Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    Konstigt att ni har problem med pistian i exempelvis juvel akvarier. Jag har det i min Sverigeburk som är just Juvel rio 240.
    Visst det kan hända att ett och annat blad blir lite bränt men det växer så det knakar. Vi tar nog bort 1/2-1 liter i veckan.
    Men det är klart ett akvarium med bara lite luft mellan täckglas och yta kan vara svårt. Det tänkte jag inte på. Samt kondens förståss.
    Jag kör mia akvarier öppna så jag har inte det problemet. Flytormbunkar borde funka i så fall. enklare att skörda än andmat i alla fall.
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Hmm, det är inte äpplesnäckor jag har utan Posthornssnäckor...
      ...visste inte "märket" på din snäcka, så då blev det äppelsnäckorna. Dom har redan börjat jobba.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nu är det väl snart dags att visa oss lite bilder på fiskarna ...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Nu är det väl snart dags att visa oss lite bilder på fiskarna ...
          Det blir inga bilder, eftersom karet ser hur jäkligt ut som helst, tror jag har alla alger som finns. Du vet, när man öppnar en akvariebok, brukar det finnas en färgglad sida om alger - precis som på den sidan, ser mitt kar ut.Önskar jag kunde fatta varför!


          Baenschihannen är en elak jäkel, han svassar runt ena honan - men hon har ingen lust, å då blir han förbaskad och jagar henne. Sen tror jag inte hannen blir så färgrann som dom brukar, eftersom dom här skulle vara vildfångade.
          Dorsigererna är en ny trevlig bekantskap - nyfikna och pigga. Jag har bara dom fem i karet, eftersom jag inte vill fylla på med fler fiskar när karet ser ut som det gör.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av gullefjun
            Det blir inga bilder, eftersom karet ser hur jäkligt ut som helst, tror jag har alla alger som finns. Du vet, när man öppnar en akvariebok, brukar det finnas en färgglad sida om alger - precis som på den sidan, ser mitt kar ut.Önskar jag kunde fatta varför!


            Baenschihannen är en elak jäkel, han svassar runt ena honan - men hon har ingen lust, å då blir han förbaskad och jagar henne. Sen tror jag inte hannen blir så färgrann som dom brukar, eftersom dom här skulle vara vildfångade.
            Dorsigererna är en ny trevlig bekantskap - nyfikna och pigga. Jag har bara dom fem i karet, eftersom jag inte vill fylla på med fler fiskar när karet ser ut som det gör.

            //Inger
            Ta nu lite bilder, skit i om det är alger
            Hade varit kul att se fiskarna iallafall, ta kort på dem
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Mina datorkunskaper...är också dåliga. Jag försöker, att lägga ut en film - min allra första, men det funkar inte. Ska jag förminska den också i kameran, som jag gör med bilderna.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det skall bara vara att kopiera länken från YT så skall det bli en länk här...
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Det skall bara vara att kopiera länken från YT så skall det bli en länk här...
                  Hur gör man då. Trodde det var, som när man lägger upp bilder.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag vet inget annat sätt än att starta ett konto på YouTube och ladda upp filmerna där och sen länkar man till den filmen som man lagt upp, hoppas att någon annan kan svara om det går att göra på annat sätt.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Jag vet inget annat sätt än att starta ett konto på YouTube och ladda upp filmerna där och sen länkar man till den filmen som man lagt upp, hoppas att någon annan kan svara om det går att göra på annat sätt.
                      ...verkar besvärligt de där tycker jag.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        nja, de är inte så krångligt. men har man ingen koll på hur man ska göra så kan de ju iofs vara lite lurigt å trixa ut det själv :/
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av MrH
                          nja, de är inte så krångligt. men har man ingen koll på hur man ska göra så kan de ju iofs vara lite lurigt å trixa ut det själv :/
                          Japp!

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Inger! Du filmar med kameran. För över filmen från kameran till datorn. Går till Youtube och startar ett konto där (väldigt enkelt och smärtfritt). Laddar upp filmfilen på youtube. När det är klart (vilket kan ta en stund) så kopierar du den adress som filmen får, och som syns i din webläsares adressfönster - och klistrar in den rätt in i textrutan som du skriver i här på zoopet, så syns filmen här.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Inger! Du filmar med kameran. För över filmen från kameran till datorn. Går till Youtube och startar ett konto där (väldigt enkelt och smärtfritt). Laddar upp filmfilen på youtube. När det är klart (vilket kan ta en stund) så kopierar du den adress som filmen får, och som syns i din webläsares adressfönster - och klistrar in den rätt in i textrutan som du skriver i här på zoopet, så syns filmen här.
                              Det låter enkelt, när du förklarar (som vanligt), sen är det en annan femma om förklaringen går in i min trånga datorhjärna.
                              Ska försöka igen senare idag, tack.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Det låter enkelt, när du förklarar (som vanligt), sen är det en annan femma om förklaringen går in i min trånga datorhjärna.
                                Ska försöka igen senare idag, tack.

                                //Inger

                                Kan du precisera exakt vad det är som inte funkar, Inger? Är det YT-kontot du är lite "rädd" för? Eller är det hanteringen av filmfilen i datorn - från kamera till dator, etcetera?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...