Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Inger!
    Har varit lite "ozoopig" den senaste tiden, men kollar - som alltid - in vad du donar med.
    Karet ser kanonfint ut!
    Tack Mats, ville bara visa mina vackra Windelöv så gröna och fina- inte van vid det kan jag säga . Övrigt så är det en vanligt återkommande Inger-inredning

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Inger-inredningar gillas!

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Gillas

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ingår i samma fanclub som ovanstående gäller din inrednings-stil, Inger
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Bluewing
            Ingår i samma fanclub som ovanstående gäller din inrednings-stil, Inger
            Det är skoj att ha en fanclub

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Marten64

              • July 2012
              • 1020

              Hej Inger!
              Om jag inte missminner mig så hade du Kejsargobi för ett tag sedan? Har du kvar dem? Hur tyckte du att de var? Jag har för mig att du tyckte att de var lite bleka.
              /Johan
              Senast redigerad av Marten64; 10 May 2019, 21:45.
              / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Marten64
                Hej Inger!
                Om jag inte missminner mig så hade du Kejsargobi för ett tag sedan? Har du kvar dem? Hur tyckte du att de var? Jag har för mig att du tyckte att de var lite bleka.
                /Johan
                Hejsan Johan, jag hade Kejsargobi för ganska så många år sedan. Jag har för mig att dom var ganska så skygga, hanen var vacker, så inget minne av att dom var bleka
                Bilder på hanen, tyvärr ingen på honan av någon anledning.

                Klicka på bilden för större version

Namn: 013.JPG
Visningar: 273
Storlek: 404,7 KB
ID: 2402572Klicka på bilden för större version

Namn: 018.JPG
Visningar: 254
Storlek: 386,4 KB
ID: 2402573
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Marten64

                  • July 2012
                  • 1020

                  Ursprungligen postat av Inger H

                  Hejsan Johan, jag hade Kejsargobi för ganska så många år sedan. Jag har för mig att dom var ganska så skygga, hanen var vacker, så inget minne av att dom var bleka
                  Bilder på hanen, tyvärr ingen på honan av någon anledning.

                  Klicka på bilden för större version

Namn: 013.JPG
Visningar: 273
Storlek: 404,7 KB
ID: 2402572Klicka på bilden för större version

Namn: 018.JPG
Visningar: 254
Storlek: 386,4 KB
ID: 2402573
                  Tack! Den ser fin ut! Jag har funderat på dessa ett tag, jag är ju lite svag för de där fiskarna från Australien, Regnbågar mm. Jag skall eventuellt starta ett bräckvattenkar. Kjejsargobin funkar fint även i sådant.
                  / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Marten64

                    Tack! Den ser fin ut! Jag har funderat på dessa ett tag, jag är ju lite svag för de där fiskarna från Australien, Regnbågar mm. Jag skall eventuellt starta ett bräckvattenkar. Kjejsargobin funkar fint även i sådant.
                    Spännande med ett bräckvattenkar, det ska bli kul att följa

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Marten64

                      Tack! Den ser fin ut! Jag har funderat på dessa ett tag, jag är ju lite svag för de där fiskarna från Australien, Regnbågar mm. Jag skall eventuellt starta ett bräckvattenkar. Kjejsargobin funkar fint även i sådant.
                      Det enda jag kommer ihåg när jag hade dem är att de är ganska långsamma på maten och klarar inte konkurrens med snabba arter. Annars intressanta och lite kluriga.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Det enda jag kommer ihåg när jag hade dem är att de är ganska långsamma på maten och klarar inte konkurrens med snabba arter. Annars intressanta och lite kluriga.
                        Bra att veta. Tack för info.
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag uppdaterade tråden i går kväll, men det kom med en massa "konstig text" fattar inte varför det blir så - har hänt en gång förut?? I alla fall så raderade jag inlägget i morse.
                          Nu ett lite kortare inlägg.
                          Jag har skaffat ytterligare en A. agassizii-hona i 125-literskaret, få se vad som händer nu med två honor?
                          En för mig "ny" apis i 144-liters, Har inte haft den här därför att det "står" att den har kort livslängd, hos mig har dom flesta Apistogramma ganska så kort liv av någon anledning.
                          Några bilder på A.c
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9780.JPG
Visningar: 345
Storlek: 102,8 KB
ID: 2403307Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_9776.JPG
Visningar: 318
Storlek: 100,8 KB
ID: 2403308
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Vad roligt att du skaffat kakaduor! Jag har sådana också och gillar dem skarpt!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Vad roligt att du skaffat kakaduor! Jag har sådana också och gillar dem skarpt!
                              Vet jag väl att du har, din hane är ju så vacker . Kul att du kikade in, finns ju många roligare trådar på forumet nu där mycket intressant händer

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag gillar din tråd, oavsett om det händer något eller inte! Det är alltid kul att läsa dina inlägg

                                Kommentar

                                Arbetssätt...