Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #61
    Jag anar att din "andra" hona inte är så "leklusten" just nu och därmed jagar hanen undan henne - för att, utan att ha sett fiskarna in action komma med en liten analys.

    Det skall bli väldigt spännande att få se din nya bakgrund i karet senare - jag har ju skissat på den bakgrunden också, i 540-karet!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #62
      Hoppas inte det var sista kortet på min fina Borelliihanne jag fotade idag.

      För en stund sen skulle dom få mat- artemia som dom älskar. Jag fick syn på hannen som låg på botten med buken upp, i käften satt en ganska så stor skräpsnäcka, som på något sätt fastnat i hans mun. Jag fick upp honom med fingrarna och fick väck det jädrans snäckan - han levde, men var väldigt blek, han har inte visat sig sen jag släppte tillbaka honom.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #63
        Lätt hänt att denna tråd blir tjatig med allt surrande från mig om mina firrar. Ska bara säga, att jag satt uppe bra länge i går kväll för att kolla efter borelliihannen - till slut kom han fram å i morse var han precis som vanligt igen. Nu kommer det att bli storrensning av snäckor i det karet!
        Skriver mer, när/om det händer lite intressantare saker.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #64
          Ursprungligen postat av gullefjun
          Lätt hänt att denna tråd blir tjatig med allt surrande från mig om mina firrar. Ska bara säga, att jag satt uppe bra länge i går kväll för att kolla efter borelliihannen - till slut kom han fram å i morse var han precis som vanligt igen. Nu kommer det att bli storrensning av snäckor i det karet!
          Skriver mer, när/om det händer lite intressantare saker.

          //Inger
          Tjatig..? Kolla in en tråd som heter; "akvariestugan", där är det en tjôtig jävel som verkligen inte kommer någon vart med sina burkar!
          Det är helskönt att du uppdaterar, och inte det minsta tjatigt!
          Jag tycker inte du behöver rensa snäckor i karet (låt det vara ifred!) - det finns alltid något de kan "sätta tänderna i" - ett rent olycksfall för din apa!
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 January 2012, 11:05.

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            #65
            Håller med Mats, är absolut inte tjötigt. Alltid lika kul med uppdateringar.

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #66
              Ni är snälla ni - kolla, nu skrev jag i alla fall.
              Allvarligt - när jag läser igenom tråden låter jag dötjatig!

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #67
                Ursprungligen postat av gullefjun
                Ni är snälla ni - kolla, nu skrev jag i alla fall.
                Allvarligt - när jag läser igenom tråden låter jag dötjatig!

                //Inger

                Men det är ju din tråd, och därför bestämmer du tempot och graden av "tjôtighet" - inga problem, Inger! Ös på nu!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #68
                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Men det är ju din tråd, och därför bestämmer du tempot och graden av "tjôtighet" - inga problem, Inger! Ös på nu!
                  .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    #69
                    Forts. på "Mysteriet med den försvunna Aquaterra-rainforrestbakgrunden".

                    Jag ringer idag igen, för att om möjligt kanske få höra att mitt paket är hittat - och kanske skickat till mig! Jag får prata med någon och uppger mitt ärendenummer, som min bakgrund nu kallas för. Någon svarar mig "finns inga uppgifter om att erat kolli är hittat" enligt den som har hand om "ärendet". Vidare säger han "hör av dig i slutet av månaden" - då gick jag i taket ordentligt.

                    Ett paket på 150x60cm, kan ju liksom inte bara försvinna. Enligt uppgift, så har ju detta paket legat på postterminalen sedan den 2/1 så vad sjutton har det tagit vägen. Kanske någon har stulit min bakgrund! Det jäkliga är att den redan är betald, men fr.o.m nu, så är det slut med förskottsbetalningar.
                    Men som den "vänliga mannen" sa: "självklart ersätter vi kollin som inte återfinns". Han sa en massa annat dumt också...å jag med!

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      #70
                      fan va surt :/ men de är bara å ligga på å höja rösten ibland så brukar sådana där misstag tillslut reda ut sig.
                      som du säger, ett sådant stort paket kan ju inte försvinna å dom kan ju knappast ha råkat gett det till fel person då de krävs leg å order nr för å hämta ut det.
                      mycket slarvigt av dom där.
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #71
                        Ursprungligen postat av MrH
                        fan va surt :/ men de är bara å ligga på å höja rösten ibland så brukar sådana där misstag tillslut reda ut sig.
                        som du säger, ett sådant stort paket kan ju inte försvinna å dom kan ju knappast ha råkat gett det till fel person då de krävs leg å order nr för å hämta ut det.
                        mycket slarvigt av dom där.
                        Japp...fortsättning följer!

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          #72
                          Jag funderar - det blir bara funderingar än så länge, eftersom min bakgrund fortfarande inte "finns"!


                          Anders: jag frågar dig , eftersom du är minn "livlina" gällande CO2 å mycket annat också för den delen.
                          Vet inte om du har kollat i den här nya projekttråden sen du kom hem - men så här är det i alla fall just nu (om du har läst tråden).

                          Jag har ju fyra T5-rör i det här 540-liters ( som står tomt just nu). Det blir jäkligt ljust - för mycket ljus för min smak. Om jag stänger ned två rör (blir nästan för ljust ändå) hur funkar det då med CO2 - om jag nu inte kommer att ha så himla mycket snabbväxande (bara från början)? Jag vill såklart fortsätta med CO2, eftersom jag då får ner Ph-värdet, vilket är bra för dom fiskarter jag ska ha så småningom - några arter av dvärgciklider - sen vet jag inte så mycket mer. Förstår du hur jag menar?

                          Jag funderar i dom här banorna - kan jag "dratta" på med CO2 som vanligt på växter som ex: anubias, ormbuske och cryptisar
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • källebacken
                            • February 2006
                            • 574

                            #73
                            Jag tycker tråden är rolig, vardagsproblem är roligt att läsa om ...lättare för mig att känna igen sig i än trådar om en massa tekniska lösningar tex även om jag läser dom med..alltid lär man sig nåt nyttigt...
                            Annica

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #74
                              Ursprungligen postat av källebacken
                              Jag tycker tråden är rolig, vardagsproblem är roligt att läsa om ...lättare för mig att känna igen sig i än trådar om en massa tekniska lösningar tex även om jag läser dom med..alltid lär man sig nåt nyttigt...
                              Kul att du kollar i tråden Annica. Jag är också jättedålig på det här med tekniken och vattenkemin - men jag lär mig hela tiden.
                              Det är tur, att det finns många kunniga här på zoopet som hjälper oss okunniga.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                #75
                                Ursprungligen postat av gullefjun
                                Jag funderar - det blir bara funderingar än så länge, eftersom min bakgrund fortfarande inte "finns"!


                                Anders: jag frågar dig , eftersom du är minn "livlina" gällande CO2 å mycket annat också för den delen.
                                Vet inte om du har kollat i den här nya projekttråden sen du kom hem - men så här är det i alla fall just nu (om du har läst tråden).

                                Jag har ju fyra T5-rör i det här 540-liters ( som står tomt just nu). Det blir jäkligt ljust - för mycket ljus för min smak. Om jag stänger ned två rör (blir nästan för ljust ändå) hur funkar det då med CO2 - om jag nu inte kommer att ha så himla mycket snabbväxande (bara från början)? Jag vill såklart fortsätta med CO2, eftersom jag då får ner Ph-värdet, vilket är bra för dom fiskarter jag ska ha så småningom - några arter av dvärgciklider - sen vet jag inte så mycket mer. Förstår du hur jag menar?

                                Jag funderar i dom här banorna - kan jag "dratta" på med CO2 som vanligt på växter som ex: anubias, ormbuske och cryptisar
                                Har nog tjötat sönder Anders.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...