Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Kanske lite attityd istället för färg?

    Steatocranus casuarius
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av c90368
      Kanske lite attityd istället för färg?

      Steatocranus casuarius
      Haha, ja dom har verkligen attityd. Dom ser väldigt dominerande ut tycker jag.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Subbarna är trevliga de med, lite svårare att hålla kanske än om man jämför dem.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag har försökt leta rätt på palettciklidbiotop idag, men får inga specifika träffar.
          Är deras biotop densamma som för apisarna ungefär - dom här gynnarna är ju också grottlekare, men är det typ "kaosinredningen" som gäller här också?

          Jag är bara i planeringstankar ännu...å det är kul.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            ...det kommer att lösa sig.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Biotopen ärlig ganska snarlik, men ett biotopriktigt kar med nedfallna grenar, fattigt med växter och massor av mulm är av intresse så...
              Ynglen går annars och letar mat bland mulmen, så de är ofta ganska lätta att dra upp.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Biotopen ärlig ganska snarlik, men ett biotopriktigt kar med nedfallna grenar, fattigt med växter och massor av mulm är av intresse så...
                Ynglen går annars och letar mat bland mulmen, så de är ofta ganska lätta att dra upp.
                Nedfallna grenar är ok...men inte resten. Klart jag vill ha växter.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Brrr, höstens första frostnatt hos oss.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Fy satiken...
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Fy satiken...
                      Nejdå, det bara possitiva saker med den här årstiden - inga fästingar, inga ormar, ingen åska.
                      Sen inga kommentarer från Håkan, att "f**n vad gräsmattan växer fort".

                      Också dags, att fylla på förrådet med eklöv!

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Här blommar det fortfarande för fullt, och jag hoppas att vi slipper frosten ett tag till för dahliornas skull.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jag har "packat ihop" trädgården. Poolen, blomkurkor och utemöbler är undanstoppade Men än är det inte så kallt men idag var det +4 grader på morgonen.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Vilket lysande inlägg Mats har gjort i "habegärtråden".
                            Tror bestämt, att han syftar på mig - typ, när man äntligen verkar fått ordning på dom karen man har...så skaffar man ännu ett

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av gullefjun
                              Vilket lysande inlägg Mats har gjort i "habegärtråden".
                              Tror bestämt, att han syftar på mig - typ, när man äntligen verkar fått ordning på dom karen man har...så skaffar man ännu ett

                              //Inger
                              Nja, Inger, jag syftade inte på någon speciell - och jag inbegrep även mig själv! Du skulle förnimma alla de feberheta drömmar jag har/får i skallen med jämna mellanrum. Snacka om "habegär" alltså...

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nja, Inger, jag syftade inte på någon speciell - och jag inbegrep även mig själv! Du skulle förnimma alla de feberheta drömmar jag har/får i skallen med jämna mellanrum. Snacka om "habegär" alltså...
                                Ja du Mats, vi är nog ganska lika allihop skulle jag tro.

                                Nu håller jag på med VB i "trollkaret", som alltid på fredagarna. Varje fredag dom senaste månaderna, har jag lite försiktigt försökt att få tag på dom två ancistrusarna, som glatt käkade kiselalger när dom var små, men nu är dom snart decimetern och käkar mest det som kommer uppifrån!
                                "Min" affär har lovat, att ta dom, men dom går icke att fånga - gissa om dom sätter mitt tålamod på sin spets.
                                Hur lång livslängd har denna mal?

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...