Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Det kommer de garanterat att göra, och det viktigaste är att du gillar dem! Skit i vad andra tycker i det fallet....
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av gullefjun
      ...förmodligen är dom inte så fina - fast i alla fall i mina okunniga ögon är dom det. Så jag kommer att göra allt för att dom ska må bra!

      //Inger
      Det är du som ser dem och det är du som bestämmer om du gillar dem eller inte

      Och mina okunniga ögon är de fina
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        Instämmer med föregående och tycker att de är fina
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Fanbyalperna
          Instämmer med föregående och tycker att de är fina
          Hejsan "granne" - för vi bor ju faktiskt inte så långt från varann.
          Inte lika fina som diskusen förstås, som alltid kommer att vara min favoritfisk - men nästan. Det är mina första scalarer, och jag vet att deras fenor är för korta - men det spelar ingen roll för mig. Dom var tillräckligt dyra för min plånbok.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av gullefjun
            ...förmodligen är dom inte så fina - fast i alla fall i mina okunniga ögon är dom det. Så jag kommer att göra allt för att dom ska må bra!

            //Inger
            Kul att se att du skaffat scalarer! Det är ju en hel del diskussioner om diverse olika vildformer och ännu fler odlingsformer (har så varit sedan jag började med akvarier). Vad köpte du dessa som?
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av bossep
              Kul att se att du skaffat scalarer! Det är ju en hel del diskussioner om diverse olika vildformer och ännu fler odlingsformer (har så varit sedan jag började med akvarier). Vad köpte du dessa som?
              Blue Honey.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • bossep
                • March 2010
                • 4447

                Ursprungligen postat av gullefjun
                Blue Honey.

                //Inger
                Det skall bli kul att se "hur de blir" när de växt till sig och färgat ut! Grattis och lycka till med dessa trevliga fiskar.
                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Tack för det.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Nu ska jag ta tag i hörnkaret. Sen är det stopp - jag får inte plats med fler än tre kar.

                    Håkan ska göra en ram som det ska stå på, eftersom jag tycker karet är för lågt - med bänk bara 122cm högt. Jag vet inte vilket Juwelkar det är (köpt på blocket), men det rymmer 150L.
                    Bakgrund och lysrör är beställt. Rören som sitter där nu är Glo-rör, alltså inte Juwels egna rör, som jag trodde man måste ha, å det var ju bra.

                    Sen kommer det inte att bli det lättaste, att inreda ett hörnkar. Jag har letat efter bilder, men hittar inte så många. BTN har ett hörnkar på sin hemsida - men där finns bara sten, å jag vill ha växter, rötter å pinnar...som inte luktar.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Lite skitbilder tagna för en stund sen. Inte dom lättaste att fota när dom inte är stilla - sen scalarerna som hela tiden var i vägen.
                      Baenschin är för första gången på lekhumör - tror dom gör en trekant på ena bilden. Dom här har inte lika vackra färger som dom odlade - men är vackra ändå.
                      Så Pia, jag struntade i algerna å fotade ändå.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        väldigt fina bilder å fiskar.
                        å inte tyck då ja man ser just nå alger :/ ser ut som ett vanligt skött akvarium
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av MrH
                          väldigt fina bilder å fiskar.
                          å inte tyck då ja man ser just nå alger :/ ser ut som ett vanligt skött akvarium
                          Bilderna är lite för ljusa - så hannens röda cirkel på stjärtfenan framträder inte på bilderna.

                          Jådå, nog är där alger, men det verkar som om dom har stannat upp för tillfället - hoppas det fortsätter så. Med lite hjälp, knep å knåp så kanske dom minskar så småning om.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            jo vist ser ja alger, men verkligen inte så mycke som det lät på dig tidigare att det skulle vara
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu har våren kommit till oss också. Somliga är något vårtrötta - så i brist på andra bilder...
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                I förra inlägget var våren på gång... trodde jag. Just nu ser det ut så här hos oss, bortappade vår/vårkänslor.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...