Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Det där känner jag igen...
    Menar du scalarerna eller diskusarna - kanske menar du bägge.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Det är så trevligt Inger när du skriver Scalarer, så tycker jag ju själv det ska stavas

      Men fattade det som att du sålt dina Scalarer med mycken vånda. Var nyfiken om du bara förälskat dig i dina nya Discusar eller om du faktiskt åkte dit ordentligt och att du köpte dem?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Ferengi
        • August 2008
        • 399

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Så nu har du köpt några..... ???
        Ha ha... som man känner sig själv känner man andra...

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Diskusen, en gång diskus så saknar man dem om man inte har några...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Kom igen Inger. Svara nu
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Det är så trevligt Inger när du skriver Scalarer, så tycker jag ju själv det ska stavas

              Men fattade det som att du sålt dina Scalarer med mycken vånda. Var nyfiken om du bara förälskat dig i dina nya Discusar eller om du faktiskt åkte dit ordentligt och att du köpte dem?
              NEJ, jag har inte gjort mig av med mina scalare - bara minskat på antalet (fyra st). - å dom har blivit omplacerade gratis, eftersom det blev för mycket kiv om revir.
              NEJ, det blev inga diskusar...

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Vilken viljestyrka! Imponerande Men ändå är det fascinerande att så många som haft discus inte släpper dem mentalt. Är du lika fäst vid eller påverkad av dina Apistogramma som med dina Discus?
                Senast redigerad av Bluewing; 03 September 2012, 22:15.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Lite suddiga bilder p.g.a. macroobjektiv utan stativ...men det är bara spaltutfyllnad.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    ...fler
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      ...ett till.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Funderar på att skaffa någon tetra-art till 540 - känns lite tomt i det karet. Ap. baenschi och dorsigera i bottenregionen - sen scalarerna.

                        Dom tetror som verkar kunna fungera tillsammans med scalarer är, colombiatetra/kongotetra. Jag aldrig haft scalarer, så har jag ingen koll alls.

                        Jag har googlat - vissa säger, att båda dessa arter kan gilla fenorna på scalarerna - kanske finns någon med erfarenhet av dessa tetror.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Finns gott om tetror som funkar med scalarer, alla arter med mer rund kroppsform (det finns en del) funkar Utom kanske möjligen Hyphessobrycon amandae, som är rätt liten.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                            Jag har Rödmunnar med mina Rödryggar..

                            Funkar bra

                            Edit: Koppartetror funkade också ända tills de provsmakade på en..
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Finns gott om tetror som funkar med scalarer, alla arter med mer rund kroppsform (det finns en del) funkar Utom kanske möjligen Hyphessobrycon amandae, som är rätt liten.
                              Jo men visst (norrländska), jag förstår att dom ska ha rund kroppsform för att inte bli till mat åt scalarerna - det jag undrar över är det här med "att gilla" fenor? Jag gillar utseendet på dom tetror jag nämnde - därav frågan.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Av de båda sorterna du väljer mellan skulle jag personligen valt Kongotetra, iofs fel världsdel men snyggare tetra finns inte.
                                Vill du hålla dig inom SA finns det en hel del annat att välja mellan, fantomtetra tex.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...