Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    matar du dom med något särskilt?
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Mysan__
      • February 2008
      • 407

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Dom tre Ap. baenschihannarna, måste jag sära på - tänker behålla den större, och lyssna med affären om dom kan ta dom mindre. Sen får jag beställa två honor igen - med påpekande att honor är GULA.

      //Inger
      Jag har insett nu att jag har nog har lyckats fått två Ap. Baenschihanar. Vi misstog oss nog alla tre som stod och fiddilerade om vilken som var hona och vilken som var hane. :P Rackarns! Tur att akvariebutiken som jag handlar av är underbara att ha att göra med så jag kanske kan få byta, inhandlade de idag så.
      Annars måste jag säga att du har fina fiskar! Och snäckan på bilden ovan är skit snygg!
      Mvh/ My

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av MrH
        matar du dom med något särskilt?
        Nää, jag matar dom inte alls - dom äter skräpet efter borelliisarna.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mysan__
          Jag har insett nu att jag har nog har lyckats fått två Ap. Baenschihanar. Vi misstog oss nog alla tre som stod och fiddilerade om vilken som var hona och vilken som var hane. :P Rackarns! Tur att akvariebutiken som jag handlar av är underbara att ha att göra med så jag kanske kan få byta, inhandlade de idag så.
          Annars måste jag säga att du har fina fiskar! Och snäckan på bilden ovan är skit snygg!
          Hej Mysan - klart du får byta ut den ena baenschihannen. Lite bilder vore inte dumt.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mysan__
            • February 2008
            • 407

            Ja, jag ska se om jag kan ordna det i kväll Försökte igår att ta kort på den snyggare hanen. Men, det var jävlar i mig inte den enklaste fisken att ta kort på. Mina fjärilsciklider däremot! Vart jag än for med kameran så stod dom mitt i vägen.
            Men, ska absolut försöka ikväll, då kanske han har fått en fru istället för en man dessutom
            Mvh/ My

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Min nya Ap. Borelliihanne är köpt som Ap. Borellii - men min gamla hanne köptes som Ap. Borellii "color" (min avatar), som även kallas "yellowhead".
              Är den nya borelliihane också en color/yellowhead tro - fast då med andra färgnyanser.

              Bild på den nya.
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • freddi36
                • December 2010
                • 2882

                Jag tror att båda är "yellow heads". "color" har inte så starkt gula huvuden. Och "opal" skilljer man från dom två andra genom att den har blåa och främst röda markeringar i ansiktet

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av freddi36
                  Jag tror att båda är "yellow heads". "color" har inte så starkt gula huvuden. Och "opal" skilljer man från dom två andra genom att den har blåa och främst röda markeringar i ansiktet
                  Mmm - jag är inte så säker, hoppas någon fler "tittar" in.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • labbo71
                    • December 2007
                    • 7

                    Så, då har man plöjt igenom denna tråd inatt, trevlig läsning, förutom läckage och annat. Får man fråga från vilken av våra zoo butiker du beställer fisk från.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av labbo71
                      Så, då har man plöjt igenom denna tråd inatt, trevlig läsning, förutom läckage och annat. Får man fråga från vilken av våra zoo butiker du beställer fisk från.
                      Hejsan lobo71 - kul, attt det dyker upp Sundsvallare då å då.

                      Du kan beställa fisk via alla dom tre zoobutikerna - jag vet inte hur det är med Ströms i stan, men det går säkert också. Arken Zoo beställer från både Imazo och Akvarieteknik (kanske dom andra också).
                      Du kan logga in som gäst på Akvarietekniks hemsida - där kan du se vilka fiskar, som finns i lager. På Akvarielagrets hemsida kommer du åt både Imazos och Akvarietekniks fisklistor - bara att pricka för och beställa.

                      //Inger

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • labbo71
                        • December 2007
                        • 7

                        ok, det går säkert bra på ströms också, är oftast på Ströms, tycker att dom har klart bäst utbud på ciklider. Är sugen på Hongsloi igen men har inte hittat några här än, eller Borellii har faktiskt aldrig haft såna, Ströms brukar ha dom inne då och då.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av labbo71
                          ok, det går säkert bra på ströms också, är oftast på Ströms, tycker att dom har klart bäst utbud på ciklider. Är sugen på Hongsloi igen men har inte hittat några här än, eller Borellii har faktiskt aldrig haft såna, Ströms brukar ha dom inne då och då.
                          Borellii rekommenderas varmt. Jag har haft Ap. hongsloi, men av någon anledning dog honorna - nya honor köptes, men även dom dog tyvärr - så jag gav upp.

                          //Inger

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Jag har tagit massor av bilder nu på morgonen av mitt dorsigerapar, där honan har lagt ägg på en sten. Vilken färgprakt dom har - man ser ingen skillnad på hona och hane, så lika i färgerna är dom. Dom är små tuffingar - scalarerna och baenschin jagar hannen iväg till andra sidan av karet.

                            Faktiskt är det dålig timeing med äggläggning - dom här går ju i "trollkaret", där växterna efter algkaoset ser bedrövliga ut. Nya växter (dyrt)hämtades i går och måste planteras - fast det är ju inte säkert, att äggen får vara kvar.
                            Två bilder blev väl sisådär - men dom får duga.
                            Bifogade filer
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Jäkligt snygga, bara att hoppas de klarar att hålla kvar rommen!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                ...ja ändå kommer inte färprakten till sin rätt på bilderna.
                                Konstigt att dorsigeran inte är så speciellt populär - den är ju otroligt vacker, speciellt när den plockar fram lekdräkten - tycker dom är i klass med apisarna faktiskt. Sen är det kul att se öppen äggläggning/vaktande - har ju inte hänt sen jag hade diskus.


                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...