Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Det ser riktigt härligt ut, Inger! Gôtt mos i baljan! Toppenfint!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Det ser riktigt härligt ut, Inger! Gôtt mos i baljan! Toppenfint!
      Tack Mats - uppskatts verkligen, att du tycker som du gör. Du, och några fler har ju varit med från början, vad det gäller mej å inredningsbiten.

      Om jag går tillbaks och kollar på bilder, så har det faktiskt hänt en hel del under årens lopp - i mitt tycke till det possitiva, men så har jag ju också fått några inspirationkällor här på Zoopet.


      Nu skulle jag vilja behålla det här snygga (som jag tycker då) théfärgade vattnet, som blir efter eklöven och rötterna - men färgen tunnas ju ut efter varje vattenbyte...tyvärr.

      På tisdag till veckan blir det några nya invånare i detta kar...förhoppningsvis. Det gäller bara att leverantören, som ska resa norröver - med utgångspunkt från Varberg kör försiktigt och inte glömmer att stanna till i Sundsvall.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Nä, det skulle kanske isf bli varusmuggling över den norska gränsen isf...

        De kommer säkert att få det fint hos dig! Det ser riktigt bra ut!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Nä, det skulle kanske isf bli varusmuggling över den norska gränsen isf...

          De kommer säkert att få det fint hos dig! Det ser riktigt bra ut!
          Det är rätt tisdag nu då.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jag hoppas det.....
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • gonzo44
              • October 2007
              • 2770

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Tror det är första morgonen på tre veckor, som inte regnet öser ner- hoppas det får fortsätta så.

              //Inger
              Detta menar jag, samma här om vädret
              Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av gonzo44
                Detta menar jag, samma här om vädret
                Jaha, den bilden hade jag glömt bort.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Just nu håller jag på att koppa in fyra st "perualtum", som jag har fått av Anders (ansjo).

                  Det var ett gäng härliga grabbar som jag och Håkan träffade på IKEA:s parkering här i Sundsvall 7.30 i morse. Dom är på väg för att fiska i nord Norge, och gjorde ett litet stopp - kan ju kalla det för "ministopp", dom ville komma till sitt mål fort.
                  Så himla kul, det var att få träffa Anders IRL. Vi har varit vänner under åren här på Zoopet, men trodde väl aldrig att vi skulle träffas - nu har vi gjort det, och jag blev faktiskt rörd och tårögd - jag har fått så mycket värdefull hjälp av Anders, som jag uppskattar väldigt mycket.
                  Jag hann i alla fall med att ge honom en bamsekram. Hoppas nu bara, att jag kan förvalta dom här fina fiskarna.

                  //Inger
                  Senast redigerad av Inger H; 24 July 2012, 14:55.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Halloj Inger! Det där är ena jädra fina scalarer som Anders kom med! Dom blir perfekta i ditt kar!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Det var kul att ses IRL, synd bara att det blev lite hastigt. Nu är vi komna till Skellefteå och drar vidare norröver.

                      Skalarerna kommer att få det toppen hos dig, Inger!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Halloj Inger! Det där är ena jädra fina scalarer som Anders kom med! Dom blir perfekta i ditt kar!
                        Hoppas nu bara, att dom kommer att trivas i vårat vatten, vi har ju ganksa så högt PH - jag använder ju inte CO2 nu längre.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Det var kul att ses IRL, synd bara att det blev lite hastigt. Nu är vi komna till Skellefteå och drar vidare norröver.

                          Skalarerna kommer att få det toppen hos dig, Inger!
                          Inkoppningen gick kanonens, jag höll på ganska så länge med den. Dom började, att stimma tillsammans med mina på en gång - inte ett dugg skygga är dom heller.
                          Köpte en till reed-morerot idag - ser naket ut med dom jag har, nu när dom blev så pass många.

                          Mmm - tycker ni lägger många mil på för kort stund - undrar om du talade sanning om snitthastigheten.

                          //Inger
                          Senast redigerad av Inger H; 24 July 2012, 14:53.
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Jodå, med alla fartkameror överallt vågar man inget annat....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Jodå, med alla fartkameror överallt vågar man inget annat....
                              Okey då.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Läggger upp lite bilder - mest då för min egen skull, eftersom det är kul att titta tillbaka.
                                Först ut är 540-literaskaret. Som vanligt är bilderna av diverse kvalitet!.
                                Bilderna på scalarena är på dom jag fick av Anders.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...