Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Å jag har en liten gigantisk glänta i "min" skog - den gläntan är bara min - jag berättar inte för någon, att den över huvud taget finns.
    Ek här uppe är ganska så ovanligt, så just därför - hoppas det räcker till en sopsäck för mig med!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Nu har Ap.nijssenihannen ("Mr. terror") och honorna fått sina fina färger, så nu är dom riktigt snygga - så även nya Ap. borelliihannen.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        ...forumets tristaste tråd med bara bilder - och där ingenting händer just nu.
        Bilderna på scalarerna, är på dom jag adopterade av Anders nu i sommar.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          Att jag läser och tittar kan kanske vara någon tröst?
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Vsen
            • June 2012
            • 333

            Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

            Finns fler som läser och beundrar dina bilder i tystnad! Kommer nog bli tvungen att göra plats åt Ap. Nijsseni i ett av mina kommande kar, riktigt stiliga små krabater.

            Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Forumets tristaste tråd..? Jo, morsning! Nej, den tristaste tråden har ett namn som börjar på A och slutar på kvariestugan - där händer det absolut ingenting.
              Det är härligt att titta in här med jämna mellanrum - ladda bara på med mer bilder på dina fina kar och fiskar! Att jag läser här och tittar på bilder kan kanske också vara en blek tröst.
              Dina nijsseni är fina som snus, Inger - kul att du har skaffat dom!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Skalaren på bild nummer 2 kommer att bli grym när den vuxit till sig, man ser redan de lite rödare fälten som sedan kommer att skimmra i lite blåaktigt....ska kolla om jag inte har några bilder på vuxna Peru-Altum i mina gömmor.
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Vsen
                  Finns fler som läser och beundrar dina bilder i tystnad! Kommer nog bli tvungen att göra plats åt Ap. Nijsseni i ett av mina kommande kar, riktigt stiliga små krabater.

                  Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
                  ...i tystnad. Kul, att inspirera någon till nya fiskar. Fast en liten varning - dom här nijsseni är ena riktia tuffingar, så tänk på vilka andra firrar du har i karet.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Att jag läser och tittar kan kanske vara någon tröst?
                    .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Forumets tristaste tråd..? Jo, morsning! Nej, den tristaste tråden har ett namn som börjar på A och slutar på kvariestugan - där händer det absolut ingenting.
                      Det är härligt att titta in här med jämna mellanrum - ladda bara på med mer bilder på dina fina kar och fiskar! Att jag läser här och tittar på bilder kan kanske också vara en blek tröst.
                      Dina nijsseni är fina som snus, Inger - kul att du har skaffat dom!
                      Din tråd blir aldrig trist Mats - å ja, jag gillar dessa nijsseni, tuffa rackare .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Skalaren på bild nummer 2 kommer att bli grym när den vuxit till sig, man ser redan de lite rödare fälten som sedan kommer att skimmra i lite blåaktigt....ska kolla om jag inte har några bilder på vuxna Peru-Altum i mina gömmor.
                        Tycker du, att dom ser okey ut - lite mycket kiv sista tiden, men som jag sagt, är dom för många tills vidare.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          De är ju inte så stora, men några av dem kommer att bli riktigt brra när de växer till sig. Att sedan i mina ögon alla skalarer blir skitfula när de blir gamla är en annan femma...och när jag säger alla så menar jag även Altum som annars är en riktig favorit när de är upp till ett par tre år!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            De är ju inte så stora, men några av dem kommer att bli riktigt brra när de växer till sig. Att sedan i mina ögon alla skalarer blir skitfula när de blir gamla är en annan femma...och när jag säger alla så menar jag även Altum som annars är en riktig favorit när de är upp till ett par tre år!
                            Har inte en aning om hur scalarer ser ut när dom blir gamla, eftersom jag inte haft dom förrut - fast ungefär som oss människor då kanske...när vi blir gamla.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              +2 ute här i Sundsvall - brr, nu är hösten på G .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Äntligen händer det lite i karen, två anubias blommar i stora karet - skojar bara om "äntligen", är bara lite ironisk.
                                Fast ärligt, så har jag aldrig haft anubias som blommar.

                                Lite har hänt ändå, mina nya Ap. nijsseni har lekt - hannen och den ena honan har lekt i en "pinnhög" bland löv och cryptisar. Nackdelen med mycket rötter, blad å blommor är, att jag inte ser vad som händer där inne i bråtet - fast det är väl så det ska vara.
                                Dom har fixat sin egen lekplats - alltså inte i dom som jag har donat till (kokosnöt/mini-lerkruka). Det brukar faktiskt vara så för det mesta, att dom apor jag har haft, väljer sin egen lekplats.

                                När det gäller Ap. nijsseni, så är dom - i motsatt till andra apor (dom jag känner till), mer parbelägna - hannen leker i regel inte av flera honor samtidigt. Kan säga, att det märks - den andra honan, bolivianerna och rubintetrona jagar det här paret iväg, så dom far åt alla håll i karet, dom anser nästan, att dom "äger" hela karet ett tag framöver. Vilket temperament dessa har, om jag jämför med borelliisarna!

                                I "trollkaret" har det kommit lite cyano mellan grus å framkant...igen. Vet inte om det beror på, att PO4 ligger för högt - eller om det är för dålig cirkulation i bottenregionen.

                                //Inger
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...