Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Kan du precisera exakt vad det är som inte funkar, Inger? Är det YT-kontot du är lite "rädd" för? Eller är det hanteringen av filmfilen i datorn - från kamera till dator, etcetera?
    Jag trodde, att det gick att ladda upp film, precis som man gör med bilder i trådarna. Nejdå, jag är inte rädd för YT-kontot - jag bara inte visste, att man måste gå "den vägen". Från kameran till datorn funkar det - fast jag raderade filmen, den var för bedrövlig. Vi fick oss ett gott skratt, sen vi kollat på min allra första filmning någonsin. Kan ju säga, att det kan i alla fall inte bli sämre. Övning ger färdighet.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Jag trodde, att det gick att ladda upp film, precis som man gör med bilder i trådarna. Nejdå, jag är inte rädd för YT-kontot - jag bara inte visste, att man måste gå "den vägen". Från kameran till datorn funkar det - fast jag raderade filmen, den var för bedrövlig. Vi fick oss ett gott skratt, sen vi kollat på min allra första filmning någonsin. Kan ju säga, att det kan i alla fall inte bli sämre. Övning ger färdighet.

      //Inger
      Haha! Ja, då skall du se alla jädra skitfilmer (och bilder) jag raderar - Hohoo!
      OK, Inger, klart som fasen att det tar lite tid att dels få till hyfsade filmer och att sedan "få in" rutinerna för att ladda upp dom YT och sedan lägga in dom här. Men, nu väntar vi bara på att få se lite filmsnuttar - det skall bli härligt!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Haha! Ja, då skall du se alla jädra skitfilmer (och bilder) jag raderar - Hohoo!
        OK, Inger, klart som fasen att det tar lite tid att dels få till hyfsade filmer och att sedan "få in" rutinerna för att ladda upp dom YT och sedan lägga in dom här. Men, nu väntar vi bara på att få se lite filmsnuttar - det skall bli härligt!
        Nu har jag YT-konto - återstår "bara" filmträning + rutiner.
        Synd, att jag inte sparade filmen - så fler hade fått skrattat åt min debut inom "filmvälden", den var faktiskt hemsk! Fast det kommer fler av dom...kan jag lova.

        /Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Hmm... sitter och funderar på mina borelliiynglingar. Vill jag spara några, så bir det antingen några honor - eller en hanne. Fast då måste dom/den gå i hörnkaret, som jag inte har gjort något åt än. Då kommer jag att ha två kar med borellii, ett med föräldrarna å ett med avkommorna. Så där kan det ju hålla på i det oändliga - eftersom dom är så väldigt lekvilliga. I hörnkaret vill jag ju ha något nytt såklart

          //Ingers funderingar




          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Idag, har jag fått lite växter från freddi36 - tusen tack för dom. Hornsärven såg ut som dom kom direkt från afffären, jättefina, liksom vattenormbusken - men så var dom välpacketerade också. Nu får jag vänta och se vad som händer...tålamod.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • freddi36
              • December 2010
              • 2882

              så bra att dom hade klarat sig. var lite orolig över hornsärven för dom tappar ju lätt blad

              ett tips om ormbunken. om du göder med pmdd så kan du behöva ge lite högre dos för ormbunken tar upp riktigt mycket och fortast. men det resulterar ju i att dom håller alger borta och växer fort

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det låter toppen, bara en Ancistrus ner i karet så får du bort kiselalgerna med!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det låter toppen, bara en Ancistrus ner i karet så får du bort kiselalgerna med!
                  Jag köpte två små ancistrus i lördags, söndag morron låg en av dom stendöd på botten. Jag ska åka och få en ny idag - tror det blir för mycket jobb för en.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    angående det där vita gegget som blir på grenarna, skaffa posthorn snäckor, dom älskar det där.
                    satt i ett gäng i min kub å det tog inte många timmar så var allt vitt borta
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      å just ja, skulle ju fråga en sak. du skrev i apistogramma tråden att du matar med räkmix, har du nå bra recept man kan få? tänkte om du kör något speciellt till cikliderna.
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av MrH
                        å just ja, skulle ju fråga en sak. du skrev i apistogramma tråden att du matar med räkmix, har du nå bra recept man kan få? tänkte om du kör något speciellt till cikliderna.
                        Jag köper färdig räkmix på affären, jag matar inte så jätteofta med den - så en sån platta räcker länge.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Dom skiftar så fint i glittrande blått nu - vilket dom inte gör på bilderna. Hämtade dom igår, bara fem cm. stora...så fina.

                          Nu är det hockey, glöm nu inte att hålla tummarna för Skellefteå.

                          //Inger
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • MrH
                            • October 2010
                            • 2825

                            fina
                            MrH ---> 175L SA kub

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av MrH
                              fina
                              Ja, visst är dom.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                ...förmodligen är dom inte så fina - fast i alla fall i mina okunniga ögon är dom det. Så jag kommer att göra allt för att dom ska må bra!

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...