Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gonzo44
    • October 2007
    • 2770

    Ursprungligen postat av gullefjun
    ...förstår, att du tycker snäckan är fin.

    Du som kan snäckor gonzo, kan du förstå varför äppelsnäckorna inte överlever i 540-literkaret. I dom andra två karen förökar dom sig och verkar må hur bra som helst.

    Ja du, vilka apisar du kan ha tillsammans, kan jag inte svara på. Jag har aldrig haft olika arter tillsammans - bara en art i taget. Ställ frågan i "mina apistogrammatråden", så får du säkert svar.

    //Inger
    ok... tack sagt och gjort =))
    ja du det kan jag inte svara på varför dom inte överlever där... vad har du för fisk ide karet?? en del fiskar kan vara på dom och hacka så att säga och det gillar dom inte
    jag antar att du har samma ph i alla karen?
    det är svårt att svara på vad det kan vara jag antar att det som sagt är samma vatten i karen du har..
    vi har lite samma problem här inte att dom dör men dom förökar sej inte. som du skert sett so har vi dom i 3 olika kar som jag delat upp till 6mindre kar var och ett är på 50L asså 3st på hundra liter.. och i dom har vi vita, lila, rosa, gula och blå alla förökar sej och mår bra men dom blå förökar sej inte och där i är det 2 hanar och 4 honor, i samma kar vi kallar det del2 av de karet har vi gula och dom förökar sej som tokar..
    jag antar att dom får lika mycket mat/alger i alla karen.
    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av gonzo44
      ok... tack sagt och gjort =))
      ja du det kan jag inte svara på varför dom inte överlever där... vad har du för fisk ide karet?? en del fiskar kan vara på dom och hacka så att säga och det gillar dom inte
      jag antar att du har samma ph i alla karen?
      det är svårt att svara på vad det kan vara jag antar att det som sagt är samma vatten i karen du har..
      vi har lite samma problem här inte att dom dör men dom förökar sej inte. som du skert sett so har vi dom i 3 olika kar som jag delat upp till 6mindre kar var och ett är på 50L asså 3st på hundra liter.. och i dom har vi vita, lila, rosa, gula och blå alla förökar sej och mår bra men dom blå förökar sej inte och där i är det 2 hanar och 4 honor, i samma kar vi kallar det del2 av de karet har vi gula och dom förökar sej som tokar..
      jag antar att dom får lika mycket mat/alger i alla karen.
      I det karet har jag scalarer, Ap.baenschi, dorsigera och två ancistrus. Alger är det just nu "peppar peppar" inga - förrutom då lite kiselalger.
      Växlighet och inredning är i stort sett lika i dom tre karen.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        som det ser ut nu så kan jag inte svara på vad det beror på att dom inte trivs/funkar i stora karet..
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av gullefjun
          Läggger upp lite bilder - mest då för min egen skull, eftersom det är kul att titta tillbaka.
          Först ut är 540-literaskaret. Som vanligt är bilderna av diverse kvalitet!.
          Bilderna på scalarena är på dom jag fick av Anders.
          Mycket fina scalarer
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Mycket fina scalarer
            Japp från västkustare, till att förbli sundsvallare, tror dom gillar det - att ha blivit norrlänningar menar jag.
            Fast dom är lite för många just nu - men blir ändring på det, bara dom har vuxit till sig lite mer!

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Har just rensat hornsärv i stora karet, har aldrig sett sån fin hornsärv förrut - tror den längsta "revan" var typ lika lång som karet 1.50cm.
              Den är så himla grön, fin och frodig - tyckte väl att ytcirkulationen började bli lite dålig, men nu är den ok igen.
              Scalarerna gillar skarpt med hornsärv som ytväxt.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                ...himla intressant inlägg av mig - fast vad gör man inte för att hålla igång tråden.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • freddi36
                  • December 2010
                  • 2882

                  Vill du få den ännu finare så ge den ordentligt med ljus. Då blir topparna röda när den växer, min blir det och det är väldigt snyggt!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Dessa (1+2) koppades in igår.
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Vilka fina!
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och jag gillar även Doroteablommorna du har i avsynaren...om jag inte ser fel?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Vilka fina!
                          Tack Bluewing.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och jag gillar även Doroteablommorna du har i avsynaren...om jag inte ser fel?
                            Bingo Anders.
                            Tänkte, att någon skulle undra vilken art av apisar det är - kan vara lite knivigt att se faktiskt...fast jag vet såklart.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Bingo Anders.
                              Tänkte, att någon skulle undra vilken art av apisar det är - kan vara lite knivigt att se faktiskt...fast jag vet såklart.

                              //Inger
                              Kan det vara ap. Panduro?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Kan det vara ap. Panduro?
                                Nope.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...