Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Det låter som bra objekt, bildgoogla och se om du får fram något givanda...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Det låter som bra objekt, bildgoogla och se om du får fram något givanda...
      Kolla vad jag hittade...snygga, men inte sanden.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Mmm, Redback är inte så fula, och inte karet heller!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jag har inte skrivit någonstans att det är Altumskalarer, däremot säljs de som "Perualtum" och jag använder det namnet för att få rätt handelsnamn på skalarerna. Dessa skalarer är dyrare (ungefär tredubbla priset) än den vanliga blandningen som säljs, men de är värda varenda öre då jag hellre betalar för bra fisk i både kvalité, storlek och slutprodukt.
          Skulle man köpa riktiga Altum ligger priset ytterligare ett par snäpp upp, prismässigt ungefär som en bra diskus...
          Vet att du inte skrivit det Menade att en del butiker säljer dem som det. Diskuterade det där med "min" handlare häromsistens, och han tyckte det var fel att sälja en fisk som (än så länge) räknas som P. scalare under handelsnamnet altum, eftersom P. altum är en annan fisk. Han sa även att det tydligen numer är väldigt svårt att få tag i riktiga altum som överlever, av nå´n anledning.
          Senast redigerad av Shepard; 29 January 2012, 15:27.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Asienodlade Altum är inte så svåra att få tag på...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Forts. på "Mysteriet med den försvunna bakgrunden" är förhoppningsvis löst. Det ringde en väldigt trevlig och hjälpsam herre på min mobil för en stund sedan, som verkligen "rotat runt"...jag får veta lite senare under dagen, eftersom där den förhoppningsvis finns, bara har öppet mellan 13.00-17.00 - gissa om jag kommer att hänga på låset.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Gott, då håller vi tummarna....
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Gott, då håller vi tummarna....
                  Det hjälpte inte Anders.
                  Bakgrunden är hittad - ICA-Maxi (där jag alltid har hämtat mina paket) hade inte tagit emot paketet eftersom det var för stort, utan skickat det vidare till Poståkeriet, som ligger nästan granne med mig (fem min. med bil). Dom i sin tur har glömt att meddela mig, att det fanns där.

                  Glad i hågen, trots allt jäkla strul öppnar jag den välpaketerade kartongen som är märkt med "Glas" lite överallt - behövde inte ens ta bort plasten runt bakgrunden för att se, att den var knäckt 20cm in från kortsidan. Måste vara nån däruppe som inte gillar mig. Fast å andra sidan finns det saker som är mycket värre...men ändå.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Anki L
                    • August 2011
                    • 606

                    Ska bli spännande att följa detta! Angående Botior och yngel- mina Ancistrusyngel går det då ingen nöd på. Har nu ett hundratal
                    350 l

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Ajdå, då blir det ytterligare en vända med att försöka kriga fram en ny bakgrund. Vad sa Posten om spektaklet?
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Phuuoohh, ja man blir ju andfådd bara av att läsa stuffet - ny bakgrund måste fram!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Avions
                          Ska bli spännande att följa detta! Angående Botior och yngel- mina Ancistrusyngel går det då ingen nöd på. Har nu ett hundratal
                          Oj - botior och yngel...Avions, har du hamnat i fel tråd nu? Fast det gör inget i så fall.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Anki L
                            • August 2011
                            • 606

                            jösses så snurrig jag är...man kan tro att jag jobbar på Ica Maxi fy så tråkigt iallafall att behöva hämta ut ett sånt paket
                            Eller så är det nån liten Karl Bertil Jonsson som vikarierar på posten!
                            350 l

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Phuuoohh, ja man blir ju andfådd bara av att läsa stuffet - ny bakgrund måste fram!
                              Jag har talat med "där jag har köpt bakgrunden" - dom har fått alla uppgifter om detta jäkla "ärende", så nu får dom ta tag i den här soppan

                              //Inger



                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Ajdå, då blir det ytterligare en vända med att försöka kriga fram en ny bakgrund. Vad sa Posten om spektaklet?
                              Jag har inte pratat med posten igen, eftersom jag kom hem så pass sent idag...men i morrn så! Kan ju säga, att Inger är något irriterad. När min kära sambo som har ett väldigt stort tålamod säger: "Inger, det kommer att lösa sig", så blir jag ännu mer irriterad.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Alltså, det här tar allt för mycket energi av mig - "ärendet" ligger nu hos skaderegleraren...
                                Orkar inte ta allt som hon babblade om b.l.a. - hur det var förpackat, för material, fler varor som låg i paketet o.s.v. Jag upplyste skadereglererskan om, att det vär väldigt välpaketerat - som det alltid under årens lopp har varit, när jag beställt från det här företaget, och att det dessutom fanns påklistrade "GLAS-lappar" här å där. Vidare - så var ju beloppet på min bakgrund så pass stort, som hon sa - så då kanske det måste komma en bil och hämta, för att sedan fraktas till jag vet inte vart - så att dom verkligen får se skadan. Jag fick känslan typ, att det det inte är postens fel att det är som det är.

                                Med inte snäll röst informerade jag henne om, att detta paket har färdats från södra Sverige till Ånge, vidare till ICA-Maxi, som i sin tur skickade det vidare till Poståkeriet, som nästan ligger granne med mig - där det dessutom legat i en månad, utan att medella mig, tillsammans med tunga och stora paket, som dubbdäck t.e.x.! Skaderegleraren avslutade samtalet med "jag ringer upp dig om en stund" - hon gjorde aldrig det! Vet inte om hon tyckte, att jag kanske skulle bli lite snällare på rösten då.
                                Nu börjar tråden bli tjötig igen.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...