Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #31
    Ursprungligen postat av gullefjun
    Det kommer bilder Pia! Jag har fortfarande infusioner i karet (tror jag i alla fall att det är), så inga bilder förrän det förhoppningsvis blir klart vatten igen. Fattar inte att blev så, efter att jag bytte till nytt filter. Jag hade ju i massor av "gegga" från det andra filtret.
    Jag satt dit ett internt UV-filter igår - hoppas nu att det hjälper...sen bilder.

    Nu ska jag åka och köpa lite växter! Jag ska starta upp mitt 54-literskar, för nästa vecka kommer det 1+2 Apisto av en art som jag har kollat efter i ett par år då måste dom ju få lite grönt. För er som bor söder om Gävle kanske just den här apiston inte är så svår att få tag på - men för mig som bor längre norröver är den det. Hoppas nu bara, att den finns i lager, som försäljaren lovar. Sen när stora karet är klart får dom flytta dit.

    Min bakgrund ligger i Ånge, som ligger tio mil från där vi bor (Takidas hemtrakter) på postterminalen - och har så gjort sen den 2/1...hur svårt kan det vara.

    //Inger
    Ok, vad tråkigt med infusioner...

    Vilken apa blir det?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #32
      Ursprungligen postat av PiaJo
      Kan man inte få lite bilder på dina borellisar? Med nya kameran
      Pia jag försöker och försöker att ladda upp bilder, men det går inte - så nu skiter jag i det! Jag får nog gå tillbaka till den gamla kameran om det ska funka. Jag fattar inget - är det datorn eller kameran...så klart är det jag som inte begriper ett smack. Får nog ägna mig åt naturbilder i stället! Trodde först att det inte funkade, därför att jag använda macron i helgen (fick t.o.m. fina bilder på smycketetrorna). Nu har jag ingen macro på - så det berodde inte på det!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        #33
        kan det kanske vara bildformatet?
        tänker ifall du har format RAW på kameran å att de bara går å ladda upp jpeg.
        vet iof sinte om de bara går å ladda upp jpeg, vara bara en tanke om va som kan va fel.
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          #34
          [QUOTE=MrH;1566939]kan det kanske vara bildformatet?
          tänker ifall du har format RAW på kameran å att de bara går å ladda upp jpeg.
          vet iof sinte om de bara går å ladda upp jpeg, vara bara en tanke om va som kan va fel.[/QUO

          RAW. Tack för dina tankar MrH.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • MrH
            • October 2010
            • 2825

            #35
            kolla på inställningarna på kameran, borde finnas en flik som heter bildformat eller något sånt. där kan du välja upplösning å bildkvalite osv... om den är inställt på RAW så äre bara å ändra till någon av dom andra upplösningarna så borde det bli jpeg. om ja inte minns helt fel.
            RAW är ett format man ofta använder om man ska fixa me bilden i photoshop eller nått sånt har ja för mig.
            va har du för kamera?
            MrH ---> 175L SA kub

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              #36
              Hon har om jag inte minns fel en Canon 600D.

              Jag brukar beskära mina bilder innan jag laddar upp för att de inte skall bli förstora.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #37
                Testing
                Bifogade filer
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #38
                  Mr. Borelliis fruar - inte ofta jag får dom på bild samtidigt, eftersom dom inte gillar varandra.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Akvarieentusiasten
                    • September 2011
                    • 224

                    #39
                    Hej Inger!
                    Vad spännande det känns med din nya kamera och alla bebisarna!
                    Vad synd att jag inte var lite mer vaken, för jag åkte nämligen tåg förbi S-vall förra veckan, och hade kanske kunnat ta med några roliga fiskar från skåne. Nåja, det kommer fler tillfällen då jag har vägarna förbi ett par ggr per år.
                    Lycka till med allt!
                    /Cicci

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      #40
                      Jag kan bara lägga ut en bild i taget! Tack MrH - jag är på rätt väg i alla fall. En bild på inkoppningan av mina nya apisto, som såklart är bleka där i påsen. Dom ska tills vidare gå i 54-literkaret - sen vidare till stora karet, när det är klart.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        #41
                        Ursprungligen postat av Akvarieentusiasten
                        Hej Inger!
                        Vad spännande det känns med din nya kamera och alla bebisarna!
                        Vad synd att jag inte var lite mer vaken, för jag åkte nämligen tåg förbi S-vall förra veckan, och hade kanske kunnat ta med några roliga fiskar från skåne. Nåja, det kommer fler tillfällen då jag har vägarna förbi ett par ggr per år.
                        Lycka till med allt!
                        Tack snälla. Jag får höra av mig om jag blir sugen på någon art, och inte får tag på den. Kameran ja - man har liksom lite svårare att ta in all information ju äldre man blir. Instruktionerna till den här kameran är ju för fasen en hel bok ju.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • MrH
                          • October 2010
                          • 2825

                          #42
                          vilken funktion använder du för att ladda upp bilder? är det ikonen här i meddelande rutan eller trycker du på avancerat och sedan lägger in dom i din "mapp"?
                          MrH ---> 175L SA kub

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            #43
                            Ursprungligen postat av MrH
                            vilken funktion använder du för att ladda upp bilder? är det ikonen här i meddelande rutan eller trycker du på avancerat och sedan lägger in dom i din "mapp"?
                            Japp - avancerat, sedan "hantera bifogade filer". Den 30/12 laddade jag upp två bilder med nya kameran i den här tråden - utan problem.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • MrH
                              • October 2010
                              • 2825

                              #44
                              hmm, funkar de å trycka på + tecknet så du kan välja typ 5 bilder samtidigt? eller vart är det som de blir fel?
                              om du bara kan lägga till 2 bilder åt gången i inlägget funkar det å göra om processen så att du lägger in 2 bilder i samma inlägg? förstår du hur ja menar?

                              vet att ja hade problem med de där förut å då rensa ja ur catche å cookies å lite sånt så funkade det sen. pröva det.
                              MrH ---> 175L SA kub

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                #45
                                Ursprungligen postat av MrH
                                hmm, funkar de å trycka på + tecknet så du kan välja typ 5 bilder samtidigt? eller vart är det som de blir fel?
                                om du bara kan lägga till 2 bilder åt gången i inlägget funkar det å göra om processen så att du lägger in 2 bilder i samma inlägg? förstår du hur ja menar?

                                vet att ja hade problem med de där förut å då rensa ja ur catche å cookies å lite sånt så funkade det sen. pröva det.
                                Jag förstår precis vad du menar. Förrut har jag alltid kunnat ladda upp flera bilder i samma inlägg. Mmm - catche å cookies...får nog ringa min "livlina" då. Här bor två som är urusla på datorer!

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...