Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Har funderat lite på din uppstart. Jag har en idé som kanske är värd att överväga. Men den grundar sig i och för sig på att ni eventuellt spenderar årets semester lite söderut i landet...och en övergående Corona pandemi.
    Roa dig med planering, uppstart och inredning en månad. Få igång filter och dylikt successivt så gott det går fram mot juni typ. Tillsätt lite Endlers eller annan tålig fisk så att hela processen verkligen kommer igång. Det bör du väl ha i lokala zoobutiken. Sen till sommaren och eventuell semesterns slut så besöker du en/flera butiker med rikligt fiskutbud på vägen hem. För dig kan jag tänka mig att det skulle vara guld värt att få gå och strosa och välja ut de fiskar du vill ha. Kort sagt, planera akvariet och semestern med fiskinköp i tanken. Då bör karet hunnit komma igång rejält och hela hösten 2020 kan du pyssla om dina nyförvärv. Akvarielagret i Stockholm kanske skulle varit en skattkista för dig.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Tack så varmt för att du engargerar dig ICC . Endlers har jag inte ens tänkt på, varför föreslår du dom? Planering, uppstart och inredning finns redan i huvvet (norrländska för huvudet), det kommer att bli en lååång uppstart. Någon resa törs jag knapp tänka på i nuläget. Vi har i vanliga fall inte så mycket semester, två islandshästar och två hundar - den ena snart fjorton år och något senil så henne törs vi inte lämna bort. Akvarilagret och andra affärer skulle vara mumma det. Kanske så löser sig allt ändå

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Ursprungligen postat av Inger H
        Tack så varmt för att du engargerar dig ICC . Endlers har jag inte ens tänkt på, varför föreslår du dom? //Inger
        För att de är lätta att få tag i, dels privat eller butik. De är fina, producerar levande mat och går ihop med de flesta sällskapsfiskar, samt att jag upplever dem som tåliga.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ICC
          För att de är lätta att få tag i, dels privat eller butik. De är fina, producerar levande mat och går ihop med de flesta sällskapsfiskar, samt att jag upplever dem som tåliga.
          Aha, det är så du tänker

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Eftersom jag inte har några nya fiskbilder så lite OT. Detta har jag pysslat med nu på eftermiddagen. Badat en av våra hundar, en sur och skendräktig liten Lykke, klippt hennes klor och lyckades naturligtvis klippa i pulpan på ena baktassen - dessvärre blev hon aningen surare, men vi gillar varandra ändå . Dom senaste nätterna har hon slickat mitt hår i tron på att det är hennes valpar, knäppa skendräktiga tikar

            Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN0296.JPG
Visningar: 174
Storlek: 578,7 KB
ID: 2415324Klicka på bilden för större version

Namn: DSCN0308.JPG
Visningar: 179
Storlek: 510,4 KB
ID: 2415325
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Så fin hon är! Jag längtar efter att ha hund igen, har en paus som tyvärr varat i ca 15 år nu...

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Jättesöt. Min Nikki börjar få problem med höfter och har inte någon vidare lust med längre promenader eller hopp och skutt, jag hoppas dock att hon får vara med även denna sommar för att ligga och sola i trädgården klarar hon fint.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Nando
                  Så fin hon är! Jag längtar efter att ha hund igen, har en paus som tyvärr varat i ca 15 år nu...
                  Inte bara söt, utan även en stor glädjekälla, desssutom väldigt harmonisk och lättsam liten hund, som tror att hon är hur stor som helst

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Jättesöt. Min Nikki börjar få problem med höfter och har inte någon vidare lust med längre promenader eller hopp och skutt, jag hoppas dock att hon får vara med även denna sommar för att ligga och sola i trädgården klarar hon fint.
                    Det är så jobbigt när våra hundar blir gamla. Din Nikki är väl också gammal vad jag har förstått? Våran Zamba blir fjorton i juni, hon ser dåligt, hör det hon vill höra (kylskåpets öppnande hör hon så bra). Hon har ju varit en tävlingshund i bruks (spår och sök), men har glömt hur hon ska jobba. Nu mer går vi bara prommisar som inte heller uppskattas speciellt. Vi gläds åt varje dag hon mår bra hemma i alla fall
                    Lovar att inte skriva mer OT nu (på ett tag i alla fall)

                    //Inger


                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Det är så trevligt att du skriver igen, OT eller inte spelar ingen roll alls!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Det är så trevligt att du skriver igen, OT eller inte spelar ingen roll alls!
                        Tack för det Nando, men nu har nästan rötterna blivit vattenmättande, så snart så, även om det inte blir så mycket att skriva om med ett ynka 144-literskar

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Hellre ett ynka 144 liters än inget!!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ICC
                            Hellre ett ynka 144 liters än inget!!
                            Haha, tack för det

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Håller med ICC! Det kommer bli toppen!

                              Kommentar

                              • Plejaderna
                                • March 2007
                                • 347

                                Sååå söt vovve Inger.

                                Ser mycket framemot att följa uppstarten av ditt kar.
                                Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                                Kommentar

                                Arbetssätt...