Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    Ja superfint, den där inredningen kittlar fantasin!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Ditt lillekar är jättefint Inger!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av åheim
        Ja superfint, den där inredningen kittlar fantasin!
        Haha, den kommentaren sitter som en smeck
        Jag är ju inte ute efter att någon ska tycka att mina kar är snyggt inredda, utan att inredningen ska passa för den art av firrar jag kommer att skaffa. Som jag skrev tidigare i tråden så är denna stora rot väldigt passande för kanske apistogramma - finns hur mycket spännande håligheter som helst i den som blir spännande att undersöka
        Fast ska erkännas att när någon ändå tycker att karet/karen är snyggt inrett så är det fantastiskt kul såklart
        Tack Nando!

        //Inger

        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          Gick tillbaka och tittade igen på karet och först nu såg jag firrarna Var så inne på inredningen... Men kunde se åtminstone 5st nu.
          Måste bara säga att ljuset...ljuset! Det är så läckert, hur det belyser växterna, lite som punktbelysning och lämnar skuggområden bakåt i karet och sidorna. Är det verkligen en ramp du har?
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av åheim
            Gick tillbaka och tittade igen på karet och först nu såg jag firrarna Var så inne på inredningen... Men kunde se åtminstone 5st nu.
            Måste bara säga att ljuset...ljuset! Det är så läckert, hur det belyser växterna, lite som punktbelysning och lämnar skuggområden bakåt i karet och sidorna. Är det verkligen en ramp du har?
            Japp, bara en ramp. Jag får se hur växterna klarar så lite ljus, kanske måste jag köpa en ramp till.

            //Inger
            Senast redigerad av Inger H; 02 May 2018, 07:37.
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nando frågade i sin egen tråd, hur det går för mina Vf fjärilsciklider, och jag väljer att svara här i min tråd. Hoppas att det är ok för dig Nando.
              Det funkar inte alls å det är jättetrist. Jag behöver bara röra lite på skallen när jag sitter vid karet, å då försvinner dom puts veck. Jag har aldrig varit med om detta någonsin. Jag kommer att ge dom en månad till, men är deras beteende lika då, så kommer dom att bytas ut.
              Kanske några som följer min tråd tycker att jag är hjärtlös, men jag vill kunna se och studera mina firrar så långt det är möjligt - annars försvinner ju allt det intressanta

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Vad konstigt att de fortfarande beter sig så. Förstår verkligen att du funderar på att byta ut dem. Det är ju inget kul med fiskar man aldrig kan titta på. Undrar varför de är så rädda.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Hej. Ja, jag har också funderat på hur det går med fjärilarna , det är klart att det kan ta ett tag för viltfångade att vänja sig, men nu har det ju gått mer än ett tag. Vad tråkigt att det blivit så. Men tror du inte det ger med sig om ett tag, när du ser dem ser de ut att må bra? På ett sätt är det ju lite en utmaning att ha skygga fiskar i sitt akvarium, men det är klart att man vill ju gärna se sina fiskar och deras beteende . Jag hoppas det löser sig.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Ekenberg
                    Hej. Ja, jag har också funderat på hur det går med fjärilarna , det är klart att det kan ta ett tag för viltfångade att vänja sig, men nu har det ju gått mer än ett tag. Vad tråkigt att det blivit så. Men tror du inte det ger med sig om ett tag, när du ser dem ser de ut att må bra? På ett sätt är det ju lite en utmaning att ha skygga fiskar i sitt akvarium, men det är klart att man vill ju gärna se sina fiskar och deras beteende . Jag hoppas det löser sig.
                    Magkänslan för mig är att det inte kommer att ge med sig, vet inte var det beror på tyvärr. Som sagt, så väntar jag ett tag till.

                    //Inger

                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Låter klokt.

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        Ursprungligen postat av Inger H

                        Magkänslan för mig är att det inte kommer att ge med sig, vet inte var det beror på tyvärr. Som sagt, så väntar jag ett tag till.

                        //Inger
                        Vad tråkigt!
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13110

                          Ja det är frusterande när det blir panik i karet så fort man rör sig... Jag lyckades få ordning på det problemet med mina glastetror genom att hålla dem hungriga sen gav jag dem lite lite mat varje gång jag var fram till karet och satt nära och tittade och ca 2 månader senare är dem tämligen orädda!
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av åheim
                            Ja det är frusterande när det blir panik i karet så fort man rör sig... Jag lyckades få ordning på det problemet med mina glastetror genom att hålla dem hungriga sen gav jag dem lite lite mat varje gång jag var fram till karet och satt nära och tittade och ca 2 månader senare är dem tämligen orädda!
                            Så har jag också gjort lääänge, men det verkar inte hjälpa. Jag bara undrar vad problemet är - väldigt "vad kan fela? Jag har aldrig upplevt detta beteende någonsin

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Cryptocoryne är absolut en av mina favoritväxter som vad jag kommer ihåg i alla fall har haft från dag ett. Denna lilla planta är en av flera som jag delade från en större cryptos.
                              Men vad fasiken en blomma har visat sig? Har verkligen cryptocoryner blommor - eller har någon annan växt smugit sig in och rotat sig?
                              Lite kul tycker jag Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_8590.JPG
Visningar: 153
Storlek: 89,3 KB
ID: 2385793
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Vad roligt! Ser ju ut att komma från crypton i alla fall!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...