden blir allt för pinsam, så väljer jag att avsluta den.

                  Kramizar till er som stöttat, gett råd å kommit med "glada hejarop" - speciellt några av er "är guld värda".
                  Kanske kommer jag igen med en ny projekttråd...nån gång.

                  //Inger
                  Hmm, det var liiiite tidigt, du får nog hålla ut några år till så att vi gamlingar har något roligt att läsa

                  Du får ha lite respekt för hur länge vi har kämpat med våra trådar, det är inte alla som har trådar som Mats B, där det är full fart hela tiden (respekt till honom) utan vi andra kämpar på utan någon respons, men det är många som läser. Du har nog hamnat i den klubben nu, så håll ut
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Tycker det är synd att du släpper tråden Inger. läst den mycket med stor behållning. Men om det mera blir en plikt och det inte känns rätt längre är det ju rätt att sluta tråden. I det jag undervisar i Mindfulness säger man att det viktigaste med ens handlingar är syftet. Tappar man syftet så tappar man kompassen
                    Det finns ju flera kompasser Inger....
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                      Ja, jag läser den hela tiden så håll igång!
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tack C90 för filmerna...uppskattas.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Men hallå Inger, inte får du ge upp tråden nu!
                          Nu har du ju fått till det så bra och allt flyter på. Vill ju fortsätta läsa mer om detta och se bilder! jag följer varje inlägg som görs men det är inte alltid jag skriver men läser det gör jag.

                          Du behöver ju inte känna att du måste skriva titt som tätt bara du skriver ibland och berättar hur det går och visar lite bilder enmellanåt, detta nöjer jag (vi) oss med. (tror jag kan svara för flera här på forumet om detta..)
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Då säger jag som van "trådhållare" till Inger; Tråden är bara aktuell i slutet (givetvis), med andra ord - bara låt tråden "hänga"! Jag ser inga upprepningar, pinsamheter eller något som överhuvudtaget gör den här tråden trist. Det här är en jättefin tråd som hela tiden tar sig framåt i ett skönt lunk och där vi får vara med och kika på hur Ingers kar utvecklas. Det finns några som ofta medverkar i denna tråd, som också har egna intressanta trådar, som jag följer med glädje - liksom denna!

                            Att man inte har något nytt att "komma med" eller känner att ens kar kanske står lite still betyder inte att tråden som sådan måste avslutas. Inger, kolla på mitt "dödsläge" som jag har nu, där det lär dröja lång tid innan jag kan dra igång något vettigt - jag låter min tråd stå öppen, och kanske drar folk in någon kommentar eller bara kikar runt ett tag? Spelar ingen roll! Ös på, Inger, när du känner för det - och stå tillbaka en period när det känns lite mindre "aktuellt" - men låt tråden vara öppen.
                            Det är inte många trådar som har något vettigt innehåll just nu på Zoopet (förutom denna och en handfull till), så därför vore det synd om den avslutades!



                            C90-Maths och Anders m.fl. har rekommenderat vrålfina tetror, tycker jag. Dolkstickstetran är supersnygg och både röd och svart Fantomtetra är hur läckra som helst!

                            Vitfenad- eller vanlig Rosentetra kan också pryda ett kar - elller varför inte en stöddig grupp Kejsartetra?



                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Men hallå Inger, inte får du ge upp tråden nu!
                              Nu har du ju fått till det så bra och allt flyter på. Vill ju fortsätta läsa mer om detta och se bilder! jag följer varje inlägg som görs men det är inte alltid jag skriver men läser det gör jag.

                              Du behöver ju inte känna att du måste skriva titt som tätt bara du skriver ibland och berättar hur det går och visar lite bilder enmellanåt, detta nöjer jag (vi) oss med. (tror jag kan svara för flera här på forumet om detta..)
                              Jag menar absolut inte att man ska göra inlägg i tråden, jag ser på visningarna att det finns dom som läser den, å det är kul såklart.

                              Så här menar jag ungefär, att när man (jag) börjar en projekttråd, så följer man den från start - med ett naket kar, sen följer man den tråden hela vägen, med allt vad det innebär från att välja bakgrund, tvätta grus, plantera växter och till slut vilka invånare man ska välja (fast det har man i regel redan klart för sig).

                              Ett projekt kan ju ta hur lång tid som helst egentligen - beroende på vad som händer med ens projekt.
                              I mitt "fall" har det hänt en hel del under trådens gång - båden roliga och mindre roliga saker. Från läckande "trollkar", sen installerande av en co2-anläggning, som jag inte hade den minsta koll på hur den fungerade - var ju inte så konstigt då förstås, att jag fick alginvasion som följd.

                              Nu har karen varit stabila i nästan sex månader - lite kiselalger i trollkaret, annars inte den minsta lilla alg - fick t.o.m. bort cyanon som dök upp mellan framruta å glas "peppar peppar".

                              Sen så händer inget nytt med ens fiskar, det rullar på med borelliikullar som vanligt, och dom andra fiskarna beter sig också som dom brukar - allt bara är "som vanligt", så då är ju hela projektet i "hamn" och är inget projekt längre.
                              Ett projekt är vad som händer under tiden man håller på att dona med det.
                              Guud vilket osammanhängade svammel - fattar du hur jag tänker Pia.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jag gör det iaf, och jag kan nog hålla med dig. Även mina trådar har somnat in då det inte ger så mycket att uppdatera "ingenting". Så som jag läste det lät det nästan som du skulle hoppa av allt vad forum och Zoopet är, det var det jag reagerade mot...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...