Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt Inger! Med både yngel och rötter
    Ja ICC och Nando, det är himla kul, sitter långa stunder vid karet och bara njuter av deras otroliga yngelvård . Nu tror jag ju inte att alla överlever, men om det skulle bli så måste jag nog skaffa ett litet yngelkar, har inte hänt sen jag hade Discusyngel för ganska så många år sen

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • cambru

      • September 2008
      • 209

      Vad jag är glad för din skull Dessutom fina bilder så vi får njuta oxå - underbart!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av cambru
        Vad jag är glad för din skull Dessutom fina bilder så vi får njuta oxå - underbart!
        Tack snälla

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          Ursprungligen postat av Inger H

          Ja ICC och Nando, det är himla kul, sitter långa stunder vid karet och bara njuter av deras otroliga yngelvård . Nu tror jag ju inte att alla överlever, men om det skulle bli så måste jag nog skaffa ett litet yngelkar, har inte hänt sen jag hade Discusyngel för ganska så många år sen

          //Inger
          Det låter härligt! Jag är verkligen glad för din skull! Hoppas några överlever. I mitt storkar har jag nu två generationer hanar (far och son) som båda har fötts hos mig. Den äldre föddes i lillkaret och den yngre, som nu är vuxen, föddes i storkaret. Jag har dock bara fått överlevande hanar, tyvärr. Balansen hona/hane är fel i storkaret nu igen men det verkar funka ändå.

          Kommentar

          • LindaAlgo
            • July 2015
            • 1373

            Så roligt med yngel!
            Med vänlig hälsning Linda

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av LindaAlgo
              Så roligt med yngel!
              Ja det är kul så länge det varar...

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                En suddig bild på ett av kakaduagrynen, så pyttesmå, mamma och pappa har fullt sjå med att vakta nu för dom far åt alla håll. Himla skoj att följa utvecklingen

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9910.JPG
Visningar: 245
Storlek: 102,5 KB
ID: 2405061
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Vilken sötnos!

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6050

                    Hur går det med ynglen?

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Nando
                      Hur går det med ynglen?
                      Igår såg jag bara tre st, måste nog ta och rensa bort lite spiky moss så jag får lite bättre insyn i karet, den växer som bara den

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Vad roligt att det fortfarande finns några kvar! Mossan är säkert perfekt som skydd!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Nu vaktar både A agassizii och kakaduahonorna sina respektive grottor igen. Vet inte hur många kakaduayngel som finns kvar, jag ser bara ett, men kan finnas fler i den vildvuxna mossan.

                          Jag funderar lite på kommande inredning i mitt 250-liters. Jag vet inte än vad det blir för fiskar - dvärgciklider förstås, men inte vilken art. Just nu känner jag för att jag inte vill ha alltför mycket växter, (pinnar, blad och rötter såklart) utan kanske lite mer öppet, men jag hinner ändra mig...

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Nu vaktar både A agassizii och kakaduahonorna sina respektive grottor igen. Vet inte hur många kakaduayngel som finns kvar, jag ser bara ett, men kan finnas fler i den vildvuxna mossan.
                            Jag funderar lite på kommande inredning i mitt 250-liters. Jag vet inte än vad det blir för fiskar - dvärgciklider förstås, men inte vilken art. Just nu känner jag för att jag inte vill ha alltför mycket växter, (pinnar, blad och rötter såklart) utan kanske lite mer öppet, men jag hinner ändra mig...
                            //Inger
                            Bara att sätta sig framför baljan och visualisera samt låta fantasin flöda!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Bara att sätta sig framför baljan och visualisera samt låta fantasin flöda!
                              Jepps

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Har du möjlighet att snickra ihop ett ”testkar”, dvs med rätta mått men bara ramar och bottenplatta så kan du ju torrinreda i det lite på prov först?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...