Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Hej Inger, jag lät lollie-pinnen sitta kvar ett par dagar och det var visst ett misstag. En räka låg död vid pinnen och när jag tog upp pinnen luktade den väldigt illa, och den innehåller tydligen äggpulver och ruttet ägg är nog inte nå vidare i ett akvarium. Dagen efter ligger det en till död till precis där pinnen satt så nu har jag sugit rent området där och hoppas det räcker så. Jag trodde lollies bara var alger på en pinne men så var det inte Det var alltså väldigt viktigt att plocka ur den efter ett par timmar... Mina platy tycker om pinnarna och åter upp dem på 10 min så det får bli godis till dem.
    Hejsan åheim, jag trodde också att det bara var alger på en pinne, men läste nu att dom innehåller äggpulver. Så tråkigt med dina räkor, jag slänger mina pinnar på studs. Undrar om fler har råkat ut för samma sak, dom verkar ju vara ganska så poppis vad jag har förstått, bra att du berättade

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Hej Inger, jag lät lollie-pinnen sitta kvar ett par dagar och det var visst ett misstag. En räka låg död vid pinnen och när jag tog upp pinnen luktade den väldigt illa, och den innehåller tydligen äggpulver och ruttet ägg är nog inte nå vidare i ett akvarium. Dagen efter ligger det en till död till precis där pinnen satt så nu har jag sugit rent området där och hoppas det räcker så. Jag trodde lollies bara var alger på en pinne men så var det inte Det var alltså väldigt viktigt att plocka ur den efter ett par timmar... Mina platy tycker om pinnarna och åter upp dem på 10 min så det får bli godis till dem.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Oj, vad vackra de är! Nästan självlysande!
    Ja visst är dom vackra, hoppas dom kommer att trivas

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Jisses vilket anticlimax det blev med mina lollies... efter flera timmar så har inte en enda räka smakat på den I det andra karet så visade iallafall platyn en del intresse för den.
    - fel smak eller bortskämda med annat gottigott.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, vad vackra de är! Nästan självlysande!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Då äntligen ett litet stim av smaragder (Microdevario kubotai) i mitt nystartade 54L, så vackra. Dessa smaragder kommer att få cykla in karet i ganska så många veckor, sen får jag se vad det blir. Känns i nuläget för litet för någon Apistogramma.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0847.JPG
Visningar: 185
Storlek: 64,0 KB
ID: 2421318Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0844.JPG
Visningar: 184
Storlek: 63,8 KB
ID: 2421319

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Såna där lollies måste jag köpa i veckan och bjuda mina räkdarlingar på!
    Jisses vilket anticlimax det blev med mina lollies... efter flera timmar så har inte en enda räka smakat på den I det andra karet så visade iallafall platyn en del intresse för den.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Skönt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jadå, allt är bara bra, tack! Mannens semester slutade för en vecka sedan och jag har varit själv med barnen. Då blir det ont om tid för uppdateringar .

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så roligt att läsa dina inlägg Inger och ta del av dina fina bilder! Allt andas harmoni i dina burkar tycker jag!
    Men tack Nando Jag har undrat så - har saknat dina inlägg i din tråd, det har ju gått en vecka tror jag bestämt - hoppas att allt är väl med dig

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så roligt att läsa dina inlägg Inger och ta del av dina fina bilder! Allt andas harmoni i dina burkar tycker jag!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Det är klart du ska köpa lollies, idag är pinnen helt trären. Kanske det är ljuset som du säger, jag tycker belysningen är alldeles för stark i mina små nanokar. Jag tror inte att räkorna tycker det för dom förökar sig hej vilt

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Såna där lollies måste jag köpa i veckan och bjuda mina räkdarlingar på! Du tyckte mina var mer gula men jag tror det är ljuset i ditt akvarium som ger dem en möjligen blekare ton. Jag använder akvastabil lumax och dem ger ett väldigt bra ljus tycker jag. Fina räkor och va kul med dina små drottningbäbisar i bakgrunden

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av cambru
    Att sitta och titta på räkor kan man förlora många timmar på. Fina räkor du har!
    Ja det är kul att se på när dom sitter och plockar hela tiden. Dina är fina dom med, kul att du också postar en bild. Jag villl se mer av bilder från dina kar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Att sitta och titta på räkor kan man förlora många timmar på. Fina räkor du har!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...