Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    #46
    om du kör internet explorer, uppe i menyn finns en flik som heter "verktyg" sen i den "internet inställningar" eller något sådant, trycker d på inställningar får du upp en ruta som ser ut såhär. Klicka på bilden för större version

Namn: cookies.JPG
Visningar: 1
Storlek: 68,6 KB
ID: 2138491
    tryck på rensa cookies.
    inte säkert att de funkar för det men du kan ju pröva
    enklaste vägen brukar vara den lättaste.
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #47
      MrH: nu har jag rensat från catche å cookies, utan "livlinan" - tack. Jag testar med att ladda upp flera bilder i morgon.
      Här kommer i alla fall en bild på mina nykomlingar Ap Trifasciata - tyvärr vill dom inte komma fram, men här bor dom i alla fall ett tag framöver.
      Bifogade filer
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #48
        lugnt
        trevligt kar där också =)
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #49
          Lite bilder...kanske. Mr.T och en av hans fruar, samt två av mina smycketetror som fortfarande hänger med.
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #50
            titta nu funkar de ju å ladda upp
            de hjälpte alltså å rensa cookies?

            å just de, fina bilder
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • ToveTott
              • July 2007
              • 558

              #51
              Åh, mycket intressant tråd! Här ska följas
              Biolog men inte allvetande

              102L
              http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #52
                Ursprungligen postat av MrH
                titta nu funkar de ju å ladda upp
                de hjälpte alltså å rensa cookies?

                å just de, fina bilder
                Vet egentligen inte vad det var som hjälpte, eftersom jag gjorde tre förändringar - rensade cookies, minskade bilderna i kameran ytterligare och klickade på plus i inlägget. Kanonens att du hjälpte mig att klura ut vad som kunde vara fel.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #53
                  Ursprungligen postat av ToveTott
                  Åh, mycket intressant tråd! Här ska följas
                  Mja...intressant vet jag inte, den kanske kan bli. Har väl inte dom mest interssanta fiskar kanske - jag gillar dom i alla fall. Det blir mest som en blogg - man surrar lite för sig själv.
                  Nu börjar jag lära mig kameran också, så snart ska jag prova att filma. Kul att du läser min tråd - uppskattas.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    #54
                    Ursprungligen postat av gullefjun
                    Vet egentligen inte vad det var som hjälpte, eftersom jag gjorde tre förändringar - rensade cookies, minskade bilderna i kameran ytterligare och klickade på plus i inlägget. Kanonens att du hjälpte mig att klura ut vad som kunde vara fel.

                    //Inger
                    no probs, kan man hjälpa så gör man ju det
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • ToveTott
                      • July 2007
                      • 558

                      #55
                      Ursprungligen postat av gullefjun
                      Mja...intressant vet jag inte, den kanske kan bli. Har väl inte dom mest interssanta fiskar kanske - jag gillar dom i alla fall. Det blir mest som en blogg - man surrar lite för sig själv.
                      Nu börjar jag lära mig kameran också, så snart ska jag prova att filma. Kul att du läser min tråd - uppskattas.

                      //Inger
                      Går och funderar på att nytt akvarium och börjar bli sugen på dvärgciklider, så för mig är det intressant
                      Biolog men inte allvetande

                      102L
                      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=123421

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #56
                        Ursprungligen postat av ToveTott
                        Går och funderar på att nytt akvarium och börjar bli sugen på dvärgciklider, så för mig är det intressant
                        Jag förstår, då rekommenderar jag verkligen dessa små skönheter - finns ju en hel del att välja på.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          #57
                          Jaha, då blev det återigen en lite för "kryddad" middag. Den här gången lagade jag Tacosgratäng med fläskfilé - har gjort den förrut med positivt gensvar. Råkade nu köpa fel krydda "hot" hade jag köpt - tänkte såå hot kan det väl ändå inte bli, eller. Håkan brukar aldrig/sällan äta sallad, eftersom att han tycker "att det förstör maten", men idag gjorde han det, samt att han blev svettig på skallen, där han är "naturligt kal" - även jag började svettas på ögonbrynen - som alltid när det är för starkt! Håkan tog fram mjölk å åt massor av sallad, för att det typ "skulle lindra det starka kryddorna"! Man kan väl ändå inte dricka mjölk, när det serveras god mat.

                          Jag ver vad Anders skulle ha svarat" : "du skulle smaka min frus mat" och jag gillar, när det är starkt kryddat.
                          Snart har Anders semestrat klart...saknar honom på forumet.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            #58
                            Ursprungligen postat av gullefjun
                            Jaha, då blev det återigen en lite för "kryddad" middag. Den här gången lagade jag Tacosgratäng med fläskfilé - har gjort den förrut med positivt gensvar. Råkade nu köpa fel krydda "hot" hade jag köpt - tänkte såå hot kan det väl ändå inte bli, eller. Håkan brukar aldrig/sällan äta sallad, eftersom att han tycker "att det förstör maten", men idag gjorde han det, samt att han blev svettig på skallen, där han är "naturligt kal" - även jag började svettas på ögonbrynen - som alltid när det är för starkt! Håkan tog fram mjölk å åt massor av sallad, för att det typ "skulle lindra det starka kryddorna"! Man kan väl ändå inte dricka mjölk, när det serveras god mat.

                            Jag ver vad Anders skulle ha svarat" : "du skulle smaka min frus mat" och jag gillar, när det är starkt kryddat.
                            Snart har Anders semestrat klart...saknar honom på forumet.

                            //Inger
                            Hehe, lite cremefr---, hur det nu stavas kan mna ha till det drar ner det starka... om man vill
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #59
                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Hehe, lite cremefr---, hur det nu stavas kan mna ha till det drar ner det starka... om man vill
                              Tog till det med på slutet...hjälpte inte

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                #60
                                Min bakgrund befinner sig fortfarande på postterminalen tio mil härifrån, och har så gjort sen den 2/1. I fredags blev jag så jäkla irriterad, så jag ringde posten. Det verkar ha blivit ett "stopp" i hanteringen, som damen jag pratade med sa! Hon har nu skickat en "reprimand" till postterminalen ang. dröjsmålet av mitt paket blabla, så nu är min bagrund ett "ärende" med ett nummer. Är det konstigt, att posten får stänga en massa kontor. Så till veckan kanske...


                                Som några kanske har sett, så har jag skaffar Ap. Triafisciata 1+2, men jag känner mig lite osäker på att det är den fördelningen jag beställt - eller om det kan vara 2+1?
                                Jag känner inte igen beteendet på hannen riktigt. Dom kom ju i onsdags, och i torsdags började han leka "hej vilt" med den ena honan. Hon har nu ockuperat en av lerkrukorna, hannen svansar runt och vaktar - just denna vaktning har jag inte sett på dom andra apistohannarna jag har haft under åren. Den här andra honan (som jag inte är säker på är en hon) jagar han iväg ganska brutalt. Det jag försöker förklara är, att hannarna inte brukar bry sig i om det är någon annan hona som kommer i närheten av den andres revir. Mr. Borellii är ju hur snäll som helst med sina tjejer. Kan det vara så, att trifasciatan har ett lite annat beteende? Granna är dom i alla fall
                                Jag lägger in en bild på honan - eller om det kanske inte är det...på borellisarna också. Som vanligt är en av honorna gravid igen - snart en till verkar det som.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...