Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Fy bövelen....här är det iofs lite kyligare med, men ändå på rätt sida nollstrecket.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      Ja det är lite trist med dessa bakslag, men det var ju i o f s väntat med den tidiga våren. Längtar nu till värmen då man kan gå ut i skjortärmarna.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Första bilden med hundarna så betydligt goare ut
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Nu är sargen klar till skåpet där 150-liters hörkaret skall stå - blev himla bra tycker jag. Sen har vi silikonat bakgrunden på ena sidan i karet. Känns skönt, när man har en sambo som hjälper till - och t.o.m. tycker att det är i alla fall lite kul.
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Trevligt, det ska bli kul att se fortsättningen!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av gullefjun
              Nu är sargen klar till skåpet där 150-liters hörkaret skall stå - blev himla bra tycker jag. Sen har vi silikonat bakgrunden på ena sidan i karet. Känns skönt, när man har en sambo som hjälper till - och t.o.m. tycker att det är i alla fall lite kul.
              Kul

              Håller med visst är det skönt när man har en sambo som ställer upp och hjälper en med bärhjälp av kar, montering av bakgrunder och allt möjligt annat inom akvaristiken
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Trevligt, det ska bli kul att se fortsättningen!
                Tror jag säkert att du tycker

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Kul





                Håller med visst är det skönt när man har en sambo som ställer upp och hjälper en med bärhjälp av kar, montering av bakgrunder och allt möjligt annat inom akvaristiken
                Ja, det tycker jag är kanonens
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Idag, ska jag försöka mig på att inreda hörnkaret - inte det lättaste enligt mig. Tur, att det "bara" är på 150L.

                  Borelliikaret, är jag faktiskt riktigt nöjd med nu när växterna kommit igång.
                  Sen det stora "trollkaret" försöker jag fortfarande att ha tålamod med - undrar hur länge ett tålamod ska hålla i sig egentligen.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Härligt att höra

                    Och hoppas du snart får rätsida på "trollkaret".
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Så här blev mitt lilla 150-liters hörnkar till slut, som har varit igång en vecka nu. Det har varit ett himla flyttande hit å dit med rötter å växter under veckan. Jag hade i lite eklöv idag, som ännu inte hamnat på plats riktigt - men det får kommande fiskar fixa till. Som dom flesta vet, som kollar i min tråd - har jag inte riktigt den där "känslan" för inrednig, som många här på zoopet har - men jag är nöjd ändå.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ser jäkligt gott ut, Inger. Bra jobbat!
                        En liten parantes som skulle få karet att se än bättre ut, är att flytta in en del och dela upp Crypton i mindre plantor som står i framkant av karet. Annars tycker jag du har fått till det klockrent, rätterna blev riktigt bra. Och som du vet, jag är alltid ärlig när jag skriver vad jag tycker om akvarium!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Det blev mycket bra tycker jag Tummen upp!

                          Pröva att göra som som ansjo säger att dela upp och flytta om cryptosarna lite, kolla om detta gör så att de inte känns om att de "står på rad" om du fattar vad jag menar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            Ser nice ut kanske någon gren till funkar och lite mer löv. Du är inne på helt rätt spår.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

                              Snyggt!! Rötterna har du fått till riktigt bra. När du ändrat "på rad" grejen så har du 10 poäng av mig. Kanske rent av plocka bort den crypto som står i mitten!? Vad ska gå i detta kar?

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Snyggt tycker jag!
                                Sätt dig ned och vänta en månad eller ett par och låt det bara växa. Det kommer bara att bli finare och finare.
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...